merriekeuring NRPS Lunteren 13 juni, wie gaat ook?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

merriekeuring NRPS Lunteren 13 juni, wie gaat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:02

:) Hallo,

op 13 juni is de provinciale keuring van het NRPS weer. Ik ga dit jaar voor de stamboekopname van mijn zelf gefokte veulen (nu 3 jaar uiteraard).

De jongedame is het vosje uit mijn avatar, haar afstamming is Paledo x Vitano. De afgelopen 3 jaar hebben we veel geoefend met in de wei staan, gras eten, af en toe een keer de trailer inwandelen en netjes meelopen aan de hand. Het is een lief diertje geworden en ze kan wel leuk lopen. Verder zien we het daar wel.

Ik ben benieuwd of er meer zijn die gaan en of er nog dingen zijn waar ik zelf niet aan gedacht heb. Een voorbrenger heb ik al. Qua toiletteren weet ik het nog niet zo. Ze heeft hele mooie lange blonde manen en ik vind het wat jammer om ze kort te trekken voor het invlechten. Iemand nog suggesties?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:36

Hallo, ik ga naar de merriekeuring in Assendelft voor stamboekopname. Mijn merrie heeft ook hele lange (donkere) manen. Ik ga denk ik maar een merrievlecht maken. Ze gaan in ieder geval niet kort ;) .

Ik zit ook met de voelharen op de neus enzo. Laat je die zitten of haal je ze eraf of korter ? Wil ze zelf gewoon laten zitten.

marjolein88

Re: merriekeuring NRPS Lunteren 13 juni, wie gaat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:52

ik ga oook naar Lunteren, met een door ons gefokt veulen (Dior du Bois (djamai du Bois x Deinhard B)
merries doe ik altijd netjes manen trekken en netjes vlechten. Ik vind dat het netjes vlechten het exterieur van de merrie ten goede komt. Merrievlecht vind ik persoonlijk niet gunstig voor de halsvorm.
Tastharen kort ik wat in met de schaar, maar niet geheel er af (ze hebben namelijk nog een functie :P )

Verder krijgt merrie en veulen een keurig lederen hoofdstel en lederen veulenhalster om en zorg ik dat ze ongv 10 dagen van te voren nog netjes bekapt zijn.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:54

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 21:30

Dan ga ik denk ik toch maar trekken en vlechten, hoe jammer het ook is. Tastharen laat ik normaal altijd in zijn geheel zitten alleen met de keuring zal ik ze wel wat inkorten. De staart vraag ik aan iemand die het goed kan het bij te laten knippen. Zelf kan ik dat nooit zo mooi krijgen.