Omdat het oude topic op slot is gedaan, hier een nieuwe! (met toestemming).
Ik rijd een nakomeling van Trento B, ik wil heel graag weten wie hier nog meer een afstammeling van deze hengst rijdt/heeft, en ik zou graag willen weten hoe jullie paarden in de omgang/onder het zadel/karakter zijn.
Bedankt voor het verplaatsen! Ik heb me aangemeld in het huiskamer topic, sorry wist niet dat deze er was! Als hier niet veel animo voor is kan deze wel weer dicht, mijn excuses!
Wij hebben twee 6-jarige Trento's, beiden Z1-geklasseerd; beiden zeer talentvol, allebei braaf maar met pit. Maar ja, ze hebben ook nog een moeder: de ene stam vererft 'heet', de ander 'ondeugend'.
Ik heb een Trento B x Sultan. Hij is 5 jaar met een stokmaat van 1.53 mtr. (te klein gebleven dus) Ik heb hem als 4 jarige zelf zadelmak gemaakt, en doorgereden.
Brandon is super braaf en heeft nog nooit een stap verkeerd gedaan. Zelfs niet met zadelmak maken : ) Hij denkt erg goed mee met trainen, en laat zich goed bewerken. We zijn nu bezig met het wijken, en een begin aant maken met het springen ; ) Van de winter gaan we L1 starten.
In de omgang is hij ook super makkelijk, ook kan ik alleen een buiterrit maken, hij schrikt nergens van.
Wat leuk om al die verhalen te horen!!! En komt allemaal overeen met de merrie die ik rijdt, ze is onwijs looplustig, maar toch goed te bewerken, schrikt niet van enge objecten op ander terrein, reageert amper op andere paarden, ook niet als ze door een hindernis knallen en ik er naast stap, superfijn! Maar ze kan wel super drammen, maar ook wel onwijs goed lopen hjaha!
Ik heb een 5 jarige merrie van Trento B., een donkere koffievos van ca. 1.72m. Hoogbenige, zeer luxe gebouwd, rank maar niet 'iel', niet grof, mooie hals, kortom een mooi dier
In de omgang kan ik me geen beter paard wensen.. Super lief en braaf! Tijdens het rijden ander verhaal, het is een zeer dominante tante waar je iedere seconde bij moet blijven. Moeilijk in te rijden (krijg daar nu ook gelukkig hele goed professionele hulp bij), maar wel heel veel talent.