Merrie Europees stamboek naar KWPN?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Merrie Europees stamboek naar KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 21:42

Hoi,

Ik heb een merrie gekocht die nu een bij het ES is ingeschreven. Vader is een bij het ES ingeschreven hengst en die zn vader is Potsdam (polydor x joost) Moeders kant van merrie is Burggraaf x ramiro. Nu heb ik de merrie gekocht om te rijden maar misschien wil ik in de toekomst een keer een veulen bij fokken en dan is een kwpn papier toch interessanter... Hoorde nu dat je via ibop een aanleg test kon doen? Iemand hier meer verstand van en of dit ook kan?

donia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:31

De IBOP is een aanlegtest en staat los van registratie. Het KWPN erkent het ES niet. Overschrijven is misschien mogelijk, dan vindt registratie plaats in register B. Merries met een register B papier kunnen niet deelnemen aan een keuring. Maar stuur een mailtje met je vraag en een copie van het ES-papier naar info@kwpn.nl en je weet waar je aan toe bent.

Dakario

Re: Merrie Europees stamboek naar KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:34

alle paarden van ES kunnen bij AES ingeschreven worden. Ik had drie paarden die bij ES ingeschreven stonden maar nu overgeschreven naar AES. AES aanvaardt wel paarden van ES waarbij de vader goedgekeurd is in die stamboek

MarjanB

Re: Merrie Europees stamboek naar KWPN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:09

ok zal eerdaags eens bellen:)