Voeren is geheel afhankelijk per paard. Een haflinger is over het algemeen een sober ras dat weinig krachtvoer nodig heeft, uitzonderingen daargelaten.
Wat wil je met hem/haar gaan doen?
Mijn haflinger loopt 5 dagen in de week 30-60 minuten onder het zadel (dressuur, af en toe een sprongetje of buitenrit) en krijgt nu 3x per dag hooi + gras (strookbegrazing, dus elke dag een nieuw stukje vers) + 50gr vitaminebrok + 1/3 kilo van een mengsel van ponybrok en muesli. Zonder dit mengsel is hij wat sloom en dit geeft hem net een beetje meer energie.
In de winter krijgen ze meer hooi en geen gras.
Daarbij staat mijn haf 24/7/365 buiten.
Afstammingen en keuringen ben ik niet bekend mee. Heb een papierloos exemplaar 
Voor een zadel heb ik gezocht naar een type wat speciaal ontwikkeld is voor ronder geribte paarden.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij het merk Massimo, maar er zijn meer merken die dit hebben.
Ik heb zelf een trail zadel met boommaat 36, maar ze hebben ook dressuur en VZH zadels.
Verder zijn niet alle haflingers koel in het hoofd.
Ik heb zelf jaren KWPN'ers gereden en heb nu zelf bijna 3 jaar mijn haflinger. Maar mijn haf is toch wel het heetste exemplaar dat ik tot nu toe gereden heb. Neem daarbij een koppig en eigenwijs karakter... Dat is niet altijd een succes.