DNA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dandir

DNA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:29

Hi bokkers !
Mijn arabisch merrietje heeft geen papieren meer : ze zijn gewoon verdwenen bij de laatste of voorlaatste verkoop.
Nu is mijn vraag, is er een methode,bv dmv dna, om haar vader te achterhalen, zelfs als ik geen enkele aanwijzing heb ?
Ik weet enkel dat ze waarschijnlijk uit Vlaams Brabant (Belgie) komt....Ik heb namelijk in België problemen als ik wedstrijden wil rijden omdat ik geen BABS papieren bezit.....
Alvast bedankt voor jullie reacties....

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:57

De oudere paarden werden enkel op bloed gecontroleerd, dus daar ben je niets mee. Enkel de jongere paarden hebben een compleet DNA staal. Maar dan nog kan men niet gaan 'matchen' tussen de gekende paarden en jouw paard, omdat dat werk te omvangrijk en kostelijk is.

Zet je vraag even op het AV forum, samen met duidelijke foto's van je paard, geschatte leeftijd, opvallende kenmerken etc. Misschien herkent iemand haar daar, want in Vlaams Brabant zijn er fokkers zat :)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:26

dandir schreef:
Hi bokkers !
Mijn arabisch merrietje heeft geen papieren meer : ze zijn gewoon verdwenen bij de laatste of voorlaatste verkoop.
Nu is mijn vraag, is er een methode,bv dmv dna, om haar vader te achterhalen, zelfs als ik geen enkele aanwijzing heb ?
Ik weet enkel dat ze waarschijnlijk uit Vlaams Brabant (Belgie) komt....Ik heb namelijk in België problemen als ik wedstrijden wil rijden omdat ik geen BABS papieren bezit.....
Alvast bedankt voor jullie reacties....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AN84NUU3.jpg
Dit is Safira : nu 12 jaar, vliegenschimmel, vrij opvliegend op stal, ongeveer 1.60 m
Kent iemand haar misschien ?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:27

bedankt Sigrid, voor je tip...;-)

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:56

Ik denk dat een duidelijke standfoto, en een duidelijke beschrijving van de aftekeningen (zo deze nog zichtbaar zijn), gekleurde hoeven, hoofd etc duidelijker zijn dan de foto onder het zadel.. zo lopen er honderden arabieren rond, bij wijze van spreken :)
Was Safira de naam waaronder je haar kocht ? Bij het BAPS is er alvast geen paard onder die naam geregistreerd, ook niet als deelnaam, met overeenstemmende (plus/minus) leeftijd