Mijn Jazzy moest nog 2,5 week, maar had al een idee dat het eerder zou komen. Gisteren de birth alarm singel opgehaald en vandaag even bekeken hoe alles moest. Vanavond zou ik nog even bij haar gaan kijken en dan de singel omdoen.
Ik kom bij stal en ze was de enige die niet haar hoofd uit de stal stak. Even later wel, maar ze keek gelijk schuin naast haar naar beneden. Snel de lampen aangedaan en keek in de stal en daar lag een klein nat veulentje!
Nageboorte was er ook al af. Ze heeft nu goed gedronken en al gepoept. Toen ik wegging lag ze lekker te slapen.
Moest even het verhaal schrijven, foto's ga ik zo uploaden. Heb niet hele mooie (met de telefoon gemaakt), maar morgen volgen andere foto's
Veulen heeft de naam Phoebe gekregen. Het is een heel mooi merrieveulen een vos met een mooi blesje, achter 2 witte voetjes, r.voor een klein wit voetje en l.voor een hoge witbeen (tot bijna aan de knie).
Gefeliciteerd!!!! Wij hebben ook een merrieveulen van PP.
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 01:42
loriene schreef:
Gefeliciteerd!!!! Wij hebben ook een merrieveulen van PP.
ja was net jullie filmpje op you tube aan het kijken van jullie veulen. Jullie hebben ook een pracht exemplaar. Ik ga nu even de foto's op mijn album zetten. Dan volgen ze hier gauw
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 01:54
Meet Phoebe
Kiekeboe
Jazzy is hartstikke lief met haar. Morgen ga ik even met m'n fototoestel foto's maken. Die volgen dan zsm
Zeker een aparte combi! Ben heel benieuwd naar dit veulen.
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 11:27
bruine schreef:
lief zeg gefeliciteerd ! fijn dat alles goed is gegaan en zo mooi op tijd, kan je met schoolfeest lekker een biertje drinken
hahaha, ja want dat zag ik al in duigen vallen Maar nu kunnen we mooi aan de zoep
VDB
Geplaatst: 19-06-11 11:56
Wat leuk, gefeliciteerd! Aparte combinatie: Power and Paint X Jazz. Wel een hele spannende combinatie.
Ik ben heel benieuwd naar foto's bij daglicht.
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 12:05
Hier een paar foto's van vanmorgen. Zijn weer met m'n telefoon gemaakt. Moet die van het fototoestel nog uploaden. Helaas geen buitenfoto's vandaag. Het is echt oliebol
Hier komt ze:
Dierenarts is vanmorgen nog even geweest. Ik dacht dat ze niet goed dronk en dat Jazzy niet veel melk had. Maar hij kreeg genoeg uit de uier, maar even in de gaten houden. En ze heeft een navelbreukje. Tip van m'n zus om dit elke dag even terug te drukken. Iemand anders ervaring met een navelbreuk?
Bij een navelbreukje is het goed om niet elke dag, maar zoveel mogelijk op een dag terug te drukken. Echt consequent in blijven.
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 12:28
Hier nog een paar betere foto's
Ik ga het naveltje dan zoveel mogelijk terugdrukken. Ga straks samen met m'n vriend en de kinderen kijken. Die hebben haar nog niet gezien. Dan kan ie mooi even helpen
Knap veulen!! Aparte combi Jazz met PP, ben benieuwd wat er later uit gaat komen!
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 12:42
X__Trees schreef:
Knap veulen!! Aparte combi Jazz met PP, ben benieuwd wat er later uit gaat komen!
Ja ik ook. Hoop er een leuk rijpaard/pony voor mezelf mee te krijgen. Maar eerst maar eens lekker bij mamma spelen
Miran71
Geplaatst: 19-06-11 12:44
Gefeliciteerd! Inderdaad een aparte combi PP x Jazz...... mag ik vragen hoe jullie tot dit besluit zijn gekomen? En wat jullie verwachtingen zijn met deze keuze? Ik bedoel het niet rot hoor. Ik ben alleen erg nieuwsgierig naar jullie keuze! Het zijn beide super gave hengsten. Ik vind het veulen wel echt een schatje..... ben benieuwd naar foto's van buiten