Ik vroeg me af wie allemaal een nakomeling heeft van de dekhengst Zardando. Zardando is een donkerbruine hengst met als afstamming Tango x Gribaldi. De fokker van Zardando, Arno Pullens, rijdt zijn moeder Roxella is de dressuursport in de klasse ZZ Zwaar. Zijn grootmoeder, de Contango dochter Marcella, werd door Arno is de klasse Lichte Tour uitgebracht en is daarna ingezet als fokmerrie.
ZARDANDO KWPN 04.02472 Stb. hengst 2004 donkerbruin 1.66m ggk: KWPN 2010: KWPN fokwaarde dr. 198 44% 2009: KWPN fokwaarde dr. 202 42% 2009: gehandhaafd na afstammelingenkeuring 2008: KWPN fokwaarde dr. 198 40% 2007: ggk. KWPN XX/OX percentage : 32.6%
• De enige KWPN hengst met een moeder en grootmoeder in de nationale dressuur sport. • Het zo aansprekende dressuurbloed van Contango is dubbel verankerd in Zardando, via de vader en via de moeder. • Zardando heeft de hoogste dressuur verwachtingswaarde nl. 198 De vader van Zardando, Tango is met 2 goedgekeurde zonen uit zijn eerste jaargang zeer succesvol. Tango combineert het bloed van beide preferente hengsten Jazz en Contango. Als 4- en 5-jarige was Tango succesvol in de pavo-cup en nam als 5 jarige ook deel aan het WK in Verden.
De moeder van Zardando, Roxcella is Prix St. George en voert tevens de predikaten keur en sport (dr). Zij is een dochter van de grand-prix preferente hengst Gribaldi.
Zardando
Moeder van Zardando > Roxcella (v. Gribaldi keur)
Grootmoeder Marcella (Sport dressuur) is zelf uitgebracht in de intermediaire I en is een dochter van Contango.
Zardando De beeldschone dressuurbelofte voor de toekomst!
V. TANGO V. Jazz (pref) M. O.Bertje ROXCELLA keur sport (dr) V. Gribaldi (keur) M. Marcella (sport dr)
audrey naar mijn weten heeft zardando niet veel gedekt, bij de 1e afstammelingenkeuring kreeg hij volgens mij uitstel omdat hij niet genoeg gedekt had... Voor de rest doen ze ook weinig aan promotie voor die hengst, dus ik vrees dat er niet heel veel zijn, laat staan op Bokt
klopt, ik ken zardando ook persoonlijk. veel nakomelingen doet het erg goed. zar heeft indd weinig gedekt en wordt ook weinig promotie voor gedaan. ik dacht misschien heeft iemand op bokt een nakomeling van hem
miekeJo
Geplaatst: 30-06-11 18:13
hallo,
Ik zag je berichtje hier, ik heb vorige week een nakomeling van zardando gekocht en hij staat nu lekker bij mij, superkaraktertje hij is heel braaf. hij is nu 1 jaar.
groetjes
miekeJo
Geplaatst: 30-06-11 18:14
Ik las dat je zardando zelf ook kent, hoe is hijzelf??
hij is een hele brave hengst, ook erg makkelijk in de omgang. goed achterbeen gebruik. Kan zo naast merrie's staan, super karakter. Moest hem ook vaak in de stapmolen zetten of helpen op concour. Vind het zelf echt een top hengst.
pullaar
Geplaatst: 11-04-12 21:53
Gaat iemand hem gebruiken dit jaar ? Heeft wel schappelijke condities dit jaar.
Ik wilde net een topic openen over Zardando, de 1e en 2e jaargang zijn nu 3 en 4 jaar. Al heeft hij wel erg weinig gedekt, maar denk dat daar nu wel verandering in gaat komen? Hij wordt in ieder geval goed gepromoot nu. Ben zelf van begin af aan erg weg geweest van Zardando.
Ik heb nu een 1.5 jarige merrie van hem en ken diverse 3 jarigen. Ben ook vaak mee op wedstrijd gegaan met hem! Hij wordt nu inderdaad flink gepromoot !!!! Jammer dat er hier geen directe nakomelingen zijn