Een rabicano heeft echt een "coon tail", dus een gestreepte staart bovenaan, plus roaning op de flanken. Mijn paard Jake is rabicano, staat wel een foto in mn profiel denk ik, anders plaats ik er morgen even eentje. (Zit vanaf mobiel te bokken dus gaat nu niet )
VeerenAshley
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-11 10:59
Aha, danku! Het is dat veel voorouders van deze pony stekelharig/rabicano zijn, dus vandaar dat ik dacht, in combinatie met de witte staart, dat zij zelf misschien ook niet gewoon bruin zou zijn.
Wie zijn de ouders? Want bijv het paard op de 1e foto wat erachter staat (en misschien de moeder is?) zie ik zowiezo geen rabicano. Dit is gewoon een typisch veulen staartje, had mijn bruine ook
VeerenAshley
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-11 11:10
Die zwarte is inderdaad de moeder; zij is heel licht stekelharig, evenals haar eigen moeder. Vader is een blonde vos. De directe voorouders hebben dus niet veel witte haren, maar als je verder teruggaat in de familie wel (zie bv. Nebo Brenin, http://www.sporthorse-data.com/horse/10 ... in-big.jpg).
Het is echt een veulen staartje. Ik heb gitzwarte gehad die als veulen meer wit in hun staart hadden zitten dan hier op de foto.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 22-06-11 13:38
Dit is inderdaad een normaal veulenstaartje. Overigens, verwar het stekelharige van rabicano niet met het stekelharige wat sabino's kunnen hebben. De hengst Nebo Brenin is ook niet rabicano maar sabino. Onze rabicano had juist geen verschijnselen van rabicano als veulen. Was ook een verrassing toen ie als jaarling een cone-tail kreeg.
VeerenAshley
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-11 15:11
OK, bedankt allemaal! Dit soort vragen krijg je met een eerste zelf gefokte veulentje en een gebrekkige kennis van kleurengenetica
Edit: en hoe zit het met sabino? Kan een paard drager zijn, zonder dat het tot uiting komt?
rina
Geplaatst: 22-06-11 15:20
Nee zeker niet rabicano. Stekelhaar is ook geen specifiek kenmerk van rabicano.
Het rabicanoveulen wat ik gefokt heb was wel heeeeeeel overduidelijk rabicano En daarbij waren zowel vader als moeder minimaal rabicano Als veulen van een maand
En als 3 jarige
Maar ook bij moeder en vader waren de rabicanotekenen meer dan alleen maar stekelhaar De Skunktail is witte haren meer bovenop en aan de staart.