Zal het even kort uitleggen.
Mn vriend en ik hebben een Haflinger. Ze is 17 jaar. Ze heeft nog nooit een veulen gehad en wordt uitstekend met de cyclus hengstig. Hengstigheid vertoont ze alleen maar in de aanwezigheid van hengsten (dus niet bij mijn ruin). Ze laat zich keurig gewillig dekken.
Ze heeft in maart 4 weken bij een painthengst gestaan. Deze jonge dekhengst heeft al 5 veulens gemaakt.
Stella is natuurlijk misschien iets minder vruchtbaar als een jonge merrie, maar ze heeft nog geen veulens gehad wat weer positief kan draaien. Haar baarmoeder is prima in orde, en ook de eitjes rijpen keurig

De eerste keer is ze niet goed gedekt. We merkte op dat de Haflingerstaart behoorlijk in de weg heeft gezeten. De 2e dekking was precies op de 3 dagen van de hengstigheid. Een prima tijdstip dus. Vandaag met de 18 dagen scan blijft ze niet drachtig te zijn, maar heeft een folikel van 3,7 cm. Betekend dat ze binnen 2 à 5 dagen gaat ovuleren. We willen dus nu een 3e herdekking morgenavond en zaterdag en dan maandag scannen om te kijken of alles prima is verlopen met de ovulatie.
Nu mijn vraag, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat de merrie succesvol `vol` zat? En dan natuurlijk op de natuurlijke manier, zonder hengstig spuiten of KI.
Moet ik het hierna opgeven als het weer niet lukt? Ik heb inmiddels een bonte hengst gekocht, dus volgend jaar kan ik onbeperkt een jonge hengst laten dekken.........maar ja, dan is ze alweer een jaarje ouder.