Vos op stamboekpapier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mijnfairplay

Vos op stamboekpapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 10:11

Ik was een paar weken terug op cc in Gieten, toen kwam de jury tot ontdekking dat er stond VOS bij de kleur en daar was zij het niet mee eens, zo heb ik de papieren altijd gehad van de KVTH, iemand hier ervaring mee? Vond zo vreemd van de jury.

Afgelopen winter ben ik trouwens ook op cc geweest in Vlagtwedde, thuis wedstrijd en toen had ik haar manen niet gevlochten en ze had de puntjes van de staart iets geel toen kreeg ik een 6 op mijn verzorging. Vond zo belachelijk, ik was ze altijd helemaal en witter dan wit krijg ik het niet. Later ben ik bij de jury geweest om te vragen voor uitleg antwoord: ze was iets te dik in het vacht en daar kreen je al een punt aftrek voor, terwijl ik haar geschoren had, maar ik kan er niks aan doen dat het weer aangroeid............ apart toch??? Ik ben blij dat mijn haf lekker buiten loopt en van haar leven geniet dan dat ik haar op stal laat staan om de dikte van de vacht tegen te gaan! Ze heeft in de dikke winter een dikke deken van 200 gr op met daarover een hals deken van 300 gr. als ze geschoren is......

luve_rozes

Re: Vos op stamboekpapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:23

Wat de kleur voor een haf is, op het stamboekpapier, weet ik niet. Wel dat onze pony nu wit is, en die kleur staat er ook niet op, aangezien bij het chippen door de DA, dat ook niet was.

Het cijfer van de jury op de verzorging, is gewoon een jury die streng daar in is. Men zegt wel eens, dat de buiging van de hals niet goed te zien, als het paard niet ingevlochten is. Ben ik het niet mee eens, foute buiging zie je wel op meer punten in het lichaam van het paard. Lekker laten die jury...

Phounix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:37

Alles haflingers zijn vossen en staan dus ook als vos op het stamboekpapier. Over het verzorgingscijfer ik start altijd met losse manen en mijn laagste cijfer is een 7 en dat heb ik maar een paar keer gehad. Wel zorg ik er voor dat alles wit is dus ook geen gele puntjes :n .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-11 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:40

Haflingers zijn vossen.