ik verzorg een paard (merrie) die Ferro als opa heeft. Ik heb me tot op heden niet echt verdiept in haar stamboom (daar paps ook onbekend is) maar het verbaasd me dat Diego zoveel overeenkomsten lijkt te hebben met haar opa.
Ik heb helaas niet echt de meest geschikte foto's beschikbaar omdat ze pas sinds een maand onder het zadel is en daarvoor ook op een trainingsstal heeft gestaan. Maar hier toch al een paar fototjes voor het idee:

Aint she a pretty?
http://usera.imagecave.com/Neveah/CIMG0672(1).JPG
Op al deze foto's is ze 2 jaar oud, dus onvolgroeid en onbereden, dus aardig onbespierd voor haar doen.
Nou vraag ik me dus af, als jullie Diego zo zien... Wie kan de paps zijn? En is de paps uberhaupt wel een KWPN-ner?
Ik heb het me altijd al afgevraagd...
Als diego vrij loop en aan het showen raakt zie je echt dat ze bijzonder mooie vloeiende zwevende gangen heeft (voornamelijk draf, gallop is wat slordig), ze is ook dol op springen en dit gaat haar ook goed af (vrijspringen natuurlijk).
Verder qua temperament is ze een pittige dame, ze laat niet met zich sollen en als je haar 1 vinger geeft pakt ze je hele hand, het is dan ook geen makkelijk beestje om te hanteren. Ze is wel enorm werkwillig en zolang je haar dagelijks met veel afwisseling bezig houdt en enorm concequent bent (je moet haar geen vingerbreedte geven) is het een heerlijk paard.
Het is te zeggen dat ze intelligent is, ze leert snel, is bijna nergens bang voor en showt ook met liefde (sommige mensen zien haar daardoor ook aan voor een hengst, waar ze zich af en toe ook wel naar kan gedragen inderdaad).
Nou, ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen want ik ben toch echt nieuwsgierig wie haar paps mogelijk zou kunnen zijn (al weet ik alleen al het ras, dan zal ik al erg blij zijn!)
Thanks!