[TI] Voor- en nadelen dressuurzadel Massimo voor tinker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caballo77

Voor- en nadelen dressuurzadel Massimo voor tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 09:57

Vorige week heeft een zadelmaker het huidige zadel gecontroleerd. Helaas werd mijn vermoeden bevestigd; mijn tinker is uit het zadel gegroeid. Het zadel kon hier en daar nog wel wat aangepast worden maar helemaal 100% zou het niet meer kunnen worden. Na overleg met de zadelmaker tot het besluit gekomen om op zoek te gaan naar een nieuw zadel. Zij heeft Malone van top tot teen gecontroleerd en nagemeten. Zij adviseert mij een Massimo zadel. Ik geef zelf de voorkeur aan een dressuurzadel. Zaterdag komt ze langs met een aantal Massimo dressuurzadels om te kijken hoe deze op Malone liggen en of ik er goed in kan zitten.

Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen van tinkermensen met een dressuurzadel van Massimo. Brand maar los met de voordelen, nadelen en tips. Alle info is welkom!

stalnijmegen

Re: Voor- en nadelen dressuurzadel Massimo voor tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:05

pb tinker-tje ( petroes) eens, die heeft er sinds een poosje ook eentje meende ik

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:00

Ik heb er al vele goede dingen over gehoord over die massimo's bij tinkers en andere brede paarden.
ik was 2weken geleden zelf in de paardenwinkel hier in de buurt en die man zei dat hij binnenkort misschien ook massimo's gaat verdelen en dat die best wel eens goed of laat ons zeggen beter zouden liggen dan bv de wintec wide die ik nu heb :)

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:17

Ja! Ik heb er eentje! Ik heb al een aantal jaar mijn massimo dressuur zadel. Ik ben er ontzettend tevreden over, mooie kwaliteit leer, goede pasvorm, brede kussens voor de drukverdeling op de rug. Hij is niet heel erg diep qua zit en je hebt ook geen overdreven kniewrongen. Het zadel heb ik op meerdere tinkers gehad en hij past eigenlijk altijd goed! Ik heb er eentje met boommaat 40.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:18

ik heb er ook 1 fijn zadel, al heb ik geen tinker maar een brede NF

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 08:38

Heel fijne deze positieve reacties. Ik heb altijd rondgereden met een endurancezadel met een vlakke zit. Om nu toch wat meer steun te hebben en we de dressuur serieuzer zijn gaan oppakken, gaat mijn voorkeur uit naar een dressuurzadel. Malone heeft boommaat 36 nodig. Ik ben erg benieuwd hoe zo'n zadel gaat passen en hoe het zit!

@Stalnijmegen. Bedankt voor de tip! Ga haar eens een pb'tje sturen!
@ Lynn_Nikita. Zie dat je ook uit Limburg komt. Mag ik vragen wie je hebt ingeschakeld om het zadel aan te meten? Tevreden?

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:14

Hai Brenda,Ik ken wel iemand met een Massimo op een Haflinger.
Zij heeft erg veel plezier met dat zadel.
Bij haar kan echt elk deel versteld worden omdat haar Haf nog wel eens erg dik wordt in de zomer en wat smaller is in de winter.
Even naar de zadelmaker en hij ligt weer top.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:07

Ik heb het zadel 2e hand bij een bokker gekocht en laten nakijken door Linda saddelery uit ?? ergens bij simperveld meen ik. Ze komt ook op locatie. Hele leuke vrouw, met verstand van zaken

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 11:00

@Wisky

Ha Gerda. En alweer een positieve reactie. Morgen is het zover. Dan wordt bekeken of zo'n zadel ook geschikt is voor Malone en mij. Ik ben benieuwd!

@Lynn-Nikita
Linda heb ik nu ook ingeschakeld. Inderdaad zeer aardig en kundig!

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:51

Ik heb een Massimo trail op mijn tinker liggen, heerlijk zadel. Zachte en een niet te gedwongen zit.

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:55

Mijn vriendin heeft ook een Massimo Trail op haar tinker liggen.
Als je een endurance gewend bent en niet te gedwongen wil zitten??
Waarom kijk je dan niet naar de Massimo Trail??
Dat is de endurance versie van de Massimo
Deze wordt aanstaande woensdag wss ook op mijn super brede haflinger gemeten.
Daar kun je ook mee dressuren en springen en heerlijk buiten rijden.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:21

Wij hebben ook een Massimo zadel en zijn er super tevreden over............Dit geval is alleen zadel hebben we gekregen toen we vorig jaar de tinker kochten......Alleen het zadel is te groot voor m'n vader, hihi. Zadel is geloof ik 18,5 inch en hij heeft maar zo;n klein kontje, zou eigenlijk max 16 inch moeten hebben.

We zijn nu opzoek naar een oplossing maar zadel ligt super goed en is super fijn met buitenrijden ---> massimo trail. Persoonlijk vind ik het geen prettig zadel als je eens wilt dressuren.

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 14:15

@Ivonne85. Toen ik het endurancezadel kocht lag de nadruk echt op het buitenrijden. Nu zijn we ons toch wat meer gaan toeleggen op de dressuur en af en toe mis ik dan wat steun. Daarom is de voorkeur uitgegaan naar een dressuurzadel.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zaterdag was het zover, de passessie. We zijn even bezig geweest en alles gepast en uitgeprobeerd. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Massimo Dressuur II. Een heerlijk zittend en op Malone goed passend zadel. Ik ben er dolblij mee.

Iedereen bedankt voor de reacties en de informatie!

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:21

Gisterochtend is de zadelmaker gekomen bij ons. ( www.dezadelmaker.nl )
Echt een vakkundige man , die alle tijd nam en er veel van weet.
Hij had me over de mail gevraagd om een mal te maken van de schoft van Apincy zodat hij ongeveer kon zien van te voren al welke boommaat hij zou hebben.
Zo gezegd , zo gedaan.
En hij had 2 massimo trail zadels met verschillende boommaten op voorraad.
Eerst voelde hij de rug en meette hij zelf op en maakte een tekening en scheef maten en gegevens op.
Toen kwam hij met het eerste zadel. Legde netjes op de rug en keek en voelde en vroeg mij er ook naar te kijken en te voelen.
Daarna legde hij het 2e zadel erop , ik zag ook al dat deze een stukje beter lag.
En ja hoor, het eerste zadel lag nog wat achterover en was met de gewone kussens net aan bij de 18 e rib.
Het tweede zadel lag recht en met de verkorte kussens toch een stuk beter.
:D
Gereden ongeveer 20 minuten. Apincy liep er super onder en ik zat heerlijk.
Vanavond eerste buitenritje gemaakt en was totaal verbaasd over de bewegingen en voorwaartse drang van Apincy.
Dus ja dit zadel is het dan hopelijk echt helemaal.
Voor de zeer lange termijn.

:D

Afbeelding