Ferro terug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:57

sarabande schreef:
Helene Aubert, dat is die amazone die jaren geleden in het blad Elegance deze topopmerking liet noteren:
De band tussen paard en mens is een verzinsel van de mens Verward .
Lekker voor Ferro, hoop dat iemand anders hem zo nu en dan aait Ach gut


ff oftoppic:
Hmm nou om eerlijk te zijn ben ik het helemaal met die mevrouw eens. Een paard is een gewoonte dier, en koestert echt geen liefdes of uberhaupt emotionele gevoelens jegens de mens. Je bent zijn "vriend" omdat je het eten geeft niet omdat het paard je nou zo'n geweldig mens vind. Een paard went aan gewoontes, en ja als een persoon elke dag langs komt, went het paard ook aan die persoon. De mens heeft wel emotionele gevoelens en koestert meer dan " een gewoonte" alleen jegens paarden. Dus ik ben het met die Helene eens, dat de "band" die mensen beschrijven met een paard te hebben, een band is die de mens met het paard heeft en niet andersom.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:04

Nou daar ging het dus om. Ik ben het niet met je eens Saluut. Ik heb hier 7 paarden staan en heb met de een veel meer een band dan met de ander. Dat komt van hen uit, niet van mij. De een vindt degene met de voerbak aardig, de ander interesseert het niet of ik eten bij me heb, maar vindt het duidelijk fijn als ik er ben.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:05

De mensen hebben een band met hun paard, paarden hebben alleen een band met de persoon die elke dag voert Haha!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:25

Wouter24 schreef:
Ik denk als jullie ferro nu terug zien hard schrikken hoor, het is lang niet meer de krachtpatser die het was, denk niet dat coby er erg mee zit, een beetje trucjes uitrijden op een hengstenshow is niet te vergelijken met de EK's, WK's, en Olympiade die coby met ferro heeft gereden

Het is inderdaad niet niet vergelijken met wat Coby met hem deed maar om dat uit een paard te krijgen moet je toch wel iets meer dan gemiddeld kunnen rijden maar goed daar ging het hier nu niet om.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:29

zoekie schreef:
De mensen hebben een band met hun paard, paarden hebben alleen een band met de persoon die elke dag voert Haha!


Ja, correct! Men noemt dat conditionering, net zoals bij de honden van Pavlov.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:46

perlee"]
[quote="Wouter24 schreef:
Ik denk als jullie ferro nu terug zien hard schrikken hoor, het is lang niet meer de krachtpatser die het was, denk niet dat coby er erg mee zit, een beetje trucjes uitrijden op een hengstenshow is niet te vergelijken met de EK's, WK's, en Olympiade die coby met ferro heeft gereden

Het is inderdaad niet niet vergelijken met wat Coby met hem deed maar om dat uit een paard te krijgen moet je toch wel iets meer dan gemiddeld kunnen rijden maar goed daar ging het hier nu niet om.
[/quote]

Dat is nu wel waar het om gaat, het band verhaal is eigenlijk heel off topic Bloos!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:04

sarabande"]
[quote="perlee"][quote="Wouter24 schreef:
Ik denk als jullie ferro nu terug zien hard schrikken hoor, het is lang niet meer de krachtpatser die het was, denk niet dat coby er erg mee zit, een beetje trucjes uitrijden op een hengstenshow is niet te vergelijken met de EK's, WK's, en Olympiade die coby met ferro heeft gereden

Het is inderdaad niet niet vergelijken met wat Coby met hem deed maar om dat uit een paard te krijgen moet je toch wel iets meer dan gemiddeld kunnen rijden maar goed daar ging het hier nu niet om.
[/quote]

Dat is nu wel waar het om gaat, het band verhaal is eigenlijk heel off topic Bloos!
[/quote]

Nee de topic gine erover of Ferro weer terug in de sport was en dat monde uit in het band verhaal dus ook dat band verhaal is offtopic Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:30

Helene en Bianca Aubert ken ik. Ze reden heel vaak bij manege Santhorst in Wassenaar, waar ik toender tijd ook reed. Zij hadden zelf stallen vlak bij. Een dochtertje van een kennis van mij kreeg vroeger les van Bianca.

Helene is met Mr. X reserve geweest voor de OS. Dat is heel wat jaren terug.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:11

Wouter24 schreef:
Ik denk als jullie ferro nu terug zien hard schrikken hoor, het is lang niet meer de krachtpatser die het was, denk niet dat coby er erg mee zit, een beetje trucjes uitrijden op een hengstenshow is niet te vergelijken met de EK's, WK's, en Olympiade die coby met ferro heeft gereden


Ik heb em tijdens een hengstenshow gezien dit voorjaar.
In zijn blootje zogezegd Haha! wat is hij dan anders zeg als er door de voorbrenger iets te fel aan het touwtje getrokken werd ging ie bijna spontaan piafferen,en een beetje leuke draf kan ie in zijn eentje(nog steeds) niet tonen.
Nee, dan maar iemand erop die hem nog een beetje showt,ziet er hopenlijk smakelijker uit.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:36

PhiaBink schreef:
Helene en Bianca Aubert ken ik. Ze reden heel vaak bij manege Santhorst in Wassenaar, waar ik toender tijd ook reed. Zij hadden zelf stallen vlak bij. Een dochtertje van een kennis van mij kreeg vroeger les van Bianca.

Helene is met Mr. X reserve geweest voor de OS. Dat is heel wat jaren terug.


Ik ken ze ook alletwee Haha! mensen waar je aan moet wennen maar alletwee met een goed hart

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:29

Ach, toch leuk zo'n offtopic stuk? Is wel iets waar duidelijk een discussie uit kan ontstaan. Ik denk dat je wel degelijk een band met een paard kunt hebben/krijgen en houden. En dat paard dus ook met jou.

Mijn vorige paard (Ferro x Damiro, toevallig Knipoog) verkocht ik na 5 jaar. Toen ik hem na een paar maanden ging opzoeken, hinnikte hij naar me yoen hij mijn voetstappen hoorde. Toen hij losgelaten werd om naar de wei te gaan, rende hij op mij af. Als dat geen band is, wat is het dan???

Overigens hoop ik nog steeds een keer Ferro in actie te zien (in het echt ipv op tv, ben hem helaas heel vaak misgelopen) maar als hij dusdanig "verslechtert" is weet ik niet of dat wel zo'n goed idee is. Hou hem dan liever in gedachten zoals hij was bij Coby.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:15

Ik ken Helene nu ook vrij goed, omdat onze toppony Chico Knipoog nu door haar dochter gereden wordt. Ik kom daar dus ook vrij regelmatig en ik kan zeggen dat ik niemand ken die zo omtuttelt met haar paarden. Ik ben ook blij dat Chico daar staat, want zij en haar man hebben werkelijk alles voor hem over.

Ik vroeg haar laatst naar Ferro omdat ik ook dit artikel gelezen had en ze zei toen dat ze ook nogal verrast was toen ze las dat zij hem vaker ging rijden, maar dat ze dat wel leuk vond (wie niet!)

Om nou maar "nee" te zeggen omdat Coby hem niet meer rijdt Verward Daar weet je verder toch het fijne niet van.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:55

marieketencate schreef:

Om nou maar "nee" te zeggen omdat Coby hem niet meer rijdt Verward Daar weet je verder toch het fijne niet van.....


Is natuurlijk ook onzin en bijzonder kinderachtig als Coby haar daarop aan zou spreken. Puur een zakelijke kwestie. Zou mooi zijn dat Coby een conflict krijgt met de nieuwe ruiter van Ferro, terwijl ze problemen heeft met de eigenaar van Ferro.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:07

Wat een veronderstellingen allemaal.
Het boek Ferro is na een overeenkomst met de eigenaren voor Coby gesloten.
Hij zal ook niet meer in de sport worden uitgebracht.
Dat andere bekende topruiters dus bedankten zal dubbel zijn, ofwel geen zin om alleen shows te rijden ofwel uit solidariteit met Coby voor wie de laatste verwikkelingen die zij indertijd had toch zeer onprettig waren.
Dat had zij niet verdient.
Maar dat is idd verleden tijd.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:26

Moet toch even terug denken aan het topic van een tijdje geleden, over Krack C of 't ie misschien maar uit de sport en in de dekdienst moest......
Tja, dat is wat er uiteindelijk met Ferro is gebeurd en nee, daar worden ze niet mooier van. Maar of ie het zelf nou erg vindt? Misschien loopt ie wel alle dagen in de wei ....en af en toe een showtje tussendoor, ook leuk........het leven van een GP-dressuurpaard is best zwaar!!

Verder ben ik het heel erg met Pipo eens - emoties spelen vast een rol, maar het zijn puur zakelijke afwegingen die worden gemaakt en daar is ook niet zo heel veel mis mee trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:30

sarabande schreef:
Dat andere bekende topruiters dus bedankten zal dubbel zijn, ofwel geen zin om alleen shows te rijden ofwel uit solidariteit met Coby voor wie de laatste verwikkelingen die zij indertijd had toch zeer onprettig waren.
Dat had zij niet verdient.


Ze kan het misschien wel niet verdient hebben, maar dat doet er niet toe. Ze had een ZAKELIJKE overeenkomst met de eigenaren van Ferro. Die ZAKELIJKE overeenkomst is gestopt ( of het nou op een goede of slechte manier is gegaan) Dat iemand anders dan weer een zakelijke overeenkomst aangaat om dat paard te rijden, oliebol happens, daar moet je niet iemand persoonlijk op aan spreken. Als mensen dat wel doen, vind ik dat bijzonder kinderachtig.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:33

Pipo schreef:
Als mensen dat wel doen, vind ik dat bijzonder kinderachtig.


Wie doet dat dan???

In de overeenkomst was opgenomen dat Ferro niet meer zou worden uitgebracht. Daar is mijn reactie op gebaseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:36

Dan zou je een rechtzaakje kunnen aanspannen, ik weet niet wat de ins and outs zijn in die overeenkomst. Weet alleen dat ik vind dat in de paardenwereld de emotie nog weleens het zakelijke overstemt

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:12

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:
Als mensen dat wel doen, vind ik dat bijzonder kinderachtig.


In de overeenkomst was opgenomen dat Ferro niet meer zou worden uitgebracht. Daar is mijn reactie op gebaseerd.
[/quote]

Van uitbrengen is volgens mij helemaal geen sprake...ze rijdt hem toch alleen op shows e.d.? Lijkt me dat dat mag als dekhengst....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:16

Ik vind het jammer dat Ferro nog op shows onder het zadel moet, ik kan me niet voorstellen dat hij nog kan laten zien wat hij onder Coby deed. Alles wat er nu nog uitgetoverd wordt doet afbreuk aan Ferro en alle prestaties die hij tot nog toe heeft neergezet. Los van het feit wie hem rijdt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:18

Ja sjuim ik ben het helemaal met je eens. Ik denk niet dat hij er 1 merrie meer door dekt en zou het de hengst gunnen als ie gewoon buiten het dekken lekker in de wei kon lopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:21

Ja, of lekker met een grietje het bos in, kan hij lekker tussen de bloemetjes en boompjes eens een lekker pasje swingen.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:39

saluut"]
[quote="sarabande schreef:
Helene Aubert, dat is die amazone die jaren geleden in het blad Elegance deze topopmerking liet noteren:
De band tussen paard en mens is een verzinsel van de mens Verward .
Lekker voor Ferro, hoop dat iemand anders hem zo nu en dan aait Ach gut


ff oftoppic:
Hmm nou om eerlijk te zijn ben ik het helemaal met die mevrouw eens. Een paard is een gewoonte dier, en koestert echt geen liefdes of uberhaupt emotionele gevoelens jegens de mens. Je bent zijn "vriend" omdat je het eten geeft niet omdat het paard je nou zo'n geweldig mens vind. Een paard went aan gewoontes, en ja als een persoon elke dag langs komt, went het paard ook aan die persoon. De mens heeft wel emotionele gevoelens en koestert meer dan " een gewoonte" alleen jegens paarden. Dus ik ben het met die Helene eens, dat de "band" die mensen beschrijven met een paard te hebben, een band is die de mens met het paard heeft en niet andersom.
[/quote]

is dat zo? verklaar dan eens waarom mijn pony op zijn sterfdag met zijn hoofd op mijn schoot kwam liggen toen ik in de stal zat? en zeg nou niet omdat er niet meer ruimte was, want die was er wel.
ik had zeker wel een band met mijn pony, hij hinnikte als hij me zag. stond hij in de wei dan kwam hij naar mij toe gegaloppeerd en nee dat kwam niet omdat ik hem eten gaf, want dat werd door anderen gedaan.
trouwens paarden kunnen wel degelijk emoties naar de mens toe hebben al is het maar angst omdat het ooit mishandeld is (angst=emotie) of irritatie (blijf van mijn benen af -trap-).........

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 23:49

wa is er dan precies gebeurd waardoor coby hem nie meer rijd..heb geloof ik heel wat gemist...