Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IggyPop schreef:Waar wil je een deken voor kopen als ik vragen mag? Iedere deken heeft natuurlijk zijn eigen reden om te gebruiken. Een fleezedeken is om na het werk sneller van het zweet af te komen. Een regendeken houd gewoon de regen tegen.
Als je twijfelt welke van die 2 je moet hebben denk ik niet dat je een deken nodig hebt?
Jin159 schreef:in de zomer soms als het niet gaat regenen 's nachts. in de winter elke nacht
Jin159 schreef:IggyPop schreef:Waar wil je een deken voor kopen als ik vragen mag? Iedere deken heeft natuurlijk zijn eigen reden om te gebruiken. Een fleezedeken is om na het werk sneller van het zweet af te komen. Een regendeken houd gewoon de regen tegen.
Als je twijfelt welke van die 2 je moet hebben denk ik niet dat je een deken nodig hebt?
ten eerste: ik vraag gewoon om raad niet over een mening erover.
ten tweede: ik wil het voor de regen als hij nat is dat hij zweetdeken op kan of regendeken zodat hij niet nat wordt. nadelen voordelen?
FlorisSam schreef:EJ heeft voor mijn Shet de maat niet. (EJ heeft vanaf maat 135,mijn pony heeft 110)
Ik heb zelf bij Nika hele fijne dekens kunnen kopen (http://www.nika-paardendekens.nl)
Een regendeken is zoals aan de naam al zegt,puur tegen de regen.
Werk jij zoveel (en zo hard) met je shet dat het nodig is hem/haar in de winter te scheren?
Dan zou ik voor een regen- en winterdeken gaan.
Is dat niet zo,dan is voor na het werk een fleecedekentje genoeg om hem/haar af te laten koelen.
Als het dan regent en je pony is niet afgekoeld kun je hem/haar beter even met een fleecedeken binnen laten staan.
Indien je shet nog erg jong is zal ik hem zeker geen regendeken om doen,jonge pony's hebben dat over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) niet nodig,het is juist belangrijk dat ze in de kou en regen (met schuilstal natuurlijk) kunnen staan,aan de hand daarvan groeit ook de vacht en bouwt je pony een afweer op.
Hoe groot is je Shet?
Aan de hand van de grootte kun je de maat bepalen.
Je antwoord op Iggypop had ook wel wat vriendelijker gekund![]()
Evelli schreef:FlorisSam schreef:EJ heeft voor mijn Shet de maat niet. (EJ heeft vanaf maat 135,mijn pony heeft 110)
Ik heb zelf bij Nika hele fijne dekens kunnen kopen (http://www.nika-paardendekens.nl)
Een regendeken is zoals aan de naam al zegt,puur tegen de regen.
Werk jij zoveel (en zo hard) met je shet dat het nodig is hem/haar in de winter te scheren?
Dan zou ik voor een regen- en winterdeken gaan.
Is dat niet zo,dan is voor na het werk een fleecedekentje genoeg om hem/haar af te laten koelen.
Als het dan regent en je pony is niet afgekoeld kun je hem/haar beter even met een fleecedeken binnen laten staan.
Indien je shet nog erg jong is zal ik hem zeker geen regendeken om doen,jonge pony's hebben dat over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) niet nodig,het is juist belangrijk dat ze in de kou en regen (met schuilstal natuurlijk) kunnen staan,aan de hand daarvan groeit ook de vacht en bouwt je pony een afweer op.
Hoe groot is je Shet?
Aan de hand van de grootte kun je de maat bepalen.
Je antwoord op Iggypop had ook wel wat vriendelijker gekund![]()
In Heemskerk hebben ze ook kleiner dan dat hoorhaar er geregeld dekens van 125 en dan hebben ze vaak alleen nog maar kleinere maatjes dan dat liggen
Dus dat ze vanaf 135 gaan klopt niet.
Ik vind BR4ever dekens erg fijn, passen goed en zijn vrij stevig
FlorisSam schreef:Op de site is er alleen vanaf 135 van EJ.
(uitgezonderd collecties,van bijv. Amika,maar dat is slechts per seizoen)