wij hebben recreatief 2 ruinen, 1 merrie met haar veulen. Nu hebben wij 3 maanden geleden de groep uit elkaar gehaald. 1 ruin en de merrie in en wei en 1 ruin met het veulen ( nu een jaar ) in een wei een dorp verderop. Hoe lang moet het veulen van zijn moeder weg zijn, zodat zij niet meer zal gaan drinken? Kan ik ze nu weer bij elkaar zetten?
Ik denk dat je wel weer kan proberen ze bij elkaar te zetten. Drie maanden is vaak lang genoeg. Mocht het veulen onverhoopt toch weer gaat drinken, kan je ze alsnog weer uit elkaar halen. Maar ik verwacht het niet hoor.
ik hoop het dan maar, ik kan het nu nog twee / drie weken rekken. Ze gaat ook nog steeds wel eens bij de ruin kijken of er een bar tussen de achterbenen zit Die vindt dat niet zo erg en als ze weer ziet dat er niets is, gaat ze weer weg.
Ik zie trouwens net pas dat ik echt moeite heb met lezen en schrijven Mijn titel staat afsprenen.... ja dus.... schaam me dood Ik weet niet hoe ik dat kan aanpassen
friesiszwart
Ik had mijn veulen 5 maand weggebracht maar eenmaal weer terug in de groep waar ook haar moeder stond dook zij weer gewoon onder de merrie. Geen probleem van maken de merrie geeft vanzelf aan wanneer het genoeg is.