15 dagen te vroeg!
Alarm is niet afgegaan *zucht*, maar ik ben blij dat ik mijn moeder gevraagd had een paar keer te kijken, omdat ik een voorgevoel had.
Ja hoor, rond 11 uur ging ze nog even kijken, en stond er een klein hummeltje in de stal!
Mij meteen opgebeld, en aangezien ze geen nageboorte kon zien, de veearts gebeld.
De veearts had haar een spuit gegeven om de nageboorte op te wekken, en is later gegaan. Later kwam ik aan. Ik ben er daarna de hele tijd bijgebleven, omdat het niet kon drinken, en Pompidou niemand er bij liet. Ik mocht er gelukkig gewoon bij, en probeerde hem te laten drinken. Maar omdat hij nog zo klein en zwak was, lukte het hem niet.
Op een gegeven moment heb ik haar maar gemolken, en hem een flesje gegeven. Hij is zo klein en iel, het duurde me echt te lang, hij had het echt nodig. Vanmorgen dronk hij gelukkig zelf! Al gaat het allemaal nog wel heel wiebelig en stuntelig.
Een uur na de veearts kwam ik er achter dat de nageboorte er al af was, die vond ik verstopt in het stro... Injectie had niet nodig geweest dus...
Wederom is het alarm dus weer niet afgegaan

Goddank is de bevalling zelf dus goed gegaan, maar het veulen is extreem klein!? Ik denk dat hij net aan 80 cm is...
Ik schrok eerlijk gezegd echt dat ik hem voor het eerst zag, het is echt een pony veulen om te zien.
Zal gauw foto's plaatsen!
Het is een bruin hengstveulen met een blesje en achter witte voetjes. Zijn voorvoeten zijn al wat grijs, dus hopelijk wordt het een mooie schimmel!