nieuw hier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kweetnietnee

nieuw hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:34

Hallo,

ik ben hier dus nieuw. Ik heb sinds kort een arabier schimmel ruin. Moet heel veel aan gebeuren.. Bespiering is totaal weg.. achterhand lijkt van een ander paard.. Paardje is totaal verkeerd gereden, zagend aan de teugel gedwongen. Accepteert geen teugel, hij steekt direct zijn neus in de lucht als je alleen al denkt aan de teugel te zitten. Hij is super lief en erg braaf! We hebben een hele lange weg te gaan! Ik hoop hier goede tips te kunnen vinden!
Mijn doel met hem is: veel plezier beleven en misschien wel lange afstandsritten te gaan rijden. Eerst zijn bespiering maar aanpakken!

Shanelle

Re: nieuw hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:44

Eens je een AV zijn vertrouwen hebt, gaat hij voor je door het vuur. Cliché maar oh zo waar! Alles op zijn tijd dus :j Veel succes!

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:13

ik geef Shanelle hierboven groot gelijk, met vertrouwen gaat de AV voor je door 't vuur !
neem inderdaad je tijd en dan komt alles goed.

kweetnietnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 14:28

Hoi hoi,

gelukkig is hij heel braaf! Als ik hem aan het longeren ben bokt hij soms als een malloot. Zodra je er op zit, doet hij geen stap verkeerd! Volgende week gaan we ons eerste buitenritje maken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:34

als je eenmaal zijn vetrouwen hebt doet hij alles voor je. Ik rij ook en arabier in het begin mocht ik niks van haar maar nu doet ze alles wat ik vraag en dan gaat trainen echt snel ga nu vooral lange wandelingen maken gewoon leker een eind lopen dat vond die van mij heerlijk.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:02

Inderdaad niet te snel willen... Gun elkaar de tijd die nodig is. Want als hij er nog niet aan toe is een stap veder te zetten keert het alleen maar tegen je! Gewoon lekker van elkaar leren maar vooral genieten! Dan heb je een vriend voor het leven!