Hoe veulen registreren? wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiah15

Hoe veulen registreren? wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:49

Hallo bokkers,

ik weet niet zeker of het hier goed staat, anders sorry hiervoor!

Ik heb een paar vraagjes en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet echt vinden wat ik wil weten.
24 Juni is er bij ons een hengsten veulen geboren genaamd Gregor.
Dit is ons eerste veulen en wij hebben dus dit nog nooit moeten doen.
Nu wil ik hem laten inschrijven bij het kwpn stamboek, maar snap er niet veel van.
Van de site word ik ook niet veel wijzer, zie wel allemaal prijzen maar weet niet wat nu voor mij geldt.
De vader van gregor is een ggk hengst genaamd dylon.
Zit er een bepaalde tijd limiet aan vast om het veulen in te laten schrijven?
Wat zijn de kosten van inschrijven,paspoort,chippen alles etc.
Hoe werkt alles? kan ik het beste vragen.

Alvast super bedankt!

Sammie

Re: Hoe veulen registreren? wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:06

Als het goed is moet je een dekbewijs hebben gekregen. Als je dat invult en opstuurt krijg je je papieren. Heb je geen dekbewijs dan is het mogelijk een wilde dekking of je hebt het dekgeld niet betaald.

Ik vermoed het eerste, want voor zo ver mijn info strekt is er bij het kwpn géén dylon ggk.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:09

Waar is de vader goedgekeurd? Wat voor stamboek is de moeder? Heb je een dekbewijs?

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:13

Nadiah15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 23:24

Mijn merrie en de hengst zitten bijde bij het Kwpn stamboek. Ik heb geen dek bewijs.. Had ik die dan moeten krijgen van de mensen van de hengst?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:47

Als ik je andere topic zo lees (leuk veulen trouwens!) is de vader goedgekeurd voor het Barock Pinto Stamboek en niet voor het KWPN.
Misschien handiger om het veulen dan ook bij het Barock Pinto Stamboek te registreren?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:18

Volgens mij erkend het KWPN het Barok Pinto stamboek niet. Het veulen zou dan een zgn register B worden.
Hiermee kun je vrij weinig, je kunt o.a. niet meedoen aan keuringen etc.
Het beste is dus het veulen te laten registeren bij het Barok Pinto stamboek

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:40

Als je je merrie hebt laten dekken door een goedgekeurde hengst, dan had je inderdaad van de hengstenhouder een dekbewijs moeten krijgen. Dit dekbewijs stuur je dan binnen een bepaalde tijd (meestal 10 werkdagen) na de geboorte op naar het stamboek waar je het veulen geregistreerd wil hebben. Als de vader niet bij het KWPN is ggk, en je wil het veulen wel kwpn laten registreren, dan komt het veulen in het reg.B (blauw papier) en moet je nog wel afdracht aan het kwpn betalen.
Ik begrijp dat de vader is ggk bij het barock pinto stamboek, dan zou ik het veulen daar registreren ;)

Nadiah15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 23:26

Ik heb vandaag gebeld met het barock pinto stamboek.. ik had een veulen geboorte bericht nodig van de hengstenhouder zo dat ik die op kon stuuren naar het stamboek. ook heb ik de hengstenhouder op gebeld en gevraagt waar ik mijn veulen het beste kan laten in schrijven. hij zij om dat de hengst was goed gekeurd bij het barock pinto stamboek dat ik hem daar het beste dan kon in laten schrijven en dat dat ook minder prijzig was. hij zij dat het meschien beter voor de verkoop voor het veulen zou zijn om bij het kwpn. maar ik hou hem toch zelf ;) Dus ik denk dat mijn keus wel gemaakt ik gewoon bij het barock pinto stameboek. Iedereen zo wie zo bedankt voor de informatie! ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:44

om het veulen bij BP te registreren, moet je wel een andere naam bedenken...Bij BarockPinto moeten de namen dit jaar met de A beginnen...