Stamboomprogramma, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Stamboomprogramma, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 12:08

Ik gebruikte altijd Animals Stackers, maar na de crash van mijn pc krijg ik het programma niet meer aan de praat. Het bedrijf is opgehouden te bestaan, om op te starten heb je een registratiesleutel nodig en die is dus verloren gegaan, het bedrijf kan me dus ook geen nieuwe meer leveren...

Ik baal dus stevig (en dat is een understatement), want de laatste back-up die ik heb gered blijkt niet te importeren in andere programma's. Wel ben ik nog aan het uitzoeken of mijn huidige database geconverteerd kan worden naar een excel-bestand oid, zodat ik mijn 5 jaar gegevens/werk niet helemaal kwijt ben.

Ik wil dus een ander programma, maar ben dus niet van plan om het Animal Stackers gedoe weer te herhalen wat betreft het gebruiken van een idiote database-extensie. Dus kom maar op met ervaringen van de programma's die jullie gebruiken!

Sammie

Re: Stamboomprogramma, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:11

Waar gaat dit precies over ? :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:52

In dit type programma's kan je zelf stambomen bijhouden en alle bijbehorende gegevens.

Overigens verwacht ik eerder dat je in een access-formaat terecht komt dan een excel-bestand.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:16

Ik gebruik zelf BreedMate PedX. Ze hebben versies voor honden/katten en paarden. Maar de database is zo makkelijk zelf aan te passen, dat je het werkelijk voor alle dier- en plantensoorten kan gebruiken als je dat zou willen :)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:53

Ik lees even mee... Ik zat eraan te denken zelf iets in elkaar te draaien met een MySQL database en een php gui errond. Maar waarom het warm water opnieuw uitvinden?