Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suuzepuus schreef:Tja.... het zou moeten kunnen. Het zijn veelzijdige paardjes die van alles kunnen. Maar met een ' gewone kwpn ' kom je makkelijker wat verder dan met een ijsco of bijv een trekpaard. Het is maar net wat je doelen zijn!!
Slofje schreef:Ik zou zelf ook geen IJslander nemen.. Als hij een beetje kon tolten heb je er ook veel werk van om hem bijvoorbeeld verder in draf te trainen zonder snel in tolt over te gaan.
't zijn niet de uitermate geschikte paarden voor dressuur..
Persoonlijk (persoonlijk dus, niet dat het zo is) vind ik dat je met IJslanders ijscowedstrijden moet doen, geen dressuur.
Daarnaast is een 4 jarige ijsco belachelijk jong ingereden dan al, als hij binnenkort al m2 kan starten..
En.. Nee, ik denk niet dat je met een ijsco ooit Z2 zal kunnen lopen.
K heb hier tijdens de lessen ook nog nooit gezien dat ze uitgebreid aandacht besteden aan strekken, appuyeren en al die frutselsAlleen soepelheidsoefeningen die ook in dressuur worden gebruikt.
Cchanny schreef:inderdaad.
Dat vind ik ook.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Kijk maar naar Super Guus, Charlie Brown van GinnyBanshee
Maar persoonlijk denk ik dat je voor jouw eisen beter kan kijken naar een KWP'N'er.
Plus dat je met een Ijslander (ponymaat) na je 18e moet starten in de Paarden.