Wel of niet overschrijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

Wel of niet overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 16:37

Ik heb sinds augustus een kwpn merrie.
Ik weet dat je een paard over kunt schrijven naar jezelf als eigenaar,
ik wilde dit eerst doen en ben gaan kijken naar de info hierover op http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 0c299e1a48
Ik vond over de honderd euro wel veel voor alleen overschrijven.
Dus mijn vraag is: Wat vinden jullie van het overschrijven, verstandig of overbodig?
Alvast bedankt! :)
Ik weet trouwens niet of dit hier wel goed staat

MariekeA

Re: Wel of niet overschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:38

Ik ken een tweetal personen waarbij er uiteindelijk een rechtzaak is geweest om eigendom van het paard vast te stellen omdat ze het dier niet op hun naam hadden gezet. Dus wat mij betreft zeker doen!

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:39

ik zou het ook doen

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:42

als ik op de site van kwpn kijk staat er dat overschrijven voor niet kwpn leden 42,- kost? :P

En het is tegenwoordig zo dat als je kunt bewijzen dat je langer als ( geloof ik 2 maanden? zou je even moeten uitzoeken) voor het betreffende paard zorgt, en dit kunt aantonen, je de eigenaar bent, ook als het tot een rechtzaak zou komen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:23

Volgens mij kan je tegenwoordig ook je paard op naam laten zetten als je geen lid bent van het stamboek. Maar dit staat als het goed is gewoon op de site, en anders even bellen of mailen met het KWPN.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:25

dat staat ook in mijn post boven je chrisje_83

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:27

:o Sorry!

Overigens om antwoord te geven op de vraag van TS. Ik vind overschrijven niet overbodig, toch indien er een rechtzaak komt en jij aan kan tonen alle kosten voor het paard een bepaald aantal maanden al te betalen heb je meer bewijs.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 19:10

Dank jullie wel allemaal voor jullie advies!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:16

chrisje_83 schreef:
:o Sorry!

Overigens om antwoord te geven op de vraag van TS. Ik vind overschrijven niet overbodig, toch indien er een rechtzaak komt en jij aan kan tonen alle kosten voor het paard een bepaald aantal maanden al te betalen heb je meer bewijs.

Vaak zat dat stalling, etc. contant gaat en gezonde dieren zien zelden een DA. Koopcontract of op naam zetten als dat kan maakt bij ellende over wie is de eigenaar alles een stukje makkelijker.
Heb je een relatie? Zet dan je paard op jouw naam. Sta je op een pensionstal/manege/partikulier, dus bij een ander op het erf? Zet je paard op jouw naam. Krijgt degene waarbij jij op het erf staat problemen door bv schulden (beslaglegging), relatieperikelen of wat dan ook, sta jij een stuk sterker om jouw paard mee te mogen nemen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:49

Ik vind het belangrijk dat al mijn dieren op mijn naam staan. Dus zou ik het paard ook over laten schrijven als hij (of zij) mijn eigendom zou zijn.