[KS-ITP] Belinda 10 mnd drachtig van haar Gelderse veulen *geboren!*
Belinda is een 5 jarige KWPN Gelderse merrie. Een fantastisch dier met een heerlijk karakter. Tja, daar wil je wel graag een veulen van..
We hebben haar laten dekken met Elegant. Met de hoop op een merrieveulen waar we qua fokkerij en sport alle kanten mee op kunnen. Elf maanden wachten, pff wat duurt dat lang. Zou het een merrie zijn? Hoe ziet het eruit? Hoe gaat Belinda reageren op haar eerste veulen?
Ik ben Belinda blijven rijden tot het einde, ze vond het fijn, en ik vond het mooi om haar op conditie te houden. Een week voor de geboorte zat ik er voor het laatst op (middelste):
http://img853.imageshack.us/img853/4499 ... 250615.jpg
Omdat ik de geboorte absoluut mee wilde maken, had ik al 2 nachten naast de stal geslapen in de trailer. Deurtje op een kier, en gluren maar.
De derde nacht hoefde ik niet eens te gaan slapen. Belinda harste, liep rondjes door haar stal, en stond te flemen. Ik zag de weeën komen, ze ging liggen, weer staan, en weer liggen.
Toen de vliezen braken heb ik de boer uit zijn bed gebeld, en 3 kwartier later was ze er!
Zondag 12 juni om 01.30 is ze geboren… Gouvernante!
Hier net geboren:

De volgende ochtend mochten de dames samen de wei op. Hier is ze dus 6 uur oud:

Vandaag was haar tweede dag. Ze snapt nu goed dat ze moeders moet volgen, ze maakt contact, is heerlijk nuchter. Belinda laat alles toe van mij en de boer, niet van onbekenden, dan gaat ze liever in de verste hoek van de wei staan. Geef haar eens ongelijk, ze is zo trots op haar veulen!
Contact maken met visite:

Gouvernante draaft, galoppeert en huppelt er al op los:

Plassen is ook geen probleem:

Ook op het harde draaft ze al vrolijk achter mama aan:

En als afsluitertje een foto om te laten zien hoe trots mams is: