Boomloze zadels van Interhippique?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shetjessweet

Boomloze zadels van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 00:17

De boomloze zadeltjes van Interhippique, shetland- en ponyzadel Smoothy. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik overweeg namelijk om een zadeltje te kopen voor mijn shetten.
Het liefst had ik een barefoot kids gekocht, maar die zijn volgens de site 43cm lang, en ik ben bang dat dit toch echt niet gaat passen op de rugjes van mijn pony's. Ik ben dus verder gaan zoeken. En als je zoekt naar shetlandzadels loop je om de haverklap tegen een van de vele advertenties van Interhippique aan. Nu weet ik uit de vele topics op bokt dat de kwaliteit van hun boomzadels bagger is, aangezien de boom nogal eens scheef wil zijn. Maar ja, in een boomloos zadel zit geen boom. }:0 Vandaar dat ik ze toch niet meteen heb afgeschreven. Heeft iemand ervaringen met deze zadeltjes? En kan iemand misschien voor mij eens opmeten hoe lang ze zijn? Er staat bij dat ze 15 á 16 inch zijn, dus waarschijnlijk zijn ze sowieso te lang, maar ik waag er toch maar even een topicje aan.

Iemand die een goed alternatief weet mag dat uiteraard ook roepen. Ik was sowieso niet van plan om er een pannenkoekzadel op te gooien. En ook een pinokkiozadel lijkt me niet echt je van het.

cassandra84

Re: Boomloze zadels van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:37

Ik heb voor mijn mini een wintec zadeltje.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:58

Wij hebben voor 1 van de shetten toch een Barefoot kids:
Afbeelding
Pony op de foto is 95cm met normale ruglengte voor haar grootte.

Groetjes, lacuna

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:26

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:31

Ik heb een Barefoot drytex Shetty.
Deze bevalt me zeer goed. Ik hoor toch wel eens van mensen dat je vanalles kunt bestellen bij interhippique behalve zadels omdat die volgens hun daar bagger slecht zijn voor de paardenrug.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:35

Over interhippique heb ik heel slechte dingen gehoord.
Dus als ik u was zou ik wachten tot u wat meer geld heeft, en een zadeltje kopen van een betrouwbaardere bron.

@roosxBill jou barefoot past idd super :3

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:50

amyyy55 schreef:
Over interhippique heb ik heel slechte dingen gehoord.
Dus als ik u was zou ik wachten tot u wat meer geld heeft, en een zadeltje kopen van een betrouwbaardere bron.

@roosxBill jou barefoot past idd super :3

Wees gerust, ik heb heus genoeg geld om een barefoot te kopen en informeer ook niet naar deze IH-zadeltjes omdat ze goedkoop zijn.
Het probleem is dat de barefoot nogal lang is en mijn shetten niet.

Fellpony schreef:

Beide topics heb ik doorgespit, vóór ik dit topic opende. En in beide topics staan eigenlijk alleen ervaringen met de boomzadels en de pinokkiozadeltjes van IH.

@Lacuna: Ligt je zadeltje niet wat te ver naar voren? (Het is niet helemaal duidelijk te zien doordat de pony z'n hals + manen ervoor heeft.)

petrabalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:22

Ik heb een shetland zadel van interhippique. De meiden rijden er goed mee. Ik vind alleen dat de singel stoten vrij dik zijn en daardoor is het lastig voor jonge kinderen om aan te singelen. En er moet een vrij korte singel aan. Voor de rest een leuk zadeltje.
Het zadel is zelfs een paar maanden elke dag 1 tot soms 3 uur per dag gebruikt om dat de pony in de lessen mee liep.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:37

Welk zadel heb jij dan? Interhippique heeft nl. nogal veel soorten shetlandzadels.

Het gaat mij overigens om dit zadel:
Afbeelding
Ze hebben hem ook andere kleuren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:23

Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit, hoorde van iemand die ze in het echt heeft gezien dat de kwaliteit erg tegenviel. Maar bij de barefoot kun je een testzadel aanvragen he. Ik denk dat 15/16 inch namelijk net zo groot is als de barefoot kids, die ik ook voor mijn shet heb. Ben erg tevreden met het zadeltje.

Afbeelding

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:06

Ik denk inderdaad dat het wel ongeveer even lang zal zijn, het is toch een soort namaak-barefoot. Maar ik wil het graag zeker weten. Wat betreft de kwaliteit: ik hoef geen zadel dat er na 10 jaar nog super uitziet en als er snel slijtageplekjes opkomen vind ik dat geen ramp, maar het moet wel goed liggen. Intensief gebruikt zal het niet worden.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 20:05

Niemand die écht ervaring heeft met deze zadeltjes?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:55

Ik ben ook wel benieuwd, ik vind ze namelijk wel mooi!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:59

In duitsland zit ook een bedrijf met deze zadels in het rose en groen, ook erg leuk. Weet alleen niet meer welke link dat was. Zal eens zien of ik hem nog kan vinden. Mss dat ik zo'n felgroene koop als ik nog een ruiter erbij zou vinden.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:03

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:14

Die zocht ik, geweldig toch :D

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 19:35

Je link doet het niet meer arans, maar ik weet welke zadeltjes je bedoelt, heb ze ook gezien. En ik vond ze vreselijk. :') Maar als iemand toevallig weet hoe lang deze zadeltjes zijn, mag hij/zij dat ook wel even roepen. Al denk ik niet dat ik ze aanschaf.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 22:21

Ik heb al gevonden hoelang de zadeltjes uit jouw link zijn arans: 42 cm. Net één cm korter als de barefoot dus. Hier trouwens ook nog een link naar een advertentie op bokt waarin de zadeltjes staan: [EA-CO] **Exceem dekens, Vliegendekens, Boomloos, Shetlander zadels Ik vind de barefoot zadeltjes er zo vanaf het plaatje wat beter uitzien. Er zit wat meer vorm in zogezegd.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:11

die van ruitersport duitsland zijn andere, meer type pinokkio.

ik wil ook over op de bf kids, maar probleem is dat ik er gelijk 6 nodig heb....
dus dacht wellicht die van interhippique maar kan bij hun op site alleen vzh krijgen

wat kostten die bij ih?

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 01:49

Worden al de 6 pony's tegelijkertijd bereden dan? Anders zou je ook gewoon één of een paar zadels kunnen nemen en dan hoef je voor de verschillende pony's alleen de pommel maar te verwisselen.

Ik wil nog altijd graag wat meer weten over het Interhippique zadeltje. Ze zijn trouwens 159 euro kevje06 staat op Interhippique.nl Bf kids is er toch ook alleen maar in vzh? En western.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:08

Het is inmiddels gelukt ze te bekijken op ih.
Ziet er wel goed uit op zich.
Zal geen bf kwaliteit zijn maar ja...

Rijden nu al jaren met pinokkio zadels maar probleem is dat ik daar toch af en toe drukkingen van heb en de gewichtsverdeling is echt slecht.

Hebben ponyclub dus moeten wel 6 tegelijk lopen regelmatig.
Maar wil beginnen met 1 en dan kijken hoe ze bevallen, en dan langzaam over stappen als het bevalt, word ook wel even duur om alles in 1 keer te vervangen, moet er ook nog pads bij kopen en denk dat bf die alleen heeft.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:13

ik wil toch even een goede reactie plaatsen over interhippiqeu
ik heb daar zelf laatst een zadel gekocht een boomzadel,
helemaal niks mis mee soepel leder mooie kwaliteit geen scheve boom etc,
ook een vraag aan de tegenstanders van ihp
iedereen zegt ik heb van horen zeggen dat het erg slechte zadels zijn,
maar nu wil ik wel eens iemand horen die zelf zo'n zadel heeft gekocht die wel slecht was want dat hoor ik nooit :?
wel verhalen van mensen die daadwerkelijk er een zadel vandaan hebben en er wel altijd blij mee zijn ;)
dus dat vroeg ik me af ,
en mijn zadel is bijv een s&k

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:24

petrabalk schreef:
Ik heb een shetland zadel van interhippique. De meiden rijden er goed mee. Ik vind alleen dat de singel stoten vrij dik zijn en daardoor is het lastig voor jonge kinderen om aan te singelen. En er moet een vrij korte singel aan. Voor de rest een leuk zadeltje.
Het zadel is zelfs een paar maanden elke dag 1 tot soms 3 uur per dag gebruikt om dat de pony in de lessen mee liep.

Ik lees hier over het zadel, over de meiden, maar waar is de pony in dit verhaal?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:26

lailapri schreef:
petrabalk schreef:

Ik lees hier over het zadel, over de meiden, maar waar is de pony in dit verhaal?

dat zie je wel vaker helaas.

daarom wil ik juist wat anders omdat ik niet meer tevreden ben over de pinokkio zadeltjes...

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 21:28

Ja lailapri, je moet er wel een pad met inlages bijkopen. Die zijn er overigens ook van een aantal andere merken. Agradi heeft er bijvoorbeeld ook één.

@ponylies: ik ben hier op bokt anders toch verschillende mensen tegengekomen die hun IH-zadel een enkeltje kliko hebben gegeven. (En dat waren persoonlijke ervaringen, niet van horen zeggen.) Zo geweldig goed zijn ze dus niet allemaal.