Info over goede opfokstallen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Info over goede opfokstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 14:54

Hallo,

het is natuurlijk nog lang niet zover, maar ik wil nu toch alvast info over opfok stallen opdoen.
Nu heb ik al 1 gevonden die me erg aanspreekt alleen is die bijna 2 uur rijden van mij vandaan..

Ik ben het liefst opzoek naar goede opfokstal in de omgeving Bommelerwaard/ rivierenland en omstreken.
Evt. is waalwijk en omstreken ook goed te doen voor mij.
Wie weet er hier in de buurt een goede stal ?

alle verhalen/info/ervaringen zijn welkom

MariekeA

Re: Info over goede opfokstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:32

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:13

je zegt dat het nog lang niet zo ver is,maar de goede bedrijven zitten snel vol!
mijn veulen gaat naar stal zwetsloot in oud-ade

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:17

Kijk ook eens naar gemengde groepen paarden van alle leeftijden door elkaar heen.
(Ik heb het niet zo met de opfok, jong ongeregeld zooitje wat elkaar moet opvoeden....)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:44

Ik ben ook op zoek naar een goede opfok. Heb hier een kleine draak lopen die toch echt wel een beetje opgevoed moet gaan worden. Ze terroriseert hier de andere paarden en als die ook maar iets dreigen dan rent ze snel naar moeders toe en die jaagt de paarden wel voor haar weg. Ik zoek dus echt een opfok waar ze een beetje op haar nummer gezet kan worden door andere paarden, in een groep met dezelfde leeftijd dan hebben de andere veulens echt geen leven :P.
Wie kent er een opfok waar mijn kleine nachtmerrie in een gemenge groep kan lopen? Ik zit zelf in overijssel dus een opfok hier in de buurt heeft natuurlijk voorkeur, maar iets verder weg kan ook.
Haar moeder zat bij opfokbedrijf bakhuis in geesteren gelderland, geweldig bedrijf, maar ik denk dat het voor dit veulen iets minder geschikt is. De veulens lopen daar in een groep met leeftijdsgenoten en worden dus niet gecorrigeerd door oudere paarden. Iets dat deze kleine wel nodig heeft.
Bedoeling is dat de kleine 1 maximaal 2 jaar in de opfok staat en dan weer thuis komt.

evita2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:07

mijn merrie staat ook in de opfok, met leeftijdsgenoten. mijn ervaring is, als de groep groot genoeg is, dat ze echt wel van elkaar leren en gecorrigeerd worden door elkaar. Dat zie ik in ieder geval wel in "mijn groepje". Overigens kan in de groep met 2-jarigen ook een aantal 3-jarigen staan, dit is dan wat meer gemengd.

Dit is in Oostelbeers, Noord-Brabant, Steenhof Stables. Erg tevreden over dit adres!!
Laatst bijgewerkt door evita2009 op 14-06-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 20:08

bedankt iedereen voor de info :)
Heeft er iemand toevallig ervaring met de rosahoeve in vuren?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:44

Ik ben ook in die regio aan het rondkijken, zou je me op de hoogte willen houden? Het gaat om een hengstveulen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:13

mijn hengstveulen van vorig jaar staat op mijn werk (stal belvedere in hoeven) top opfok gaan altijd naar buiten op het gras ook in de winter (dan krijgen ze hooi bij gevoerd en gaan ze s avonds naar binnen krijgen dan 2x perdag brok en ook nog hooi s avonds) zomers staan ze dag en nacht op de wei en worden 1x in de 2 weken omgezet naar een schone verse wei
echt super geregeld! de weides zijn altijd droog (liggen hoog en is zand grond) en er is super toezicht! (weides liggen rondom het bedrijf)
paarden worden netjes bekapt, ontwormd door mestonderzoek en optijd geent, er is dagelijks een dierenarts aanwezig omdat haar paard daar op stal staat

voor een merrie weet ik het nog niet, die heb ik nu eigenlijk altijd aan huis lopen maar ik zag op internet eiffel opfok in duitsland, dat leek wel perfect! ga ik toch eens een keer heen om te kijken!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:08

Wat zeker de moeite waard is, is om hier te gaan kijken; http://www.stalhuusstede.nl/index.html

Wat ik ervan heb gehoord en meegekregen is dat de veulens, enters en twenters hier het hele jaar door in goede handen zijn! Én de afstand is te doen!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:14

Zelf geen dieren die opfok in zouden kunnen, maar ik zou in elk geval een opfok willen waar ze zomer en winter liefst 24/7 naar buiten kunnen (met beschutting) en in een groep met minimaal 1 zeer sociaal volwassen paard. Dat is makkelijker te vinden in buitenland (Eiffel of Veulenvrij in Tjechië) ivm bodemgesteldheid. En opgroeien in de bergen en lekker klimmen en stapzeker worden is ook erg prettig.

Girl101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:43

Heeft iemand hier ervaring wat het kost om een paard in de opfok te doen (per dag).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:46

Opfok is meestal niet iets wat je per dag doet. Ik ga voor mijn veulen 135 betalen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:37

essiesilly schreef:
mijn hengstveulen van vorig jaar staat op mijn werk (stal belvedere in hoeven) top opfok gaan altijd naar buiten op het gras ook in de winter (dan krijgen ze hooi bij gevoerd en gaan ze s avonds naar binnen krijgen dan 2x perdag brok en ook nog hooi s avonds) zomers staan ze dag en nacht op de wei en worden 1x in de 2 weken omgezet naar een schone verse wei
echt super geregeld! de weides zijn altijd droog (liggen hoog en is zand grond) en er is super toezicht! (weides liggen rondom het bedrijf)
paarden worden netjes bekapt, ontwormd door mestonderzoek en optijd geent, er is dagelijks een dierenarts aanwezig omdat haar paard daar op stal staat

voor een merrie weet ik het nog niet, die heb ik nu eigenlijk altijd aan huis lopen maar ik zag op internet eiffel opfok in duitsland, dat leek wel perfect! ga ik toch eens een keer heen om te kijken!

Ik ben er dit voorjaar geweest. Mijn merrieveulen gaat er heen. € 110,- per maand, leeftijd maakt niet uit.
Mooie grote weides, paarden allemaal in super conditie, niet te vet, maar ook zeker niet te mager. Aardige mensen.
Kennen ook alle paarden bij naam en weten al hun eigenaardigheden. Weides keurig afgezet met deugdelijk schrikdraad (niet van die oude troep).

Ja, vond en vind het een aanrader.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:29

lotte002 schreef:
bedankt iedereen voor de info :)
Heeft er iemand toevallig ervaring met de rosahoeve in vuren?

Mijn paard heeft daar gestaan. In de zomer prima, alleen werd verteld dat ze in de winter naar buiten mochten, maar dit is volgens mij nooit gebeurd :n

ik ben nu ook opzoek naar een opfok adres voor mijn veulentje, een merrie..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:24

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede opfok in overijssel. Weet iemand een plek? Ik heb Stal Huusstede al gebeld, maar die hadden geen plek.

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:24

Steenhof stables van Bert brans in oirschot ziet er van buiten mooi uit en aardige mensen, maar
de Verzorging en voeding en omgang met paarden laat zeer de wensen over! Meerdere bekende die hier nooit meer een paard neer zetten!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:02

Ik sta intussen toch bij Stal Huusstede en heb niets dan lof over deze opfok te melden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:58

voor mij zeker geen opfokadressen meer. Goede maar ook zeer slechte ervaringen. Daarbij zoveel negatief (ook bij bekende en grote opfokstallen) dat wij besloten hebben geen paarden meer in opfok te doen.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:39

Ik heb op dit moment mijn veulen in Groot ammers in de opfok staan, een super plek!! Voor mij was het erg lastig om de juiste plek te kiezen. Ik ben zelf wel een beetje een zeikerd, ben gewoon zuinig op mijn beestje en ik wil graag dat de mensen van de opfok dit ook zijn. Het is tenslotte mijn Topper haha! Maar echt ik heb enorme mazzel hoor, en heb er geen seconde spijt van dat ik haar daar heb neergezet.
kijk maar eens op www.muilwijkhorses.nl

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:43

Ik heb zeer goede ervaringen met De Gouden Hoep. Het is een eind uit de buurt, maar je weet niet wat je mee maakt als je daar komt! Wat een ruimte voor die paarden, 165 ha :oo

Adelinde cornelissen heeft ook haar paarden daar in de opfok staan.

Kijk even op: www.degoudenhoep.nl

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:48

Ik sta nu in Alphen Gld, ben er onwijs tevreden over!
Ze kan de hele dag naar binnen en naar buiten, en heeft het er super naar dr zin :D

marcellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:43

ook ik heb een super goede ervaring met muilwijkhorses.nl. mijn merrie veulen staat daar sinds october. en ze heeft het er super. ik ben denk ik best een behoorlijke zeikerd, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad! ze komen heel veel buiten in de winter en krijgen prima voer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:16

Mijn hengstveulen staat nu een maand of 4,5 bij stal Zwetsloot,hij staat daar echt uitstekend!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:30

salitka schreef:
Ik heb op dit moment mijn veulen in Groot ammers in de opfok staan, een super plek!! Voor mij was het erg lastig om de juiste plek te kiezen. Ik ben zelf wel een beetje een zeikerd, ben gewoon zuinig op mijn beestje en ik wil graag dat de mensen van de opfok dit ook zijn. Het is tenslotte mijn Topper haha! Maar echt ik heb enorme mazzel hoor, en heb er geen seconde spijt van dat ik haar daar heb neergezet.
kijk maar eens op http://www.muilwijkhorses.nl

komen ze in de winter ook buiten? en dan op t gras? en hoe lang etc.. t is niet zo ver en op mn werk kunnen alleen mn hengsten staan dus mocht ik een merrie hebben.. :) (de merrie die nu 3 word heb ik aan huis opgefokt met een vriendinnetje.. ook ideaal maar weet niet of ik plek heb dit jaar)