Ik zoek een manege of een stal waar je zou kunnen rijden op een fries. Een vriendin vana mij is een jaar geleden haar mooie merrie verloren. En nu zou ik het leuk vinden om met haar een buitenrit te maken of een privéles te nemen. Ze heeft al een poosje niet meer gereden en ik denk dat ze het wel weer erg leuk zou vinden om te gaan rijden.
Weet iemand wat in de omgeving van Utrecht of van Eindhoven? Via google kom ik alleen op plekken uit in Friesland (goh...) en in de achterhoek. Ze hebben wel erg mooie friezen, maar het is een beetje uit de buurt.
Hebben jullie nog ideeën?
XshaartjeX
Geplaatst: 09-06-11 14:03
Ik weet dat ze in tinte 2 friezen hebben staan daar kan je ook op buitenrijden. Google maar eens manege tinte. Je kunt ze altijd bellen voor meer info
Kentiapalm
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-11 20:06
Leuk idee. Het lijkt me ook erg mooi om in Zeeland te rijden. Ik moest wel even kijken waar Tinte was.
Manege in Soerendonk, 20km van Eindhoven. Ik heb er wel eens een ruiterweekend gedaan, was erg leuk, goed verzorgd en in een hele mooie bosrijke omgeving. Ik heb daar ook (toen voor het eerst) op een Fries gereden.
Kentiapalm
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-11 20:51
Die manege had ik nou nooit via google gevonden. Er staat nl niet zoveel op de website, geen recente activiteiten, maar ook niet dat ze Friezen hebben. Hebben ze trouwens 1 of meer Friezen?
Meerdere friezen. In de tijd dat ik er was (was al 2006 of 2007 ofzo hoor!), hadden ze een heel rijtje staan, pak em beet een stuk of 8. Ik weet niet of ze allemaal voor de les waren, maar 3 er van reden er wel mee met een buitenrit en met vrijrijden.
Ninamk
Geplaatst: 17-06-11 14:18
Beetje late reactie en vooral een stukje reizen en varen, maar op Terschelling zit een mooie stal met alleen Friezen; Puur Terschelling.
Je kan bij ons privé les nemen op Friezen. Eventueel is een Fries op Z niveau ook mogelijk. Wij wonen in Friesland bij de afsluitdijk. Als je interesse hebt geef je maar een gil
Kentiapalm
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 23:10
Wat een leuke ideeën. Terschelling kwam ik ook laatst tegen, wel een leuk idee voor een weekendje weg. Privé les is altijd erg nuttig, maar een paard op Z niveau lijkt me met mijn ervaring niet erg nuttig. (m.a.w. gebrek aan ervaring ). Ik rijd nu ongeveer een jaar, wel 2/w. In Soerendonk ga ik vast nog wel eens kijken, lijkt me leuk!
Ik ben inderdaad naar manege de Boschhoeve in Soerendonk geweest met mijn vriendin. We vonden het allebei erg geslaagd. We kregen hele leuke Friezen mee en we hebben heerlijk gereden. En ook lekker door de sloot geplonsd met de paarden. Nou ja, ik wel tenminste. De lieve Fries van mijn vriendin vond het een beetje eng. Terwijl hij verder een enorm braaf en lekker lopend paardje was.
Dat was zeker voor herhaling vatbaar, maar misschien gaan we de volgende keer wel weer ergens anders heen. Bedankt voor de tips in ieder geval.
In Drenthe kun je ook op Friezen rijden bij de Horperhoeve (horperhoeve.nl) Ze hebben daar twee appartementen waar je in kunt verblijven en ze bieden naast buitenritten ook menlessen, dressuur lessen, volgens mij ook springlessen aan met hun paarden. Hele lieve dieren zijn het en het leukste is dat het allemaal merries zijn met in de lente/zomer veulens waar je gewoon tussen kan lopen, zijn nergens bang voor
nouknouk2
Geplaatst: 23-08-11 10:39
op het ponyhof in aagtrkerke staan 3 friezen, je kan daarop ook een strandrit maken, misschien een leuk idee?