Criollo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ucharel

Criollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:31

Omdat mijn Fjord hoefkatrol heeft gekregen en ik op zoek was naar een ander koel en rustig paardje heb ik een Criollo gekocht. Bij de vorige eigenaar werd hij Western gereden met 1 hand, wij hebben nog geen Westernzadel, hebben er een veelzijdigheid opgelegd en hij was veel pittiger dan bij de vorige eigenaar, kan dit aan het zadel gelegen hebben ? Ik ben al wat ouder en ik durfde er vandaag niet op, alle reacties welkom, het is een goudeerlijk paardje van karakter en ik wil hem heel graag houden.

Rider01

Re: Criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:35

Ik weet niet of een zadel verschil maakt.
Ik weet wel dat sommige paarden een kalmeringsmiddel krijgen bij een bezichtiging, heb je ook een onaangekondigd bezoek gedaan voor je hem kocht?
Want het klinkt alsof hij inderdaad iets heeft gekregen.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:47

Criollo's zijn volgens mij over het algemeen hele vriendelijke en nuchtere paarden, alleen bestaat de kans dat je paardje uit Argentinie komt en daar gaan ze er net iets anders mee om. Veel Criollo's zijn hierdoor beschadigd. Een vriendin van me heeft ook een Criollo, super lief dier, maar op sommige kleine dingen kan hij heel heftig reageren. Denk dat als ze hem nu zouden verkopen en ze er iemand op zouden laten rijden het een heel braaf koel paardje is, maar zodra je hem verplaatst het ook een heel ander dier is. Met veel rust en geduld win je vast z'n vertrouwen weer terug en heb je er vast een erg leuk paard aan :)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:04

Tja ik denk niet dat deze criollo ooit een veelzijdigheid/dressuur zadel op heeft gehad?
Kan zijn dat deze dus absoluut niet past.
En ja criollo's zijn cool en nuchter, al zal je ze wel een langere tijd moeten hebben willen ze je 100% vertrouwen.
Misschien eens leuk om op ons forum te kijken en/of aanmelden? www.criollo.nl
En voor je fjord.......... www.hoefkatrol.com door hem juist te rijden kom je een heel eind...........

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:01

Verhuizen van een paard naar een nieuwe eigenaar kan ook voor gedragsverandering zorgen. Ik weet niet hoe lang je dit paard al hebt?
Een veelzijdigheidszadel zorgt ervoor dat je een compleet andere beenligging hebben. Dat kan ook een oorzaak zijn. Evenals en vooral natuurlijk een niet passend zadel.

Ucharel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:51

Het zadel paste wel maar er staan zoveel knopjes op dit paard zoals sliding stop en spinnen dat het er niet makkelijker op word, we hebben nu besloten om voorlopig niets anders met hem te doen dan hem heel veel te knuffelen en te poetsen en volgende week komt er een goede Westernruiter met zadel om hem uit te proberen, ik wil graag Westernles volgen maar het paardje zou ook af en toe moeten kunnen dienen voor een leerling van mijn dochter die Engels rijd, er was ons verteld dat je hem ook Engels kunt rijden maar of dit gaat lukken zal nog af te wachten zijn, wat je veel hoort over Crillos dat ze kopschuw zijn daar heeft hij gelukkig geen last van. Bedankt voor de reacties.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:10

gefeliciteerd met je aankoop.
waar heb je hem vandaan? [foto?]

criollo's zijn erg eenkennig en hebben veel rust nodig en tijd om aan je te wennen.
mijn tip is niet te veel [laten] klooien en tijd nemen...veel tijd.
eenmaal gewent zijn het super paarden. ;)

Ucharel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 10:12

Ik heb hem particulier gekocht, heb wel fotos maar geen flauw idee hoe ik die hier moet uploaden

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:08

op www.mijnalbum.nl uploaden.
de link hier kopieren

[img]link%20van%20foto[/img]

gaat het al beter?

Ucharel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:49

Heb een album Geronimo geopend maar weet niet hoe ik het hier moet toevoegen. Voorlopig doen we niets anders dan mekaar leren kennen, poetsen en knuffelen, ik heb gehoord dat er veel Criollo's kopschuw zijn maar dat is hij absoluut niet, hij komt zelf af en laat zich nu al echt knuffelen, ik hoop echt dat het goedkomt, zal blij zijn dat het volgende week donderdag is, dan komt die Westernruiter, het is een zeer zacht en geduldig persoon die mij eventueel nadien ook les wil geven, dus hopen maar.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:22

Omdat je hem particulier gekocht heeft is hij waarschijnlijk gewend om over zijn hoofd geaaid te worden.
Kopschuw is niet altijd het goede woord, ze kennen over het hoofd aaien gewoon niet............

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:47

ik noem het altijd maar gereserveerd.....

ik hoop voor je dat het goed gaat donderdag.
succes.

Ucharel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:14

Bedankt voor al jullie reacties, heb gisteren een eerste succesje gehad, hij kwam zelf naar mij toe en heeft een heel eind rustig gevolgd zonder touw, de snoepjes zullen daar wel voor iets tussen zitten maar de eerste dagen durfde hij die bijna niet aannemen, dus toch blij met dit resultaat, het begint hoe langer hoe harder te kriebelen om met hem te kunnen rijden