Lastige hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:51

Aimee schreef:
Haha, Amor!!! Lovers Oud bloed en geeft moeilijke paarden (zegt men) maar ze zijn stuk voor stuk zóóóóó gaaf!


Mijn Gribaldi x Doruto x Amor zou ook een driftkikker moeten zijn. Eigenwijs is hij zeker wel, maar als je eenmaal zijn ego hebt gestreeld, zit je goed.

Tijd nemen is in mijn ogen belangrijker dan het geerfde karakter van de afstammeling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:54

Nog een met een slechte reputatie is Heidelberg. Als iemand toevallig nog eentje heeft staan en er niet mee overweg kan: breng maar bij mij hoor, ik ben er blij mee Lachen.

Zuidhorn heeft ook niet een beste reputatie. Pericles herinner ik me nog van vroeger als vererver van etterbakken (dekhengst Etterbakken-stamboek dus).
Elcaro zou ook nare paarden geven net als zijn vader Zeoliet, van Elcaro ken ik meer fijne paarden dan naarlingen. Er staat er eentje bij mij op stal en zijn enige nare trekje is dat hij zachtjes aan mijn haar trekt als hij aandacht wil Knipoog.

Het is denk ik wel waar dat de ene hengst meer stoere paarden geeft dan de andere, denk ik.

Er is er voor mij persoonlijk maar 1 waar ik echt geen paard van zou willen en dat is Ulft, ik heb nog nooit een fijne nakomeling van hem gezien. Of ik kan niet met ze overweg, dat kan ook.
Dan liever nog een Icova x Kliko Lachen.

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:09

Elcaro, mijn god.... Als je dood wilt moet je een Elcaro kopen. Doodbraaf, in de omgang heel lief. Tot ze aan het werk moeten...

Pericles is toch de vader van Samber??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:12

Pericles is inderdaad de vader van Samber en daarmee ontkent hij dus zijn eigen reputatie, zoals dus meestal bij 'lastige hengsten'. Van iedere hengst zijn wel voorbeelden van goede, gezonde, aardige, lieve of goed presterende nakomelingen te bedenken. Het is en blijft denk ik toch iets persoonlijks.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:13

Een vriendin van mij heeft een Elcaro gehad en ze leeft nog steeds. Een erg lief dier, wel een eigen wil maar zij kon er mee lezen en schrijven.

gomir

Berichten: 25552
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:47

Volgens mij heeft Mesastamp ook een elcaro en die heeft er ook heel wat mee te stellen gehad Knipoog

Ik ben zelf gek op paarden met Amor-bloed. En pericles en andere volbloedjes(bijv. abgar) zie ik ook graag terug in de stamboom.
Ik heb gewoon graag bloedpaardjes onder mijn kont.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:54

Ik heb zelf een Belisar en hoor dit soort verhalen ook veel. Ik heb zelfs een keer het verhaal gehoord dat Belisar uit de sport is gehaald om zijn karakter.

Dit is eigenlijk omdat hij fistels (schrijf ik het goed Verward ) op zijn rug zou hebben.

Eigenlijk maakt het me niet eens uit wat voor verhalen er de ronde doen. Het gaat toch om het paard zelf en zijn/haar karakter.

Suzanne F.

Berichten: 49408
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:01

Dat van Balzlfug en die oren is erg bekend ja!! Die van mij heeft ook een oren-tik!
Ach, die van mij is niet helemaal wijs nee en die heb ik drachtig van Ferro nu...tja....wat de ene ruiter past, past de andere niet. Ik vind bloedpaarden leuk, hoe meer bloed hoe beter. Als het van die luie trapbeesten zijn, van die flegmatieke...afschuwelijk!!

En idd, van Elcaro ken ik nog geen echte brave....wie overtuigd me van het tegenovergestelde?

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:45

Nou dat REX MAGNA nog niet genoemd is daar kijk ik van op!!!!!

Dat is nl de vader van mijn merrie en daar heeft ieder een wel een negatief verhaal over.....

Sigrid

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:54

Die hadden ze beter kunnen castreren bij de geboorte Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:17

Suzanne, een kennis van mij heeft een Elcaro gehad, die ze hengst heeft gelaten. Het was een schat van een dier, ze kon er mee lezen en schrijven en eigenlijk kon je niet eens merken dat hij hengst was. Zz licht was echter het maximum, dus ze heeft hem verkocht naar het buitenland.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:21

Suzanne F. schreef:

En idd, van Elcaro ken ik nog geen echte brave....wie overtuigd me van het tegenovergestelde?


Dat kan jammer genoeg niet meer, ze is er nl. niet meer. Was echt een prachtig merrietje, niet zo groot maar geweldige bewegingen en (ondanks dat je niet op een hoofd kan rijden) een prachtig hoofd.

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:33

Over Animo hoor je ook veel vervelende berichten, maar gelukkig is die van mij tot nu toe erg braaf.
Nu maar afwachten of hij het werk ook zo braaf oppakt na zijn "zomervakantie" Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:36

Tyrza schreef:
Zz licht was echter het maximum, dus ze heeft hem verkocht naar het buitenland.

*LOL*
Staat zo grappig Haha!
Wilde niemand in NL er mee gezien worden ofzo? Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:39

Neh... ze had zo'n fijne band met hem, dat ze hem liever maar helemaal niet meer wilde zien. Kan ik me enigzins voorstellen. Bovendien heeft ze er aardig wat voor gevangen Haha!

Btw: het was een plaatje van een paard...

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:12

Suzanne F. schreef:
En idd, van Elcaro ken ik nog geen echte brave....wie overtuigd me van het tegenovergestelde?


Vriendin van mij rijdt ook een Elcaro (mv. Maestro). Deze kreeg ze 3 maand geleden, groen als gras, zó uit de wei geplukt. Die wist amper wat een halster was. Binnen een week lag het zadel erop, en ze heeft nog nooit één pas verkeerd gezet. Geen bokje, geen protest, helemaal niets. Buitenritten, springen, ze is nergens van onder de indruk en doet gewillig wat haar gevraagd wordt. Ze liep vanaf het eerste moment alsof ze nog nooit anders gewend was. Een enorm sympatieke merrie, met wel exterieurmatige tekortkomingen (kort voorbeen, korte, verticale hals, wat lang in de rug), die ze overigens wel op bijzondere wijze weet te compenseren door haar fantastische, werkwillige karakter en haar aansprekende manier van bewegen. Echt een blikvanger, mét een uitzonderlijk vriendelijk en gemakkelijk karakter. Brave Elcaro´s....ze bestaan dus echt. Echter is dit wel een type die van zich zelf zó veel aanbied, dat de verleiding groot is om haar te overvragen. Nu is dat bij deze amazone absoluut niet het geval, en de merrie is ook drachtig (Sydney), maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat mensen zo´n merrie snel verpesten. Juist doordat ze zo goed haar best doet, en nergens moeite mee lijkt te hebben...

ingvdh

Berichten: 6381
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 00:39

Ik hoorde laatst een grappig verhaal over Cocktail:

Of ze zijn braaf en ze kunnen niet lopen
Of zijn zijn lastig en lopen de sterren van de hemel

Toen ik dit topic zag moest ik daar gelijk aan denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 07:33

Het paard[hengst] in mijn avatar is een Cocktail die heel braaf en aanhankelijk is en werkelijk de sterren van de hemel loopt!

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 07:53

Grappig, Zuidhorn heeft mijn moeder juist gekozen als vader voor Raimaer omdat die zo'n fijn karakter vererft, en dat heeft ze ook, waar haar moeder een snel op haar tenen getrapte tr*t is Haha!
En van Pericles hoor ik juist dat er zulke fijne paarden van komen (Pablo is een Flemmingh * Pericles, en die is erg vlug en erg fijn!).

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 07:55

Ik heb een Transvaal x Afrikaner xx dochter gehad en die was ook niet van de gemakkelijkste om te rijden echter in de stal en de omgang mocht er bij wijze van spreken een bom ontploffen ze ging nog geen been verzetten. Alleen om te rijden was het soms een vaatje buskruit. Nu heb ik een kleindochter van Uniform en inderdaad niet gemakkelijk al schijnt Ravel ook geen gemakkelijke te zijn (misschien daarom dat hij toch nog gecastreerd is geweest en verkocht voor de sport).

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 09:18

MissHIS schreef:
maar ik zou me goed kunnen voorstellen dat mensen zo´n merrie snel verpesten. Juist doordat ze zo goed haar best doet, en nergens moeite mee lijkt te hebben...

...
Ik denk dat je met deze woorden gewoon de spijker op de kop slaat!

Ik denk dat het vaak paarden zijn met een ietsje meer. Paarden die veel kunnen, die het in zich hebben. En omdat ze bereid zijn om te werken en het oppakken dat ze overvraagd worden. Dat ze het in het koppie nog niet kunnen bolwerken.

Denk dat het juist paarden zijn om heel voorzichtig mee om te gaan en met beleid. Dus goed nadenken dat het edele dieren zijn, niet zomaar een trap of een schop. En goed bedenken dat het een kuddedier is en dat je als mens nooit zijn gelijke kan zijn. Je kan geen vriend zijn, je moet hoger staan, het paard moet respect voor je hebben, je moet consequent zijn. Ik denk dat als je dat kan doen, dat je gewoon een toppaard aan zo'n paard kan hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:28

Lielle schreef:
Grappig, Zuidhorn heeft mijn moeder juist gekozen als vader voor Raimaer omdat die zo'n fijn karakter vererft, en dat heeft ze ook, waar haar moeder een snel op haar tenen getrapte tr*t is.

zo hoor ik over naturel ook tegengestelde berichten. Een groep mensen zegt dat het zo'n fijne koele paarden zijn en een groep die zegt dat het hete donders zijn. Het is toch niet te geloven he.

parnassia
Berichten: 833
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:43

erdball moest ook zo'n ramp zijn, maar mn instructrice heeft nog met 'm gewerkt en dat viel 100% mee. Reed een kleindochter van hem, die een hele fijne boktechniek had, je bleef wel zitten, maar dat paard ging maar door en door en door...

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:00

Uniform zelf was geen lastig paard maar zijn nakomelingen blijken stukken lastiger te zijn. Gregor zou de kroon spannen. Bleek een echt rotbeest te zijn om zadelmak te maken. Dit heb ik van iemand die er een tijdje gewerkt heeft.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:07

Ik weet maar 1 hengst met een verschrikkelijk karakter en dat is Thorwald. Een hengst van hem is het verrichtingsonderzoek niet doorgekomen door een onvoldoende voor karakter. Ik ken een merrie van hem van 13 jaar en die is in staat om iemand te vermoorden. De hoefsmid komt niet meer de dierenarts heeft ook al afgehaakt. Als ze in de wei loopt en je zou de wei ingaan loopt het fout met je af. Ze is wel vriendelijk tegen andere paarden. Ze staat apart omdat je anders je paard er niet uit kan halen. Thorwald was zelf ook zo en heeft dit ook vererft.