mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmatje_ly

mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:44

Hoi bokkers!!!,

ik ben emma en ben 15 jaar oud.
Zelf heb ik een eigen pony => winnetou en mijn mama een paard :)

En ik ben nu en dan eens aan het kijken achter een paardje. Nu ik vind arabieren heel mooie en de onze hebben een jaar in een arabierenfokkerij zelf gestaan waar mee ik soms eens mee helpte met ze te poetsen ofzo.

En ik ben een supper mooie ruin/hengst arabier tegengekomen =>
Tweejarige arabische volbloed te koop, mooi compact gebouwd, correcte benen en voeten, unieke Poolse bloedlijn, geschikt voor show, sport en fokkerij.
Hij heeft een lief karakter,is respectvol naar mensen toe en kan aan het (lichte) werk gezet worden.

en ik verdien toch elk jaar een aardig centje zou ik hem volgend jaar kunnen kopen als de eigenaar daar mee akkoord gaat.

hier een foto ervan => Afbeelding

tis toch echt een schatje eh
Wat vinden jullie van het paardje?
Nu waarschijnlijk als het lukt zal ik dit paardje volgend jaar in bezit hebben ^^
en ik ben nu aan het wachten op een mail van de eigenaar en als het lukt gaan we kijken voor een contract ;)

Greetzzz emmatje_ly
Laatst bijgewerkt door emmatje_ly op 05-06-11 18:20, in het totaal 2 keer bewerkt

briitje

Re: mss nieuw paardje erbij => arabisch volboed ^^

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:48

Heel leuk paardje, maar ik denk alleen dat je het een beetje naief inziet. Ik denk niet dat de eigennaar 1 jaar wil wachten tot jij geld bij elkaar gespaard heb en hem kan kopen. En wil je helemaal niet afkatten! maar je bent 15 jaar, ik denk dat je dan niet de goede capaciteiten bevat om een paard in te rijden. (dit kan ik verkeerd hebben, want misschien rij je zelf ookal een tijd fanatiek)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:55

Als hij over een jaar nog steeds te koop staat, maar dat weet je natuurlijk niet.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:55

briitje schreef:
Heel leuk paardje, maar ik denk alleen dat je het een beetje naief inziet. Ik denk niet dat de eigennaar 1 jaar wil wachten tot jij geld bij elkaar gespaard heb en hem kan kopen. En wil je helemaal niet afkatten! maar je bent 15 jaar, ik denk dat je dan niet de goede capaciteiten bevat om een paard in te rijden. (dit kan ik verkeerd hebben, want misschien rij je zelf ookal een tijd fanatiek)

ja, dat dacht ik dus ook al. Prachtig beestje om zo te zien! Absoluut een lust voor het oog en snap 100% dat je voor zo'n beestje valt, maar ik zou ook eventjes wachten als ik jou was. Straks heb je misschien geen tijd door studie en ook als je nog eventjes wacht (paar jaartjes) ben je meer ervaren en kun je dan beter een paard inrijden dan nu. Nu zul je denken dat het allemaal wel wil, maar geloof me, een paar jaartjes wachten helpt echt! Meer ervaring en dan zit je straks met een paardje die goed is opgeleid! ;)

Verder hem je niet alleen de aanschafkosten he?! Die maandelijkse kosten kunnen snel oplopen! Vooral als het diertje een keer ziek is, hoefsmidkosten vanwege problemen oid. Dan kun je niet gaan zeggen van joh, paard, je moet maar minder eten of ik kan je nu niet helpen aangezien ik geen geld heb. Als ik jou was zou ik nog eventjes wachten ermee..

en inderdaad, zoals hierboven al staat, iemand zet het paard niet tekoop om dan vervolgens een jaar of met pech langer te wachten op het geld. Denk niet dat iemand daar snel mee accoord gaat. Stel jij een iets breekt en een tijd niet kan werken, of je wordt ontslagen of je inkomen valt opeens tegen. Op je 15e heb je over het algemeen genomen geen vast inkomen en dus kan het zomaar opeens tegenvallen en toch 1,5 jaar duren. Dan kan de eigenaar van het paardje veel beter nu voor een moooi bedragje het beestje verkopen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:57

Leuk beestje!
Maar denk indd niet dat de eigenaar een jaar gaat wachten.
Misschien heb je geluk en staat hij dan nog te koop.

en dan is er ook nog de vraag is het te combineren met school ect. 2 paarden?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:59

briitje schreef:

ikzelf rij al van men 5 dus das al 10 jaar ik heb zelf mijn pony ook als hij 2 jaar was hij word nu 11.
Hij moet niet dringend weg. en als de eigenaar het wil mag hij op de een weide staan of hou ik hem een jaar bij todat ik hem heb terugbetaald. en ik heb een keer uitgerekend als ik een jaar werk dan kan ik hem zeker betalen + men verjaardagsgeld.
Mijn pony heb ik ook zelf ingereden en hij rijd supper!

dus je hebt je wel vergist

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:00

Nickyyyy schreef:
Leuk beestje!
Maar denk indd niet dat de eigenaar een jaar gaat wachten.
Misschien heb je geluk en staat hij dan nog te koop.

en dan is er ook nog de vraag is het te combineren met school ect. 2 paarden?

ja hoor ik heb elke weekend en woensdag vrij en kan elke dag rijden en ben ook elke dag bezig met de paardjes thuis dus denk van wel

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:03

Ik zou als ik jou was eerst een kosteplaatje gaan maken, zodat je weet of het ook te bekostigen valt.
Daarnaast een rooster maken. Wanneer ga je naar school? Huiswerk? Paarden? vriendinnen? Werken.

Ik heb sinds kort ook een paardje gekocht, zie onderschrift. ook een arabier.

Maar ik heb eerst toch een uitgebreide planning gemaakt, ook voor de toekomst als me paardje zometeen ouder is om bereden te worden enz.
Nou kan de planning nooit precies zijn voor de toekomst maar zo ben je wel voorbereid.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:04

emmatje_ly schreef:
briitje schreef:

ikzelf rij al van men 5 dus das al 10 jaar ik heb zelf mijn pony ook als hij 2 jaar was hij word nu 11.
Hij moet niet dringend weg. en als de eigenaar het wil mag hij op de een weide staan of hou ik hem een jaar bij todat ik hem heb terugbetaald. en ik heb een keer uitgerekend als ik een jaar werk dan kan ik hem zeker betalen + men verjaardagsgeld.
Mijn pony heb ik ook zelf ingereden en hij rijd supper!

dus je hebt je wel vergist

Hier was ik al bang voor, maar goed prima als jij dat allemaal denk, moet je dat lekker doen. :j
Er komt een hoop meer bij kijken dan jij denkt, dan nog niet gesproken dat het mogelijk een hengst kan zijn
maar alsnog de eigennaar gaat echt geen jaar wachten tot een naief, 15 jarig meisje dat paard kan betalen. wat vind je moeder er eigenlijk van? aangezien die (neem ik aan) alle kosten moet gaan betalen ?

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:09

briitje schreef:
Hier was ik al bang voor, maar goed prima als jij dat allemaal denk, moet je dat lekker doen. :j
Er komt een hoop meer bij kijken dan jij denkt, dan nog niet gesproken dat het mogelijk een hengst kan zijn
maar alsnog de eigennaar gaat echt geen jaar wachten tot een naief, 15 jarig meisje dat paard kan betalen. wat vind je moeder er eigenlijk van? aangezien die (neem ik aan) alle kosten moet gaan betalen ?

mijn moeder vind het ok => zelf heb ik een EIGEN pony en mijn moeder een paard ik betaal al enkel jaren ook alles zelf hoor. de paarden staan bij ons zelf thuis en we hebben nog 2 stallen over!

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:11

Nickyyyy schreef:
Ik zou als ik jou was eerst een kosteplaatje gaan maken, zodat je weet of het ook te bekostigen valt.
Daarnaast een rooster maken. Wanneer ga je naar school? Huiswerk? Paarden? vriendinnen? Werken.

Ik heb sinds kort ook een paardje gekocht, zie onderschrift. ook een arabier.

Maar ik heb eerst toch een uitgebreide planning gemaakt, ook voor de toekomst als me paardje zometeen ouder is om bereden te worden enz.
Nou kan de planning nooit precies zijn voor de toekomst maar zo ben je wel voorbereid.

heb ik al gedaan en dat gaat en ik heb zelf een pony die thuis staat men mama een eigen paard en ik betaal zelf de kosten al van men pony en ik heb hem al bijna 9 jaar nu heb ik al een tijdej een baantje en als ik een jaar dan kan ik hem kopen

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:11

Jongens moeten we nou gelijk weer zo negatief reageren? Volgens mij is haar moeder (en misschien vader?) er wel om zich druk te maken om dit soort dingen.. Laat dat meisje nou lekker dromen.. Als de eigenaar het niet goed vind hoort ze het vanzelf of als haar moeder het er niet mee eens is..

Leuk paardje hoor meid, ik hoop voor je dat het wat wordt! En zo niet dan zal het wel komen op het goede moment..

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:12

Als je er van overtuigd bent dat het kan, en je ouders vinden het ook goed.
Zou ik zeggen ga kijken wat je kan regelen, alleen als je het paard op afbetaling koop regel dat een goed contract waar alles in vast staat zodat je niet voor verassingen komt te staan na een half jaar ;)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:14

Lotte_Wessel schreef:
briitje schreef:

ja, dat dacht ik dus ook al. Prachtig beestje om zo te zien! Absoluut een lust voor het oog en snap 100% dat je voor zo'n beestje valt, maar ik zou ook eventjes wachten als ik jou was. Straks heb je misschien geen tijd door studie en ook als je nog eventjes wacht (paar jaartjes) ben je meer ervaren en kun je dan beter een paard inrijden dan nu. Nu zul je denken dat het allemaal wel wil, maar geloof me, een paar jaartjes wachten helpt echt! Meer ervaring en dan zit je straks met een paardje die goed is opgeleid! ;)

Verder hem je niet alleen de aanschafkosten he?! Die maandelijkse kosten kunnen snel oplopen! Vooral als het diertje een keer ziek is, hoefsmidkosten vanwege problemen oid. Dan kun je niet gaan zeggen van joh, paard, je moet maar minder eten of ik kan je nu niet helpen aangezien ik geen geld heb. Als ik jou was zou ik nog eventjes wachten ermee..

en inderdaad, zoals hierboven al staat, iemand zet het paard niet tekoop om dan vervolgens een jaar of met pech langer te wachten op het geld. Denk niet dat iemand daar snel mee accoord gaat. Stel jij een iets breekt en een tijd niet kan werken, of je wordt ontslagen of je inkomen valt opeens tegen. Op je 15e heb je over het algemeen genomen geen vast inkomen en dus kan het zomaar opeens tegenvallen en toch 1,5 jaar duren. Dan kan de eigenaar van het paardje veel beter nu voor een moooi bedragje het beestje verkopen.

maar ik kan het bedrag betalen binnen een jaar en heb dan nog zelf geld over en ik heb een vaste job elke woensdag en zaterdag en in de vakantie meer (op een kinderboerderij)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:15

Lieveranders schreef:
Jongens moeten we nou gelijk weer zo negatief reageren? Volgens mij is haar moeder (en misschien vader?) er wel om zich druk te maken om dit soort dingen.. Laat dat meisje nou lekker dromen.. Als de eigenaar het niet goed vind hoort ze het vanzelf of als haar moeder het er niet mee eens is..

Leuk paardje hoor meid, ik hoop voor je dat het wat wordt! En zo niet dan zal het wel komen op het goede moment..

mijn moeder vind het ok
en ben nu enkel aan het wachten op een antwr van de eigenaar weet de vraagprijs zelf al en is niet veel

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:15

Nickyyyy schreef:
Zou ik zeggen ga kijken wat je kan regelen, alleen als je het paard op afbetaling koop regel dat een goed contract waar alles in vast staat zodat je niet voor verassingen komt te staan na een half jaar ;)

daar ben ik al voor aan het kijken hoor

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:16

emmatje_ly schreef:
Nickyyyy schreef:

daar ben ik al voor aan het kijken hoor

Dan wens ik je veel succes :D
en als het lukt, veel plezier met hem :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:17

Lieveranders schreef:

Ja ik vind dat ze ook de andere kant moet inzien, dan alleen maar de positieve dingen. Tenslote vraagt ze wat wij er van vinden, dus neem aan dat ik dan me mening mag geven toch ?

@ emmatje_ly veel succes dan. hoop dat het lukt

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:18

Nickyyyy schreef:
Nickyyyy schreef:

Dan wens ik je veel succes :D
en als het lukt, veel plezier met hem :D

jij ook met je paardje ^^

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:18

briitje schreef:
Lieveranders schreef:

Ja ik vind dat ze ook de andere kant moet inzien, dan alleen maar de positieve dingen. Tenslote vraagt ze wat wij er van vinden, dus neem aan dat ik dan me mening mag geven toch ?

@ emmatje_ly veel succes dan. hoop dat het lukt

ja maar ik bedoelde van het paardje ^^
srry alsh et er verkeerd op staat

en dankje ^^

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:20

Volgens mij bedoelt ze wat jullie van het paardje vinden..

Edit: ze heeft het al gezegd..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:21

Leuk beestje,hopen dat het allemaal kan doorgaan!

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:22

Lieveranders schreef:
Volgens mij bedoelt ze wat jullie van het paardje vinden..

Edit: ze heeft het al gezegd..

jep en het staat bovenaan (heb het veranderd omdat het niet klopte met wat dat ik bedoelde)
gr

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:54

Dag emma
Leuk dat je ook geïnteresseerd bent in arabieren nadat je bij ons op stal gestaan hebt.
Maar als ik jou was zou ik toch nog eens nadenken of je dan niet beter een iets ouder ingereden paardje koopt, let op arabieren zijn later volwassen dus je zou toch nog enkele jaren moeten wachten om hem in te rijden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:59

Ben je uitgegroeid? (neem aan van wel) Aangezien de meeste arabieren nu eenmaal niet zo groot zijn!
Wat is zijn afstamming?