Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarcR schreef:Mag ik een goede raad geven : koop een paint, wij hebben een paint merrie, reuze paard.
Ga dan eens een western les nemen en de kans is groot dat je verkocht bent en zo kan je met je paint western wedstrijden gaan rijden, daar zal je paard het best tot zijn recht komen.
troi schreef:@rianne, uiteraard is de APHA paint een ras (heb er zelf een..) maar pinto wordt als verzamelnaam gebruikt voor alles dat bont is. Dat er ook een stamboek voor is (waar vrijwel iedereen bij mag horen) wil niet zeggen dat het niet een vergaarbak is met allerlei verschillende types. Waar je afhankelijk van wat voor type jij hebt je dus alles mee kan doen.
Loes000 schreef:volgens mij kan dat best.
vraag me alleen wel af waarom je minimaal in het Z wilt komen..?
persoonlijk lijkt het me een beter doel om een band met je paard te hebben en van dingen beide kunnen genieten, want als je als baasje het heel erg leuk vind om naar het Z te rijden wie zegt dan dat je paard dat ook vind...?
CherokeeChum schreef:Bekijk de paint in mijn profiel eens,kan een goed reiningproef lopen, maar ook dressuren,
En dan bedoel ik galoppirouettes,appuiementen,changementen om de 2 passen,traver,renvers the lot,maar ook passage.
En een middendraf is ook geen probleem,echter het zal er nooit zo uitzien als van een topdressuur gefokt paard. Maar in hoeverre dat een probleem is hangt af van je ambitie.
Als echt op niveau wil presteren kan je beter en goedkoper een dressuurpaard kopen.
Je loopt anders tegen het zelfde probleem aan als mensen met een fries of een andere exoot in de dressuur.