Balou en zijn pleegmama...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esabina

Balou en zijn pleegmama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 22:56

Op 8 juni is Balou zijn mama na 2 dagen heel onverwachts overleden. Direct toen Balou geen moeder meer had gingen we op zoek naar een pleegmerrie, we hadden geluk iemand van de Welsh club had een merrie staan waarvan het veulen was overleden.
Hij bracht de merrie nog die middag, het ging redelijk goed maar de merrie gaf Balou wel een paar trappen. Na 3 dagen zwoegen om ze aan elkaar te laten wennen(5 keer perdag naar de paarden) is het ons toch gelukt *\o/* *\o/* !!! Ik dacht ik zal even een paar foto's laten zien dan hebben jullie een beeld voor je hoe het er uitziet :)

http://imageshack.us/photo/my-images/32/img9423te.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59/img9434i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/405/img9443q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/684/img9448m.jpg/

Gwen09

Re: Balou en zijn pleegmama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:05

Fijn dat het nu gaat goed zeg! :)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:18

Fijn om te horen dat het goed gekomen is...

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:33

Oh sterkte met het verlies. Wel fijn dat je een nieuwe mama hebt gevonden voor Balou.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:47

Wat dacht je dat dat in een uur klaar was geweest. Natuurlijk gaat daar een tijdje over heen. Sorry, maar hier kan ik toch zo kwaad om zijn. Mensen die denken van we zetten een merrie en een veulen bij elkaar. En we hoeven verder niks meer te doen. Die denken dat een merrie direct een ander veulen bij zich wil hebben.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:49

Nou FW, nergens staat toch dat ze had gedacht dat dat makkelijk was? Als je daarom boos wordt heb je vast een lastig leven.

TS, wat onwijs leuk dat het helemaal goed gaat!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:50

Nou dat is wel een erg brute reactie waarschijnlijk dacht ze dat niet hoor!
Fijn dat het nu goed is gekomen erg van de merrie!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:53

FriesWytske schreef:
Wat dacht je dat dat in een uur klaar was geweest. Natuurlijk gaat daar een tijdje over heen. Sorry, maar hier kan ik toch zo kwaad om zijn. Mensen die denken van we zetten een merrie en een veulen bij elkaar. En we hoeven verder niks meer te doen. Die denken dat een merrie direct een ander veulen bij zich wil hebben.

sorry maar vind dit een beetje een overdreven reactie..
TS zegt toch nergens dat ze dacht dat het meteen goed zou gaan en heeft het toch
ook niet meteen opgegeven!
ze is gewoon blij dat haar veulen nu een pleegmama heeft en wilt dit graag delen!

TS fijn dat het gelukt is,hopelijk groeit ze op tot een mooi paardje,veel plezier met haar en sterkte met het verlies van haar moeder!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:16

Hij bracht de merrie nog die middag, het ging redelijk goed maar de merrie gaf Balou wel een paar trappen. Na 3 dagen zwoegen om ze aan elkaar te laten wennen(5 keer perdag naar de paarden)

Hieruit vind ik wel blijken dat ze er zo over dachten. Dat het zo klaar zou zijn.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:19

leuk dat het gelukt is!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:23

FriesWytske: Kan jij gedachten lezen? Ik dacht het niet. Ik zie feiten staan. Merrie kwam diezelfde middag. Het ging redelijk goed. Balou kreeg wat trappen (staat nergens dat ze denken van OW, NEE, TOCH NIET ZO GEMAKKELIJK ALS IK DACHT), en daarna 5x per dag naar de paarden, wat inderdaad zwoegen is, want het is nu eenmaal hartstikke lastig om zo vaak heen te gaan als je ook nog allerlei andere dingen hebt.

Dus doe er goed aan en ga wieberen. Ga je frustraties ergens anders botvieren en niet op dit blije meisje dat dit goede nieuws met ons wil delen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:29

FriesWytske schreef:
Hij bracht de merrie nog die middag, het ging redelijk goed maar de merrie gaf Balou wel een paar trappen. Na 3 dagen zwoegen om ze aan elkaar te laten wennen(5 keer perdag naar de paarden)

Hieruit vind ik wel blijken dat ze er zo over dachten. Dat het zo klaar zou zijn.

Beetje normale reactie kan ook wel toch. TS heeft wel een paard verloren dus beetje respect mag wel!!

Super goed zeg TS!! Zo heeft je veulentje toch een mama :)

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 10:25

Ok sommige mensen kunnen er dus niet mee eens zijn, dat ik heel blij ben voor Balou dat hij weer een mama heeft. Ik stond er zelf ook wel even van te kijken van die reactie. Maar zoals ik al zei ben ik gewoon blij dat hij weer een mama heeft

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:44

Superfijn dat jullie het voor elkaar gekregen hebben dat de merrie jouw kleine Balou heeft geaccepteerd!!!
Nu heeft de kleine fijn een moeder! Heeft Balou van de trappen niks ernstigs over gehouden??
Geniet van beiden!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:51

Gewoon fijn om te zien dat het zo goed gegaan is!
En dat je zo snel een merrie hebt gevonden met een lieve baas die zijn merrie bracht!!
Daar heb ik echt respect voor dat mensen elkaar toch zo kunnen helpen ondanks dat beide partijen net een merrie of veulen verloren zijn!!!!

Ben ook wel benieuwd, hoe ze nu op elkaar reageren, reageert de merrie nu ook alsof het haar eigen veulen is? dat ze het veulen ook 'roept'als het te ver wegloopt enz?

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 12:15

Ze hebben nog niet een hele erge hechte band maar de merrie beschermd Balou wel tegen de andere paarden. Dat is wel mooi om te zien dat ze toch wel een beetje bij elkaar horen

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:59

De liefde begint dus wel te groeien!!
Blij om te lezen!!

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:21

Wat fijn dat het zo goed lukt allemaal! Geniet maar lekker van je dotje :D

MissPiggy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:15

Hartstikke fijn om te lezen dat het goed gaat. Heel veel plezier met dit kleine wonder en heel veel sterkte met het verlies van de merrie.