[TI] wormenkuur bij veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gypsygiants

wormenkuur bij veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:33

Deze week is een mooi hengst veulen hier geboren. Hartstikke gezond en lekker beweegelijk en eigenwijs. Hij moet na 10 dagen voor het eerst de wormenkuur hebben, en daar heb ik een truukje voor die ik even met jullie wil delen.
Van af dag 3 geef ik de kleine elke dag een keer appelmoes. Dat doe ik in een groet spuit ( natuurlijk zonder naald) die ik in zijn mond spuit.
Na een dag of twee komt hij al met open mond op de spuit af. Het geven van de wormenkuur is dan een makkie.
Ook als ze ouder zijn, blijft het toedienen van medicijnen een makkelijke en prettige handeling.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:35

handig ga het zeker proberen bij veulen volgend jaar!
gister een half uur bezig geweest met Fabiola <3 , en een half uur bij Diva <3 !!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:36

Goed idee, ik had een merrie die zelfs een keer de wormenspuit door midden beet.
Zo makkelijk was die met ontwormen.
En ik in paniek de halve wormenspuit uit haar mond proberen te krijgen.

Op deze foto's bleef de spuit heel.

http://www.mijnalbum.nl/Album=BSYMTPGV
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 18-06-11 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Re: wormenkuur bij veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:39

doormidden? WOW

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:24

Haha handig !

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:14

Ik heb eigenlijk nog nooit een (tinker)veulen meegemaakt, die ik geen wormspuit kon geven :o maar idd wel handige tip :)

Ik heb dit jaar trouwens een heel handig pakketje van DA gekregen met van die tabletjes 8-) Voor een groot paard vind ik dit onhandig :o dan moet die er 6 opeten of zo :\ maar voor veulen dus erg handig :j en ook makkelijk te bewaren voor volgende keer :)
http://www.agradi.nl/apotheek/paarden/o ... 00152/1103
Afbeelding

Ariebren die is wel heel handig :D maar niet handig als ze hem doormidden bijt :=

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:23

Toevallig gisteren weer ontwormd, veulen stond te kijken wat ik bij mama deed, komt na me toe, ik pak dr kinnetje beetje, spuit in de hoek vd mond en het was al klaar.
zo los op de wei, geen halster om.. nee kan me nooit zo druk maken om ontwormn. Vaak vragen mensen me even hun paard te ontwormen, lukt me niet zeggen ze dan. wat mij opvalt is die treuzelen in mijn ogen te lang, hup stal in ( als ze op stal staan) beet pakken spuit erin, en mee dat ze na kunnen denken ben ik al klaar en beloon ze :+

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:31

Idd die ervaring heb ik dus precies zo :j
Ook zeggen ze regelmatig, maar hij spugt t uit :+ ja wel goed achterin spuiten en evt ff hoofd omhoog/ kaak opelkaar houden en klaar :)

stalnijmegen

Re: wormenkuur bij veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:39

precies.. ik word er niet warm of koud van, en mijn paarden ook niet
op buddy na, maar die mag dat na wat hij allemaal voor een gesjor aan zijn lijf heeft gehad