Dit vraag ik me al een tijdje af ... kan een hengst ponytje van rond 95 cm een merrie pony van 1.40 dekken? Zonder dat zij erbij gaat liggen uiteraard.
nou ik denk dat dat wel moeilijk wordt. als ze niet gaat liggen lijkt het me sterk dat hij er goed bij kan,maar daar heb ik geen ervaring mee uiteraard
Tinky12
Geplaatst: 01-06-11 07:44
Zolang de hengst creatief is en de merrie willig dan wel hoor.Heb ook ooit een herder gedekt zien worden door een poedel Herder ging voor de bank staan en de poedel sprong op de bank
Maar waarom zou je dit willen doen?Wat is de meerwaarde om een veulen van deze 2 te willen...dat moet je goed overwegen.
Het is dus wel mogelijk, dus iets anders bedenken om ze bij elkaar te zetten?
Tinky12
Geplaatst: 01-06-11 13:56
Dan kun je dus 2 dingen doen...ze niet bij elkaar zetten of de hengst castreren en hem na een week of 8 er pas bij zetten (zolang duurt het voordat hij "onthengst" is. Beginperiode kan hij nog vruchtbaar zijn en eerst moet het teveel aan tostestoron uit zijn lijf
Angela
Geplaatst: 01-06-11 14:03
Tinky12 schreef:
Zoals ik al zei...een willige merrie en een creatieve hengst,komen ze er samen wel uit hoor
Inderdaad! Als de merrie achter een beetje door de benen gaat, kan meneer er best bij hoor!