Het begon allemaal vorige week zaterdag, Dazzle Me was ineens flink aan de diarree. We hebben het enkele dagen afgewacht omdat veulens wel eens vaker aan de diarree zijn en dat meestal vanzelf weer over gaat, echter was het afgelopen woensdagavond duidelijk dat mijn ventje toch echt behoorlijk ziek was en dat ik er toch echt een VA bij moest halen....
Donderdag is die dan ook meteen gekomen en die zei meteen dat ik niet later had moeten bellen, hij was al zoveel afgevallen (en dat viel mij woensdagavond laat pas op aangezien ikzelf ook ziek ben geweest en daardoor dus ook niet veel op stal ben geweest!) dat hij echt niet meer af mocht vallen, wat ze me ook vertelde is dat die kleintjes ineens binnen een dag van een normaal gewicht naar mager kunnen gaan en dat had ik niet verwacht!
Zijn ontlasting was echt net water en dus bestond er de kans dat hij uit aan het drogen was. Hij heeft een zware AB kuur gekregen en een middeltje dat je het beste kan vergelijken met norit. Daarmee zou het snel beter moeten worden werd er gezegd. Vrijdagavond laat nog naar stal geweest om Dazzle zijn medicatie te geven (hadden een BBQ gehad) en toen zag mijn vriend hem ook weer voor de 1e keer in n lange tijd, die schrok lichtelijk en ik ook aangezien Dazzle Me dof uit zijn oogjes keek en eigenlijk ook nergens echt meer op reageerde.
Zaterdagochtend heb ik dan ook weer naar de VA gebeld en die is met spoed gekomen... Bloed afgenomen en hem via een maagsonde heeft hij 1,5ltr electrolyten gekregen. S'avonds zou ze nog een keer terugkomen om hem nogmaals een sonde te geven met weer 1,5ltr electrolyten en dan zou ze ook meteen de bloeduitslagen binnen hebben. Gelukkig was zijn bloed goed en ook viel het mee met zijn uitdrogingsverschijnselen. Overigens wil ik wel even vermelden dat ik nog NOOIT zo'n braaf veulen gezien heb! Bij het inbrengen van de sonde-slang heeft hij tot 2 maal toe GEEN kik gegeven en zelfs de VA stond versteld van Dazzle Me's coole karakter en zijn vertrouwen.....
Vanmorgen is de VA nog een keer langs gekomen om Dazzle te checken en toen kreeg Dazzle Me het groene licht om weer even naar buiten te mogen! Hij moet nog wel even voorzichtig doen (moeilijk als je veulen bent) en mag dan ook niet al te lang buiten spelen. De VA heeft hem nog n spuit met AB rechtstreeks in zijn bloed gespoten en ik heb een injectie gekregen om dat morgen ook nog een keer te doen.
Dazzle mocht EINDELIJK weer eens veulen zijn en buiten spelen..... Wat was ik blij om hem weer zo vrolijk te zien! Hij heeft ongeveer n half uurtje buiten gespeeld en daarna heb ik hem weer naar binnen gedaan aangezien ik erg goed zag dat hij moe was.
Oke, genoeg gel*lt, hier de foto's die vandaag gemaakt zijn. Ik hoop dat jullie net zo genieten als ik......
1. Eerst zijn knappe koppie... (met zijn sjeike halster die ik al 4 jaar in de kast heb liggen maar nog NOOIT bij een veulen gebruikt heb...)
2. Kont aan kont...
3. Drafje linksom en ja, mama loopt in de buitenring

4. Drafje rechtsom, zweefmomentje
5. Maar we kunnen ook samen draven EN gelijk lopen!!!
6. En dat houden we best lang vol.....
7. Nog steeds gelijk maar ik heb ineens een eigenwijs koppie dus.......
8. Whahahaha, nu uit de maat maar nog steeds ben ik KNAP

9.

10. Ben ik niet om op te eten???

11. Pompidom......
12. Iets te snel voor de camera en Chennai loopt er net iets voor maar toch geeft het een goed beeld hoe Dazzle denkt over springen.....
13. springen is MEGA leuk

14. Nog even een familie kiekje

15.

Laten jullie een berichtje achter????