goede raad gevraagd betreft hengst met capaciteiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

judith1978

goede raad gevraagd betreft hengst met capaciteiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:22

stel: je hebt een 2jarige hengst die ontzettend goed kan lopen en echt capaciteiten heeft en waarvan vele mensen je al gezegd hebben dat je hem voor moet brengen bij een stamboek, hoe zouden jullie dit aanpakken?? Ik neem aan dat je ook hierbij de juiste kruiwagens nodig hebt.
Ik heb hem al een keer laten showen aan iemand die bekend is in de fokwereld en die vertelde me dat Duitsland aantrekkelijker is qua henstenkeuringen dan Nederland.
Als we naar Duitsland zouden gaan dan zou ik altijd naar Nordrhein Westfalen-stamboek gaan ivm de ligging, wij wonen aan de grens van
Duitsland/Brabant/Limburg.

De vader van mijn hengst is Winningmood en de vader van de moeder is Jazz.
mijn hengst is de halfbroer [uit de moeder) van het hoogst geveilde veulen van de prinsjesdagveiling, Fine and smart.
zijn Opa is Prado (polytraum) en dat is weer in Duitsland een bekende hengst.

Wie kan me goede raad geven want de eerste bezichtigingen zijn volgens mij in november.
Ik hoor het graag!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:35

Zou eens ga praten met een henstenhouder die ook paarden klaar maakt voor de keuring. Die kunnen je vast wel vertellen hoe hij is . Ook zou ik hem niet zelf klaar maken maar laten trainen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:39

Ja naar een hengstenhouder stappen. Die laten kijken en dan afspraken maken over de training en het voorbrengen.

judith1978

Re: goede raad gevraagd betreft hengst met capaciteiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:42

Ben in april tijdens de hengstenshow in Haps voorgesteld aan de heer van Norel de eigenaar van Winningmood hij beloofde me een keer te komen kijken heb hem onlangs nog gebeld om te vragen of hij me niet vergeten was, hij zei van niet en beloofde me wederom te komen kijken dus misschien moet ik gewoon geduld hebben...

Anoniem

Re: goede raad gevraagd betreft hengst met capaciteiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:05

Wat wil je met het paard? Zelf heb je niet veel aan een hengst en het traject om keuringsklaar te maken is enorm duur. Dus bezint eer ge begint. Als wilt rijden heb je meer aan een ruin. Als je voor de lol gaat kan je met een ruin ook een keer naar de keuring en dat kan je dan zelf doen

Wil je toch naar de hengstenkeuring dan zou ik de HH nogmaals bellen of hij komt. Vanaf eind van de zomer moet hij dan namelijk al in training, op de rontgenfoto's etc