Nakomelingen VIvaldi

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0207

Nakomelingen VIvaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 15:46

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik heel veel pagina's heb afgestruind in de hoop een topic met nakomelingen van vivaldi te vinden
zonder resultaat, bedacht ik er een zelf te openen. Ik ben ontzettend benieuwd naar andere Vivaldi nakomelingen.
Hier een klein stukje informatie, met onderaan een foto van mijn rijpaard van Vivaldi x Flemmingh

Vivaldi, onder Hans Peter Minderhoud winnaar van de KWPN Hengstencompetitie met geweldige scores. In de finale kreeg hij zelfs een tien voor zijn draf! Dit alles geeft hij ook door aan zijn nakomelingen. Zo werden het afgelopen jaar twee driejarige dochters van Vivaldi kampioen op de Centrale Keuringen in Utrecht en Zuid-Holland. Daarnaast was Vivaldi dit jaar op de Hengstenkeuring in ’s-Hertogenbosch topaanvoerder met maar liefst tien deelnemende zonen. Drie aangewezen zonen voor het Verrichtingsonderzoek. De Vivaldi x Donnerhall mocht deelnemen aan de Kampioenskeuring.

STAP 9.0
DRAF 8.5
GALOP 9.0
AANLEG ALS DRESSUURPAARD 8.5

AFSTAMMING
In Vivaldi wordt het beste van de Nederlandse dressuurfokkerij samengebracht. Hij heeft zowel in model als beweging veel van zijn vader Krack C. en grootvader Jazz meegekregen. De beide Grand Prix hengsten domineren de merriekeuringen en hun kinderen doen het in de sport opvallend goed. Ook overgrootvader Ulft zien we aan de basis van veel goede dressuurpaarden en heeft met Ferro een eigen dressuurlijn opgezet. De moederstam leverde in directe lijn meerdere dressuurpaarden op Z-niveau en hoger.

KWPN ONDERZOEKSRAPPORT:
Vivaldi is een royaal ontwikkelde, rijtypische hengst die goed in het rechthoeksmodel staat. Hij is bergop gebouwd en met een aansprekend front.Vivaldi is een eerlijke en betrouwbare hengst met een zeer goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich ook goed bewerken. De stap is zuiver, ruim en heeft souplesse.
De draf is ruim, gedragen, heeft souplesse en een goed gebruik van het voorbeen. Het achter-been wordt actief gebogen en treedt goed onder.De galop is goed van ruimte en goed gedragen. Als dressuurpaard heeft Vivaldi veel tot zeer veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel

vivaldi als 3-jarige met HP Minderhoud
http://www.hengstenstation.com/hssystem ... b3346f.jpg

Onze vivaldi nakomeling. worden nog betere foto's gemaakt.
Enjoy me (vivaldi x flemmingh) 2 jarige ruin

Afbeelding

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:34

elaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:34

ik heb sinds kort ook een vivaldi nakomeling!
een vivaldi x amulet van 4 jaar :j

deeva

Re: Nakomelingen VIvaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:37

Ik heb een twee jarige hengst van vivaldi deze heb ik zelf gefokt uit een partout merrie hij is erg cool tussen zijn oren maar met andere paarden in de buurt wel echt een hengst. Ik hoop met hem naar de hengstenkeuring te gaan. Ik zal van de week even foto's plaatsen

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:45

Santvoortje schreef:

ja, kom gezellig met ons meekletsen hier :j

dblijham

Re: Nakomelingen VIvaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:52

Ik heb een 2 jarige hengst van Vivaldi uit een Contangomerrie. Vos met kolletje van nu al 1,72.
Jammer genoeg heeft hij in de opfok zijn achterknie gebroken en staat nu al 4 maanden te revalideren met nog zo'n 6 maanden voor de boeg.