Het paard wat ik voor iemand anders rijdt wordt vandaag geinsemineerd. Ik vroeg mij af wat anderen doen met het beweging geven van hun merrie na het insemineren; laten jullie haar een paar dagen met rust of stappen jullie gelijk weer op?
Misschien nog even goed om er bij te zetten dat de merrie 5 jaar is en dit de eerste keer is dat zij gedekt wordt..
anneliesdj
Geplaatst: 23-05-11 16:05
Als jij seks hebt gehad blijf je ook een dag thuis van je werk? Het is maar waar je je druk om maakt En dan heeft je paard nog niet eens echt seks gehad ook
Onze eigen paarden laten wij altijd 2 dagen staan om de natuur zo rustig z'n gang te laten gaan.. Ik vroeg me af hoe anderen dit deden, dus vandaar dat dit een mooie aanleiding was om eens rond te vragen.
aerdenhout1
Geplaatst: 23-05-11 16:08
anneliesdj schreef:
Als jij seks hebt gehad blijf je ook een dag thuis van je werk? Het is maar waar je je druk om maakt En dan heeft je paard nog niet eens echt seks gehad ook
HIHI...dan zou het seks leven van de hele wereld drastisch omhoog gaan denk ik!!! 3/4 van de wereld neemt vrij na avondje seks!
ilsexxx
Geplaatst: 23-05-11 16:08
Bij de paarden die ik rijd, zijn laatst ook geinsemineerd, de dag nadat ze geinsemineerd waren, gewoon rustig gelongeerd, je weet maar nooit.
Sammie
Geplaatst: 23-05-11 16:10
Als paarden (of mensen) van een beetje beweging/inspanning al niet meer bevrucht kunnen worden waren we allang uitgestorven. Ik kan best begrijpen dat je uit voorzorg wat minder intensief rijdt of stresssituaties vermijdt, zeker als de merrie oud is/slecht pakt etc. maar bij een gezond paard is dat eigenlijk helemaal niet nodig
Paint-horses
Geplaatst: 23-05-11 22:41
Amaryllis schreef:
Misschien nog even goed om er bij te zetten dat de merrie 5 jaar is en dit de eerste keer is dat zij gedekt wordt..
De mijne is 12 jaar en voor de eerste keer geinsemineerd, ik heb de volgende dag gewoon gereden niet eens bij nagedacht en ze is drachtig gescand op 18 dagen.
nicolass
Geplaatst: 27-05-11 22:19
Zaad wordt op een rollenbank gelegd om in leven te blijven