Daar is hij eindelijk weer eens! Dazzle Me CL....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Daar is hij eindelijk weer eens! Dazzle Me CL....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 15:06

Jaja, eindelijk laat Dazzle Me CL weer eens iets van zich horen/zien.... Waarom zullen jullie je mischien afvragen, nou dat zullen we even vertellen. Zitten jullie goed????

Het begon allemaal vorige week zaterdag, Dazzle Me was ineens flink aan de diarree. We hebben het enkele dagen afgewacht omdat veulens wel eens vaker aan de diarree zijn en dat meestal vanzelf weer over gaat, echter was het afgelopen woensdagavond duidelijk dat mijn ventje toch echt behoorlijk ziek was en dat ik er toch echt een VA bij moest halen....

Donderdag is die dan ook meteen gekomen en die zei meteen dat ik niet later had moeten bellen, hij was al zoveel afgevallen (en dat viel mij woensdagavond laat pas op aangezien ikzelf ook ziek ben geweest en daardoor dus ook niet veel op stal ben geweest!) dat hij echt niet meer af mocht vallen, wat ze me ook vertelde is dat die kleintjes ineens binnen een dag van een normaal gewicht naar mager kunnen gaan en dat had ik niet verwacht!
Zijn ontlasting was echt net water en dus bestond er de kans dat hij uit aan het drogen was. Hij heeft een zware AB kuur gekregen en een middeltje dat je het beste kan vergelijken met norit. Daarmee zou het snel beter moeten worden werd er gezegd. Vrijdagavond laat nog naar stal geweest om Dazzle zijn medicatie te geven (hadden een BBQ gehad) en toen zag mijn vriend hem ook weer voor de 1e keer in n lange tijd, die schrok lichtelijk en ik ook aangezien Dazzle Me dof uit zijn oogjes keek en eigenlijk ook nergens echt meer op reageerde.

Zaterdagochtend heb ik dan ook weer naar de VA gebeld en die is met spoed gekomen... Bloed afgenomen en hem via een maagsonde heeft hij 1,5ltr electrolyten gekregen. S'avonds zou ze nog een keer terugkomen om hem nogmaals een sonde te geven met weer 1,5ltr electrolyten en dan zou ze ook meteen de bloeduitslagen binnen hebben. Gelukkig was zijn bloed goed en ook viel het mee met zijn uitdrogingsverschijnselen. Overigens wil ik wel even vermelden dat ik nog NOOIT zo'n braaf veulen gezien heb! Bij het inbrengen van de sonde-slang heeft hij tot 2 maal toe GEEN kik gegeven en zelfs de VA stond versteld van Dazzle Me's coole karakter en zijn vertrouwen.....

Vanmorgen is de VA nog een keer langs gekomen om Dazzle te checken en toen kreeg Dazzle Me het groene licht om weer even naar buiten te mogen! Hij moet nog wel even voorzichtig doen (moeilijk als je veulen bent) en mag dan ook niet al te lang buiten spelen. De VA heeft hem nog n spuit met AB rechtstreeks in zijn bloed gespoten en ik heb een injectie gekregen om dat morgen ook nog een keer te doen.

Dazzle mocht EINDELIJK weer eens veulen zijn en buiten spelen..... Wat was ik blij om hem weer zo vrolijk te zien! Hij heeft ongeveer n half uurtje buiten gespeeld en daarna heb ik hem weer naar binnen gedaan aangezien ik erg goed zag dat hij moe was.

Oke, genoeg gel*lt, hier de foto's die vandaag gemaakt zijn. Ik hoop dat jullie net zo genieten als ik......

1. Eerst zijn knappe koppie... (met zijn sjeike halster die ik al 4 jaar in de kast heb liggen maar nog NOOIT bij een veulen gebruikt heb...)
Afbeelding

2. Kont aan kont...
Afbeelding

3. Drafje linksom en ja, mama loopt in de buitenring :P
Afbeelding

4. Drafje rechtsom, zweefmomentje
Afbeelding

5. Maar we kunnen ook samen draven EN gelijk lopen!!!
Afbeelding

6. En dat houden we best lang vol.....
Afbeelding

7. Nog steeds gelijk maar ik heb ineens een eigenwijs koppie dus.......
Afbeelding

8. Whahahaha, nu uit de maat maar nog steeds ben ik KNAP :P
Afbeelding

9. :~ :~ :~
Afbeelding

10. Ben ik niet om op te eten??? <<)
Afbeelding

11. Pompidom......
Afbeelding

12. Iets te snel voor de camera en Chennai loopt er net iets voor maar toch geeft het een goed beeld hoe Dazzle denkt over springen.....
Afbeelding

13. springen is MEGA leuk :j !!!
Afbeelding

14. Nog even een familie kiekje :D
Afbeelding

15. :O En toen was het Dazzle Me kinder-bedtijd! :Z
Afbeelding

Laten jullie een berichtje achter????
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 03-07-11 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Re: Daar is hij eindelijk weer eens! Dazzle Me CL....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:13

poeh! gelukkig is dat goed afgelopen zeg!
Blijf het een mooi veulen vinden !

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:27

Ach gos dat Dazzle me zo ziek is geweest! Wat zul je geschrokken zijn geweest zeg! :(:)

Fijn dat hij zich inmiddels wel weer beter voelt! Hij ziet er nog steeds uit om op te eten! :9 <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 22:32

Thanks voor de leuke antwoorden!

Ik ben me inderdaad rot geschrokken maar ook erg blij dat hij ondertussen alweer een stuk beter is.

Hij blijft gewoon mega stoer en ontzettend knap! En hij weet dat ook zo goed!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:34

Ik ben verliefd! Alweer!
Wat heeft hij toch een supermooie kleur en die springfoto's zijn geweldig!
Mag ik ook 2x op hetzelfde veulen stemmen? :+

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:21

Tjeu kijk em vliegen dan!!! Zeg dressuurmiepje, heb je nou gewoon een springpony gefokt?! >;) Jeetje wat heftig dat Dazzle zo ziek is geweest zeg... :oo Y;( Moet ie toch niet al te vaak doen... Gelukkig is hij inderdaad nog steeds knap en zoals ik hem nu beoordeel kan hij inderdaad pas half oktober afgespeend worden hoor O:) :+

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:59

Wat een knapperd <3 en wat kan die springen :):)
Beterschap met je knapperd!

Weet niet of ik het goed zie...maar het lijkt er op dat je jacobskruiskruid in de wei hebt staan...hoop niet dat dat de oorzaak is van zijn ziek zijn.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 07:38

@Jana_en_ik: Jup, vliegen kan hij als de beste! En ja, het lijkt erop dat ik deze keer een heuse springpony gefokt heb :D
Je kan beter zeggen dat hij dat gewoon ECHT niet meer moet doen want dan kunnen ze me echt oprapen, was er ook echt kapot van. Zo'n kleintje behoort gewoon vrolijk rond te rennen en niet zo duf op stal staan....

@meliza: Dank je wel! Hij weet dat hij knap is en daarmee weet hij ook iedereen om zijn hoefjes te binden. Springen doet hij al vanaf dat hij iets meer dan een week oud was en nu zie je wel goed dat hij steeds meer techniek ontwikkeld en verder is het gewoon een mooi gezicht om hem als een idioot rond te zien rennen met zijn moeder op zijn hakken (of zoals gister, net voor hem).

Verder is het geen jacobskruiskruid wat er in de binnenring staat en weet dus ook zeker dat hij daar niet ziek van kan zijn geworden. Toen hij ziek werd stond hij op de wei en die was redelijk schraal. Hij ging dan soms wel onder de draad door maar ook in de andere weides staat niets waar ze ziek van kunnen worden.

Deze foto's zijn gemaakt in de springring en daar heeft hij al een hele lange tijd niet gestaan. Nu gaat hij voorlopig alleen in de ring los zodat hij niet al te gek gaat doen en hij komt nu ook 2x per dag kort los aangezien hij anders nog teveel vocht moet verbruiken en dat is nog niet goed.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:54

hij blijft knap :D

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:12

Jeetje dat was schrikken zeg! Ik wist ook niet dat een veulen in 1 dag zo mager kan worden..
Gelukkig was je er snel bij en gaat het nu veel beter! Veel plezier met hem :)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:18

Gelukkig is je veulen weet beter! Echt een mooi beestje. :j

Maar ik zou nu nog echt niet je veulen al laten springen! Ze zijn nog vol in de groei, en nu is dat nog veel te belastend voor de benen. Wees zuinig met je sping/dressuur talentje!

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:45

Wat een knapperd! Beterschap met je prachtige veulen!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:05

Wat een super knap veulen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:44

Thanks allemaal! Ondanks dat hij nog steeds niet helemaal lekker is weet hij dondersgoed dat hij knap is!

@DiekeC: Ik laat hem niet springen, dat doet hij zelf.... Daarnaast kunnen wat kleine sprongetjes echt geen kwaad, Dazzle Me is sowieso al een behoorlijke clown en als hij op de wei staat maakt hij ook zo'n soort sprongen.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:18

Mij heeft hij in elk geval om zijn hoefjes gewonden :~

Wat het jacobskruiskruid betreft wist ik het ook niet zeker...
Maar van een die afstand op de foto`s lijken ze er behoorlijk op...en aangezien ik nog al panisch ben voor die gele bloemetjes kon ik het niet laten om je het toch te vragen.
Even een linkje met foto`s dan begrijp je mischien dat ik dat dacht
http://www.sunflowersranch.com/jacobskruiskruid.htm
Hoop dat die snel weer helemaal beter is zodat hij straks weer lekker kan rennen en springen in de wei.
En wij weer kunnen genieten van zijn mooie foto`s :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 21:31

@meliza: Helaas gaat het met Dazzle nog niet beter dan zondag, morgen toch maar weer de VA bellen want zijn diarree blijft en al is het wel niet meer zo dun als zaterdag en zondag (toen was het echt net water), toch is het niet goed.....
Toch bedankt voor de info, alleen heb ik het nagevraagd op stal maar er staat geen jacobskruiskruid bij ons op de weides. Die worden nl erg goed in de gaten gehouden....

Fabby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:00

Ahhhw het is wel echt een leukerd zeg! hoop dat alles goed met hem komt!

AnneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:03

wat een beauty!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:43

Ach arme dazzle :(:) hoop dat het gauw weer helemaal goed met hem gaat!
Sterkte met de kleine man!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:03

Je ziet hem opknappen... Wat een machtig veulen!!!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:09

Hoe is het nu met je veulentje?
En wat voor gele bloemen zijn dat dan wèl?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 07:34

Thanks iedereen!

Helaas nog niet veel beter met Dazzle Me..... Woensdag de VA er weer bijgehaald en nu staat hij op een probiotica die ervoor moet zorgen dat zijn darmflora weer beter word, echter zag ik gisteravond dat hij weer wat dunnere mest had (zag er ook weer waterachtiger uit) en ik moet hem dus goed in de gaten blijven houden.

@Amalarab: Geen idee wat het dan wel voor een bloemen zijn maar maakt me eerlijk gezegd ook niet uit aangezien hij er toch niet aankomt. Verder komen ze alleen onder toezicht buiten aangezien Dazzle Me ook absoluut geen conditie meer heeft en na 1 rondje rennen alweer bloedheet aanvoelt. Ik wil niet dat hij nog zieker word en daarom gaat hij ook maar kort naar buiten en alleen op de buitenste springring OF op de paddock achter de ring aangezien daar ook nooit paarden staan en hij ook wat rust krijgt.

Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden maar hoop dat jullie begrijpen dat ik momenteel wel een zorgenkindje heb die ik erg graag (en het liefst zo snel mogelijk) opgeknapt zie staan. Echter lijkt het of we steeds een terugslag krijgen en ik begin me wel iets meer zorgen te maken. Hij is ondertussen alweer bijna 3 weken aan de diarree.....

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:55

Vervelend om te horen dat het nog niet beter gaat met dazzle me...had gehoopt dat hij inmiddels alweer was opgeknapt!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je eerste zorg naar dazzle toe gaat...en ik ga heel hard voor je duimen dat hij snel weer helemaal opknapt!