nakomelingen van de hengst Cassini Gold

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

nakomelingen van de hengst Cassini Gold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 18:34

De titel zegt het al wie heeft er een nakomeling van Cassini Gold?
Wij hebben onze merrie gedekt met deze hengst het is even afwachten of ze drachtig is (waarschijnlijk niet een paar dagen na het insemineren is haar veulen door een ongeval gestorven waardoor ze ontzettend veel stress heeft gehad).
Ik heb een aantal nakomelingen gezien bij meneer Seiger en ze hadden allemaal dat ontzettend mooie terug getrokken hoofdje en waren allemaal bloederig.Kwa beweging heb ik ze niet gezien maar het schijnen bewegingswonders te zijn.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:12

Wij hebben een cassini op stal staan. Een schimmel van nu 4 / 5 jaar oud.

Paard springt super los. Onder het zadel spring hij ook prima, maar echt dat knallen wat hij los deed blijft nog een beetje uit. Paard zit nog in zijn leer proces. Het is wel een heel lief en braaf paard.

Edit: Ik weet trouwens niet zeker of het een cassini gols is. Zie net namelijk ook dat er een cassini II is. Het betreft bij ons echt om een spring gefokt paard.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:01

cassini gold is een jonge cassini hij is nu 4 jaar

Greentea01

Re: nakomelingen van de hengst Cassini Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:52

ik dat geval hebben wij er 1 staan van zijn vader. Ik heb toevallig ivm het uitvallen van zijn normale ruiter een oefenparcours met hem gesprongen donderdag.

Fijn paard. wel wat heet. Kan ook komen door vreemde ruiter en meteen op vreemd terrein. Dus we hadden de nodig fouten. Maar het paard heeft vermogen zat.

lkstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:07

De volgende link laat een filmpje zien van een Cassini gold merrie veulen.
http://www.youtube.com/watch?v=jrDrksuMjvU
(gefilmt op een regenachtige dag, vandaar de druppels op de lens)

Het veulen is groot, bloed mooi, kan super bewegen en zoekt zelf in de wei hindernisjes om te springen.

Als Cassini gold dit soort veulens blijft geven dan komt hij er wel als dekhengst.

Dit merrie veulen komt natuurlijk wel uit een exeptionele merrielijn, wat natuurlijk bijdraagt aan de kwaliteit.
De moeder is sport springen en was 27 keer op een rij foutloos en dat met drie verschillende ruiters!
De moeder is een zuster van een grand prix springpaard en komt uit een lijn van vijf prestatie merries op een rij.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 10:36

sorry maar ik kan je filmpje niet bekijken hij zegt dat Duitsland geen rechten heeft om dit te mogen zien.
Als ik nu rexhtstreeks naar you tube ga kan ik het misschien wel zien.Kun je mij vertellen waar ik dan onder moet zoeken?

lkstables

Re: nakomelingen van de hengst Cassini Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:20

Youtube zoeken op Govanieke (dat is de naam van het veulen)