Nakomelingen NRPS Figaro x

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Nakomelingen NRPS Figaro x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:07

Ik ben benieuwd naar nakomelingen van Figaro x en hun karakter....

Foto's zijn natuurlijk erg leuk!

Flevolander

Re: Nakomelingen NRPS Figaro x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:10

Mijn bijrijdpaard is volgens mij van die hengst..

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:23

Kan je wat meer over hem vertellen? Ik begreep dat afstammelingen van Figaro vaak "hoog" in de dressuur lopen en een fijn karakter hebben.
Ik heb een merrie op het oog van Figarao x, ben gewoon benieuwd naar andere Figaro afstammelingen!

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:35

ik heb een nakomeling van figaro.
merrie van 1.56 uit 1996. inmiddels kan ik die niet meer rijden (verhaal in profiel + fotos)
Ik ben Z2 dressuur pony's geweest en Z1 bij de paarden. Ze was ZZlicht klaar!
Meerdere malen nederlands en brabants/limburgs kampioen bestgaande rijpony NRPS, ook meerdere malen sublicup en decorson winnaar van de NRPS, ook deel genomen aan de hippiade.

Wel moeilijk karakter, moest je voorzichtig aanpakken anders gooide ze je eraf of stond ze overeind. Wel een doorzetter! En wilde echt wel voor je gaan zodra ze je vertrouwd.

Mocht je meer info willen: pben mag altijd!
Figaro zelf leeft nog, geloof dat hij ergens meehobbelde in manege lessen en dat ie nu van zijn pensioen geniet!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:08

Odessa, bedankt voor je reactie. Ik hoorde dat zo'n beetje alle afstammelingen van Figaro makkelijk zijn, zo zie je maar weer: dat zegt ook niks!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:47

"mijn" figaro is een beetje een bloedkikker.. Wil altijd voor je werken.. en je zou er zelf ook hard voor moeten werken om het voor elkaar te krijgen als je iets moeilijks vraagt.. Hij is altijd loperig en heet.. maar bovenal erg werkwillig

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:54

Bij ons op stal staat ook een afstammeling van Figaro x. Wat ik er tot nu toe van gezien heb is het een erg braaf paardje. Wel leergierig maar verder erg koel in het hoofd. Leuk vriendelijk paard.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:42

ik heb een figaro afstamming. Het is een heerlijk dier, karakter van goud en wil altijd voor je werken. Hij heeft me in al die jaren nog geen 1 keer in de steek gelaten. Het is een echte allrounder, dressuur ben ik zelf niet zo fanatiek in, maar hij zou best hoger kunnen lopen dan de huidige L2 die we rijden. We zijn op ons best in de cross, vinden we beide echt super leuk!!
Foto's heb ik genoeg en vragen staat vrij hihi, staan ook wel wat foto's in mn profiel.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:47

Ik ken 3 afstammelingen van Figaro allemaal volle broers en zussen van elkaar

Ze verschillen niet zo veel van karakter, maar het zijn geen makkelijke paarden vrij heet maar ze willen wel altijd voor je werken, je moet echt een klik hebben anders gaat het fout.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 21:00

Zag nog wat berichten van jullie, bedankt! Heb het paard inmiddels gekocht, super hoor! Lees veel verschillende verhalen over de Figaro's, zo zie je maar weer het zegt niet alles. Ik heb in jullie profielen gekeken en het zijn stuk voor stuk knappe paarden, net als die van mij! Zal eens kijken hoe ik mijn profiel kan updaten....

ursulaxsandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:34

Mijn oom had er 1, maar die moest in geslapen worden.
Was een bruine ruin met een klein beetje wit op zijn hoofd.
Maar even nadat ze hem hadden in laten slapen was er een bijeenkomst voor nakomelingen van Figaro x en toen zijn mijn oom en tante daar naartoe gegaan.
Ze hadden speciaal voor hun paard wel een plekje staan, met dat het de enige nakomeling op dat moment was die zo hoog in de endurance had gelopen. De meeste doen het namelijk goed met springen en/of dressuur.
Dus dat was wel weer leuk.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:01

ik heb er ook 1.
een 13 jarige E-pony en merrie. helemaal bruin met een klein kolletje
ik start haar nu bij de paarden en zijn dinsdag voor het eerst L2 gestart en gelijk 3e :D
ze is een echte knuffelkont super met dressuur en in de cross maar het gewonepacour vind ze een beetje saai denk ik.
veel plezier met jou eigen

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:32

Hoi!

Ik heb een Figaro nakomeling. *\o/*
Ze is 3 jaar, donkere vos tegen koffievos aan, met een bles :p
Ze is Figaro x Saporos
Afbeelding

Haar karakter is GE-WEL-DIG, :o
Voor een arabier is ze enorm koel in het hoofd, ze is nog jong, maar wanneer ze ergens bang voor is vlucht ze niet, maar staat ze eerst stijf staan.
Verder is ze een echte knuffel. <3

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:39

Ik heb ook een Figaro x! Deze maand heb ik hem toevallig alweer 10 jaar. Hij is echt mijn maatje. Het is een gevoelig maar nuchter en eerlijk paard. Ik kan er zo een kind opzetten, die rijdt er zo mee weg. Een ruiter met wat meer 'ambitie' laat hij wel merken dat hij niet te hard wil werken }>
Ik heb met hem M1-dressuur gereden, maar we rijden nu al jaren geen wedstrijden meer. Nu rijden we vooral recreatief dressuur, grondwerk, werken aan de hand, buitenritten. Ik hoop hem nog minstens 10 jaar bij me te kunnen houden.

xxxxmaret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:43

Ik heb ook een nakomeling van Figaro X. Ze is een d-pony Ik heb haar als 3 jarige gekocht, en is inmiddels 7 jaar. ik rij haar nu anderhalf jaar in de dressuur en ben m1. met springen rijd ik haar 2 maanden en ben ik nu L. Ze is heel lief en rustig, heel vriendelijk karakter.

Ik kan echt alles met haar, en is nergens bang voor