Even eerst het voor verhaal:
ander half jaar terug kwam ik bij vrienden van mijn ouders in Duitsland om hun merrie te bekappen (ik ben hoefsmid) wat ik elke 8 weken ging doen. Ze vertelde mij toen dat hun merrie ingeslapen moest worden omdat ze zwaar hoefbevangen zou zijn. Ik had er 8 weken van te voor nog niets van kunnen zien dus het leek me ook niet dat het nu ineens zo erg was.
Ik heb haar toen meegenomen naar Nederland waar de grond zachter en vlakker is dan het bergachtige en rotsachtige gebied waar ze vandaan kwam.
Al vrij stel heb ik haar helemaal goed gekregen en werd er door de eigenaren gevraagd of ik haar wilde houden aangezien ze daar in Duitsland toch niet fijn zou gaan lopen.
Dit was op het zelfde moment als dat ik mijn appaloosa ruin van 23 moest laten inslapen.
Deze ruin had ik van iemand overgenomen waar een erg leuke fewspot appaloosa hengst bij stond.
En toen mijn merrie helemaal goed bleek te zijn was de keuze niet zo moeilijk voor een hengst, natuurlijk het oude vriendje van mijn appaloosa.
Dus zo gezecht zo gedaan, mijn merrie werd gedekt voor hem en het was gelijk raak.
Op 3 mei van dit jaar was ze uitgerekend.
Al ruim van te voor gaf mijn merrie tekenen dat het zou komen, dikker uier, lossere banden en een aantal keer liggen en persen. Dus ik dacht, het zal wel voor de tijd komen.
Maar niets was minder waar, ruim 2 weken na de datum was het zo ver.
Op 19 Mei om 12 uur leek mijn merrie nog rustig, om 5 over 12 ging het geboorte alarm af en om 10 over 12 was het er!
Een mooie appaloosa, een bay spottet blanket hengstje. En hij heet Kisses from Chaco (vernoemd naar mijn overleden appaloosa Chaco)
De mama is een half quarter zonder papieren (Raya) en de papa is een americaanse appaloosa true few spot (Classy's white satin)
Nou, tijd voor de foto's!
Net geboren

Mama aan het aflikken

Mama had last van na-weeën en ging er daarom maar bij liggen

Beetje helpen met opstaan want dat viel niet mee

Zelf staan kan nu ook

Raya (mijn merrie) had nog te veel last van de na-weeën en daarom mocht Kisses niet drinken.
Daarvoor hadden we de dierenarts gebeld en die heeft de merrie een spierontstanner gegeven om er voor te zorgen dat de weeën weg gingen en hij had Kisses de biest gegeven zodat hij daarna rustig zelf kon gaan drinken.
Drinken bij mama die zelfde nacht nog

De dag er na heeft hij zijn halstertje mogen passen en gelijk een fotoshoot gehad

Hij kon al gelijk erg eigenwijs kijken

Even met mama buiten aan het touwtje terwijl mama gras eet

Zaterdag mocht Kisses voor het eerst even in de wei spelen en de rest van de paarden begroeten

Omdat het weer zondag zo slecht was zijn ze wel weer even mee naar huis naar stal gegaan.
En ze zijn vanaf dinsdag weer verhuist naar de weide en dat vinden ze alle 2 weer erg fijn

Nou, dit waren de foto's voor nu, meer zullen er ongetwijffeld volgen!
Meer foto's zijn te zien op kfc.zijnalbum.nl
De meeste foto's zijn gemaakt voor White sun fotografie http://www.whitesun-webdesign.webs.com/
Een reactie zou leuk zijn!