Wie heeft een pool x quarter?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustLove1

Wie heeft een pool x quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 12:34

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:43

ik heb geen pool x quarter gehad maar wel een pool x hanoveraan...na 9 maanden al weer verkocht, was gewoon, voor de wagen en zodra je onder het zadel alleen in de bak wilde rijden (dus alle paarden op stal of in de wei), levens gevaarlijk...

Harrie...
Afbeelding

JitskeJarig

Re: Wie heeft een pool x quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:12

YRT -> RPA

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:41

lammie2701 schreef:
ik heb geen pool x quarter gehad maar wel een pool x hanoveraan...na 9 maanden al weer verkocht, was gewoon, voor de wagen en zodra je onder het zadel alleen in de bak wilde rijden (dus alle paarden op stal of in de wei), levens gevaarlijk...

Dan ben ik benieuwd of de nieuwe eigenaar weet dat Harry levengevaarlijk is...................

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:48

Sammyoo schreef:
lammie2701 schreef:

Dan ben ik benieuwd of de nieuwe eigenaar weet dat Harry levengevaarlijk is...................

nieuwe eigenaar heeft ons nog gebeld waarom wij harrie hebben weggedaan (wij hadden hem namelijk ingeruild op lammie en die mensen zouden hem heropleiden tot geschikt recreatie-rij-paard, wat volgens hun goed mogelijk was) en wij hebben eerlijk ons verhaal verteld...
wij hadden hem gekocht bij een manege/handelsstal en die vertelde dat harrie een goed doorgereden en betuigd paard was (en wat zij hadden geimporteerd uit polen) en dat er een klein kind bij wijze van spreke mee weg kon rijden...zo leek het met proefrijden ook...maar na de koop veranderde dat dus gelijk (wij hebben vermoeden dat ie sedatie heeft gekregen op de dag dat wij kwamen).

En ja, een paard wat in blinde paniek met ruiter of menner aan de haal gaat en dan door stroomdraad heen knalt of tegen gebouwen op loopt dat vonden wij levensgevaarlijk...zodra er een grintkeitje tegen de wagen aan spatte (en dat gebeurd vaak als je op de weg rijd) ging hij er in blinde paniek vandoor...
Hij zou ook bomproof zijn en echt super verkeersmak zijn, maar zag hij een kalf in de wei of een auto of een fietser dan wederom ging hij er in blinde paniek vandoor...met hem hebben we dan ook talloze keren in de sloot gelegen of dat we de boel net konden ontwijken zonder medeweggebruikers te raken...

ik kwam net van de pony af (die was 1,46m) en harrie zou een perfect paard zijn voor een onzekere ruiter of voor de overgang van pony naar paard, hij zou talloze buitenritten hebben gelopen, zowel in polen als hier in nederland, maar daar geloof ik geen barst meer van...
de eerste 3 maanden dat ik heb geprobeerd om gewoon relaxt op hem in de bak te kunnen rijden waren drama...ik werd er vaker af gelanceerd dan dat ik bleef zitten...ook van alles geprobeerd, maar het enige wat hielp wat tjitske in de longeercirkel zetten zodat harrie haar kon zien...dit hield voor mij in dat ik dus nooit helemaal alleen kon gaan rijden en dat terwijl ik vaak wel alleen op stal was...
en toch hebben we hem met behulp van vrienden die heel vaak probleemgevallen hebben opgelapt hem nog een half jaar de kans gegeven...totdat zelfs die vrienden zeiden: dit zal in ieder geval voor de wagen geen betrouwbaar recreatiepaard zijn/worden...