Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Maar bij TS is dat wel het geval.Die zegt immers in de openingspost dat de merries niet reageren op haar ruin.
Mijn eigen merrie heeft 1 jaar bij een ruin gestaan, ook problemen met hengstigheid, daarna alleen nog maar bij merries en hengsten gestaan, nooit geen problemen. Vorig jaar stond ze wel bij een ruin op het land met haar veulen, maar toen is ze op veulenhengstigheid gedekt en direct drachtig geworden, en veulenhengstigheid is de enige zekere hengstigheid met eisprong.
Citaat:Mijn merries laten niets zien qua hengstigheid op mijn ruin, maar vorig jaar stonden ze ook bij de ruin en toen werden ze wel gewoon hengstig.
Dus qua samenstelling van de groep is er niets veranderd, in de hengstigheid (of mn de eitjes: namelijk teveel eitjes die allemaal ietsje rijpen) wel.
Ik zou dus weinig nut zien in de ruinen van de merries te scheiden, afgezien van dat dat logistiek niet zo makkelijk is.
Is ook het eerst dat ik hoor dat een ruin (min of meer seksueel "hormoonloos") de cyclus van een merrie zou verstoren?