[KG] Kleur gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maritelisab

[KG] Kleur gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 20:19

Hallo allemaal,

Sinds een maandje of 2 hebben we een nieuw manege paard, nu is mij echt de kleur erg onduidelijk ..

Toen hij kwam was hij gewoon donkerbruin (bijna zwart), zwarte staart (wel grijze haren er in), zwarte benen.
Nu zijn we echter een tijdje verder en is zijn kleur ontzettend veranderd.
In die eerste week is zijn wintervacht van toen er goed afgegaan en kwam er onder die donkerbruine/zwarte vacht een lichtere bruine vacht voor terug, daarnaast kreeg hij ook veel witte haren op zijn kont.
Zijn staart lijkt nu ineens meer grijs dan zwart en ook op zijn voorhoofd zitten ontzettend veel witte haren.

Het is een kruising tussen een Fries en een Appaloosa.

Hij heeft bij zijn mond allemaal stippen en volgens mij hebben ook zijn ogen wel een beetje iets weg van een appaloosa, zeker weet ik het niet, want ik heb dus niet veel verstand van kleuren.

Nu is mijn vraag dus aan jullie, zouden jullie misschien zijn kleur zo weten?

Een paar foto's van een tijdje terug (hij is dus in de tussen tijd witter/grijzer geworden).

1. Foto van hem helemaal, niet helemaal duidelijk.
Afbeelding

2. Zijn hoofd van de zijkant.
http://94.100.123.77/1283500001-1283550 ... _u6ll.jpeg

3. Zijn oog/hoofd
Afbeelding

4. Zijn rug van de achterkant.
http://94.100.118.71/1283500001-1283550 ... _fzHk.jpeg

Ik hoop dat jullie mij het verlossende woord kunnen geven over de kleur, bedankt in ieder geval! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:30

heeft hij ook gestreepte hoeven? zo op het eerste gezicht denk ik aan varnish roan appaloosa.

Maritelisab

Re: Kleur gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 20:35

Ja hij heeft gestreepte hoeven, heb er nu geen foto van dus kan het helaas niet laten zien :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:59

Dan blijft mijn gok appaloosa, deze tekening noem je varnish roan. Dan heb je best kans dat hij nog wel witter gaat worden.

Maritelisab

Re: [KG] Kleur gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 09:55

Ik heb nog even nagekeken over de hoeven en ze zijn inderdaad gestreept. Ook lijken die vlekjes bij zijn mond steeds duidelijker te worden, ik weet niet of dat kan?

@ gaucho, kan het dan ook gewoon dat hij 1 wit sokje heeft of mag dat gewoon met die kleur?
Bedankt in ieder geval voor je reactie! :)