[H] Tenerife Vdl x Indoctro x Nimmerdor x Notaris

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zarena

[H] Tenerife Vdl x Indoctro x Nimmerdor x Notaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 17:17

Linkje pf: http://paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=225130 (gaat 30e naar de keuring voor hopelijk een ster predikaat, vorig jaar niet gelukt omdat ze er niet genoeg voorstond, wij waren toen nog geen eigenaar en is zo vanuit het land naar de keuring gegaan, sloeg nergens op)

Uit haar moeder komt een internationaal springpaard van Beezie Madden (Amadore v. Chin Chin, mv. Indoctro *klik ), en een tweede bezichtingshengst is haar volle broer, Brightness Rilexy (ook Tenerife x Indoctro dus) Verder nog een keuringskampioen zo uit mn hoofd, en een aantal zeer goede sportpaarden.

Genoeg redenen alleen al lijkt mij om een gokje te wagen met deze merrie.

Haar pluspunten:
*Karakter
*Voldoende lengte
*Maat (1.71)
*Sprekend hoofd

Verbeterpunten:
*Reflexen mogen sneller
*Ze is voor iets nauw
*Mag bergopwaartser
*Ze springt goed, maar wil hier absoluut niks op toegeven, liefst nog extra's

Mij is aangeraden: Clinton, Namelus, Heartbreaker, Numero Uno en ook Chin Chin, omdat deze combinatie met haar moeder echt meerdere malen super heeft uigepakt, alleen is het DV, en de merrie is nooit eerder gedekt, dus of ze makkelijk pakt weet ik niet?

Maar bovenaan mijn lijstje staat op dit moment Zirroco Blue, deze lijkt mij érg goed passen.

Ben benieuwd naar jullie ideeën

Filmpje galop:

Als 3,5 jarige:
Afbeelding

Standfoto zal ik maken..
Ik zou ook graag met Corland fokken, alleen denk ik dat ik dan een te braaf paard krijg?....

Alvast bedankt!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:38

Clinton: mooie keus, maar houd rekening met het karakter... (Daarnaast heb ik vernomen, weet niet of dit nog zo is dat bevruchting erg slecht is?)
Namelus: niet mijn favoriet,
Heartbreaker: Geeft goede paarden maar maakt ze erg popperig, en zou die van jou niet 'popperiger'/beknopter willen zien.
Numero Uno: houdt ze vaak klein, veel bloed, niet altijd even fijn karakter
Corland: Inderdaad braaf, maar wel grootramig 'koel' en ruimte
Chinchin: zou heel mooi kunnen passen je zal er in ieder geval niet op achteruit gaan :)
Zirocco Blue: Zou een hele mooie combi zijn denk ik :) merrie heeft voldoende maat en body voor deze hengst.
Vaillant zou ik ook nog een mooie hengst vinden voor op deze merrie
(http://www.oldenhoff.nl/hengsten/vaillant.php)

Sterre2000

Re: [H] Tenerife Vdl x Indoctro x Nimmerdor x Notaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:58

Leuk paard! Verder heb ik er niet zo heel veel verstand van, wou alleen zeggen dat ik een Corland merrie heb en dat dat een kleine draak is ;) dus Corlandjes zijn niet altijd braaf!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:59

Nee je hebt natuurlijk ook altijd nog een moeder ;)

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:11

Bedankt voor de reacties! Wat betreft Corland, deze merrie is al goudeerlijk/braaf en ik verwacht zelf in combinatie met Corland dat het allemaal net iets té gewoontjes zal worden, maar waar ik het idee weg haal? Vind Corland overigens een geweldig vaderdier, bewezen en kwaliteit, alleen twijfel ik heel erg over de combinatie met deze merrie.. Maar mss kan iemand anders me overtuigen?

Bij Clinton ben ik niet bang dat het karakter té zal worden in combi met deze merrie.. Als het bij deze merrie al te heftig wordt, ben ik bang dat er maar weinig merries een goede combi met Clinton zullen zijn.. Ik had nog niet eerder gehoord over zijn spermakwaliteit, maar dit zal wel een aandachtspuntje kunnen zijn..
Namelus zelf overtuigd mij ook niet, kwaliteit levert hij wel overigens..
Met Heartbreaker ben ik bang dat je gelijk hebt, ik twijfel ook of deze merrie voldoende lengte heeft om zijn vererving te compenseren.
Numero Uno strooit veel, alleen uit de hele merrielijn vd merrie komen grote paarden, ik zou wat dat betreft de gok durven nemen, alleen zou ik op dit moment nog liever kiezen of voor Zirroco Blue, of voor Chin Chin.. Alleen vind ik Chin Chin een grote gok, gezien het DV is, ik weet niet of de merrrie makkelijk drachtig wordt, en daarbij is de prijs ook nog eens behoorlijk.. We konden vorig jaar nog een restje van Mr. Blue krijgen, heeft toen bij een andere merrie niet gepakt.. Jammer dat dat dit jaar niet meer mogelijk is, had ik ook erg interessant gevonden voor deze merrie.

Vaillant zelf vind ik een imposante hengst, aantal keer al in de ring gezien, en overtuigt eigenlijk altijd. Toch ben ik nog niet zo weg van zn nakomelingen, vind ze allemaal erg gewoon voor wat ik tot nu heb gezien.. Hetzelfde heb ik overigens met Unaniem (totaal andere hengst). Vind het geen echte vaderdieren.. Maar dat is puur iets bij mijzelf natuurlijk..

Alvast bedankt voor het meedenken, ik hoor graag nog meer suggesties en ideeen :)!

*Edit: Corland heeft eigenlijk ook alles wat ik zoek, en wat is er mis met braaf eigenlijk? Twijfel twijfel....

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:58

Inderdaad of evt zijn zoon pacific? Heeft wat meer power.

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:58

Vaillant ben ik niet zo weg van. Kan af en toe een groot hoofd geven en ook de beenstanden zijn soms wat afwijkend.

Numero Uno geeft ook wel eens een kleine en strooit idd behoorlijk. Al zou het kwa karakter denk ik best goed passen. Daarnaast fokt Numero Uno natuurlijk best goed.

Zirocco Blue, tjah, machtig paard. :o Vond zijn nafok op de HK best aardig. Geen vaderdieren, maar wel fijne sportpaarden met formaat en vermogen.

Ik zou uit de laatste twee kiezen en neig dan meer naar Zirroco Blue omdat het een fijne hengst lijkt, en afzien van Numero Uno vanwege de wisselende nakomelingen die hij geeft.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:23

Ik ken van Corland eigenlijk meer 'bloed' paarden dan brave sullen. Ken niet alle moeders maar ook bij gewone moeders heeft hij bloed vererft.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 10:29

Wij gaan deze week wss nog dekken met Corland :)) Heel erg bedankt voor de reactie's, wilde eig ZB kiezen maar Corland is toch meer bewezen!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:49

Tangelo van de zuuthoeve misschien?

edit : zie al dat het corland geworden is ;)