[KG] Welke kleur gaat hij Dazzle Me CL worden....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

[KG] Welke kleur gaat hij Dazzle Me CL worden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 16:39

Hallo!

Mijn vos-tobiano merrie is op 26 mei bevallen van een palomino hengstveulen, nu is hij aan het verharen (ook dat doet hij abnormaal aangezien hij op zijn benen is begonnen en zo langzaam omhoog werkt :P) en word hij alleen maar lichter lijkt het wel.

Nu vraag ik me af of er iemand hier is die weet wat voor een kleur hij uiteindelijk gaat worden.....

Dit is de kleur van zijn wimpers (op deze foto was hij nog geen week oud!)
Afbeelding

Dit is hij nu:
Afbeelding

https://lh5.googleusercontent.com/-xzOo ... G_7832.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-cYBx ... G_7846.JPG

Ik weet dat palomino's ook toverballen zijn kwa kleur maar zal hij zo licht blijven of zal ik uiteindelijk een gouden krijgen? Mij maakt het niets uit want het is toch n blijvertje maar ik ben gewend dat veulens bij de vachtwissel donkerder worden en niet lichter dus dit is helemaal nieuw voor mij!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-06-11 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

stalmilagro

Re: [KG] Welke kleur gaat hij Dazzle Me CL worden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:16

het word geen extreem lichte palomino lijkt me, maar gewoon zoals hij nu is denk ik.
en het verschilt vaak ook wel hoor.
in de zomer onder de vliegendeken zijn ze donker, doe je de deken niet om dan worden ze lichter en vooral in de winter worden ze lichter

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:32

Hij zal nooit donkerder worden dan de kleur van zijn (donker) wimpers.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:20

Dank jullie wel!

@stalmiracle: Hij is nu ook niet donker vandaar ook mijn vraag....

@Peterina: Kan ik er dan vanuit gaan dat hij goud word? Ik vraag me dat af omdat hij zo licht blijft en nu met de vachtwissel lijkt hij alleen maar lichter te worden....

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:24

Heten niet voor niets toverballetjes! :D
De kleur in de wimper veranderen niet en zeer zeldom dat je een paard tegen komt met wimpers donkerder dan zijn vachtkleur.
Maar hij heeft twee-kleurig wimpers dus waarschijnlijk toch net ietjes lichter dan goud. Helaas kan je geen 'tint' aan vast prikken met die palomino's, het blijven verrassings pakketen!

Paint_Lover

Re: [KG] Welke kleur gaat hij Dazzle Me CL worden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:26

oke, dank je wel! Opzich maakt het me niet veel uit, bedoel goud zou gaaf zijn maar lichter is ook prima... Uiteindelijk gaat het toch om het karakter en niet om de kleur :P

Het viel mij net inderdaad ook al op dat hij 2 kleurige wimpers heeft en aangezien hij alleen maar lichter lijkt te worden (hij word niet bruinig of vuil kwa kleur) vroeg ik me dus af wat ik ervan kan verwachten :D