Ten eerste mag het BWP geen informatie over de telefoon geven.
Wat je wel kan doen is hun een mailtje sturen (of nog beter vanuit het opvangcentrum laten sturen) met een vraag voor informatie aan de hand van de chipnummer.
Ik vind het wel raar dat de opvangcentrum hiervoor niet in staat is ? Alle erkende centrums hebben deze recht en normaal ook toegang tot het databank. De aangesloten DA's die de centrums helpen hebben zowiezo wel deze toegang.
Volgens mij kan je ook niet als 'adoptee' een paard aangeven ivm paspoort aanvraag enz ... je moet de wettelijke eigenaar zijn en tot dat zaak afgerond is ivm de rechtelijke gedeelte, kan je niets doen. Eenmaal het paard (en de andere paarden) toegewezen worden naar het centrum dan maak je kans op eigendoms recht.
Vergeet de vermelde prijs maar ... niemand betaal €9,000 voor een verwaarloosde paard ook al heeft hij blauw-bloed door zijn aderen vloeien. Een goed 'gevulde' 4 jarige die goed aangereden is ... ja dan misschien wel.
Even een andere invals hoek: De BWP papieren en paspoort blijven eigendom van het Stamboek ... klinkt raar maar het is een feit ... en als de BWP op de hoogte gebracht worden van de feiten (dieren verwaarlozing) door de opvangcentrum dan hebt je kans dat zij wel wat informatie vrijgeven. Maar tot ze de oude paspoorten terug krijgen zullen ze geen nieuwe (2e) uitgeven ... een paard gehoort maar een paspoort te hebben en die van de hengst is in het bezit van zijn (nog steeds) rechtelijke eigenaar. Dat stukje papier is geld waard ... en ik kan goed inkomen dat de eigenaar die niet zomaar overhandigt!