Nakomelingen Viceroy T (Indoctro x Nimmerdor x Lucky Boy)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvet_90Jarig

Nakomelingen Viceroy T (Indoctro x Nimmerdor x Lucky Boy)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:08

Zoals de titel al een beetje verklapt, ik ben op zoek naar mensen die nakomelingen hebben van de hengst Viceroy t.
Dus als iemand een Viceroy t nakomeling heeft staan, ik hoor graag informatie over de karakters en daarnaast misschien foto's?

Ik heb al op google gezocht, maar er is heel weinig te vinden over deze hengst en zijn nakomelingen, dus daarom start ik hier een topic.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:28

Wij hebben een twee-jarige Viceroy uit een Ferro-merrie, plaatje van een paard en fijn karakter. Valt nog niet over te zeggen hoe ze met werken is, maar in de omgang een makkelijk paard. Moet er wel bij zeggen dat ze dat niet gelijk bij iedereen is, ze is een tikje eenkennig en kijkt graag de kat uit de boom. Als ze je vertrouwt, krijg je er veel van gedaan :).

Afbeelding
Afbeelding

Nicole288

Re: Nakomelingen Viceroy T (Indoctro x Nimmerdor x Lucky Boy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:20

F-AM -> FB

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:11

Ik ben eens benieuwd. Mijn Merrie komt uit de zelfde stam als de hengst.
En zover ik iets van zijn nafok weet. Zijn het brave paarden, met best goede gangen op.

Yvet_90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 17:51

Ik heb zelf dus nu een leuke jonge merrie gekocht van Viceroy t x Ulft. Paard heeft heel fijne gangen, mooi koppie erop, mooi lijf, dus ben helemaal tevreden. Heel braaf ook, tijdens de keuring stond ze keurig te wachten en was totaal niet ergens bang voor of iets dergelijks. Ze was heel stoer. :D Mijn excuses voor de kwaliteit, zijn stills uit een filmpje.

Enkele foto's:
Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Album=DWBMIJDE
http://www.mijnalbum.nl/Album=DWBMIJDE

Yvet_90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:57

Zijn er niet meer mensen op het forum aanwezig met nakomelingen van Viceroy t? Of simpele ervaringen met nakomelingen van Viceroy t?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:57

Ik was aan het zoeken of er meer mensen een nakomeling van Viceroy T op stal hebben staan. Nu kwam ik dit topic tegen, vandaar mijn bericht.

Ik heb sinds kort een afstammeling van Viceroy op stal staan. Cesar Z is een 4 jarige ruin van ongeveer 1.75m. Mooie grote vos met badkuiprug zoals de meeste hem beschrijven. Hij heeft echt een top karakter en wil graag voor je werken. Onder het zadel is hij super braaf en heel nuchter. Zijn stap is nog niet zo heel goed, draf is mooi soepel en ruim en hij heeft een mooie galop erin zitten. Ik heb er nog niet echt mee gesprongen, maar de kruisjes die ik gesprongen heb pakt hij goed aan.

Doordat hij zo groot is duurd de ontwikkeling allemaal wat langer, hij struikelt nog geregeld over zijn eigen benen. In de omgang is het een maf dier. (wel super braaf) Hij wil altijd aandacht, staat als eerste voor aan het hek. Maar als het hem allemaal te lang duurd begint hij wel te drammen. Hij maakt zelf zijn halster los, deuren los, dekens af en is zelf een keer met voerbak en al de stal uitgekomen. Daarna kijkt hij heel onschuldig alsof hij niks heeft gedaan.

Ben benieuwd of er meer mensen een afstammeling van Viceroy onder het zadel hebben!!

Yvet_90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 21:38

Wat leuk, ik herken mijn merrie er wel een beetje in. Is ook super nuchter. Liet haar vandaag voor het eerst over een zeiltje heenstappen en dat deed ze ook nog! Springen kan ze los wel heel goed.
Maar ze is nog niet zadelmak. Ze is wel vreselijk verwend type en ook erg lomp met haar hoofd..

Heb je ook een foto van je paard? En wat voor moederlijn zit erachter?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:03

Zie dat ik al hele tijd geleden heb gereageerd en nog foto moest plaatsen. In oktober heeft iemand foto's van mij gemaakt met de dressuur. Als ik thuis ben en eraan denk zal ik er even 1 plaatsen.

Cesar is in een paar maand tijd ontzettend gegroeid. Loopt al een stuk beter en heb laatste tijd zelfs al prijzen al concours!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:12

Hierbij de lang verwachte foto!!

clubkampioenschappen oktober 2011
Afbeelding

Bij ons thuis toen we hem net op stal hadden in Juni.
Afbeelding

Afbeelding

Yvet_90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 14:07

Gaaf dier! Nu hopen dat die van mij ook zo gaat ontwikkelen. Tot nu toe doet ze het super! Hoe is het zadelmak maken van die van jou gegaan? Wij gaan daar eerdaags echt mee beginnen.. Ze is nu 3,5 en lijkt er echt wel klaar voor.. Ik heb er 1 keer opgezeten en dat ging werkelijk fantastisch.. Ze vindt alles leuk! En accepteert eigenlijk ook iedereen wel, erg gemakkelijk..

Soms lijkt ze heel veel praatjes te hebben, maar het is gewoon een praatjesmaker en verder niet.. Heel braaf en doet eigenlijk geen stap verkeerd. En ook ontzettend fanatiek in het werk... Ze wil alles wel voor je doen en is bijna nergens bang voor..

Als ze iets engs ziet gaat ze stilstaan.. Ze heeft nog nooit de neiging gehad om ergens voor te vluchten.. Ze laat zich dan door haar benen zakken en vertrouwd op mij! Hoe is dat bij jou paard? En hoe is die met andere paarden?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:13

Het zadelmak maken is wel makkelijk gegaan wat ik eruit heb begrepen. Ik rijd hem voor een meneer en die zoon ervan heeft hem zadelmak gemaakt. Normaal brengt hij de paarden weg, maar omdat Cesar zo braaf was heeft hij het zelf gedaan.

Hij is met andere paarden wel echt de baas. Zijn wil is wet en schopt gewoon van zich af als het meneer niet aan staat. En als hij ergens van schrikt zet hij het meestal op het lopen, maar je hebt hem ook binnen een paar passen weer in de hand gelukkig.

Hij is alleen als de dood voor water. Nu is onze rijbak nat en rijden is echt een drama. Meneer gaat voor kleine plasjes stilstaan met zijn kop in de lucht. haha... zo groot, maar zo mietje als het om water gaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:09

heel erg oud, ik weet het, maar aangezien wij sinds een paar maanden met onze nu vierjarige Viceroy T zoon (uit een Zuidhorn * Emilion merrie) bezig zijn, was ik benieuwd hoe het met die van jullie is. Ennue is iig waanzinnig braaf.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:43

Leuk om weer wat over een V iceroy te lezen. Die van ons doet nog helemaal niets qua werk, maar verder is het een ontzettend vriendelijk paard in de omgang (wel gevoelig). Het was de bedoeling om haar deze winter te beleren aan de longe en eind vd zomer als het veulen er af is te beleren onder het zadel. Van longeren is nog niets gekomen door een wond op haar heup en nu laten we het maar voor wat het is omdat ze al redelijk ver in de dracht is.

In de link in mijn onderschrift staan foto's van haar van eind zomer :).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:13

ze ziet er leuk uit :j Dat eenkennige herken ik totaal niet, gevoelig ook (nog?) niet, hoewel hij zich wel heel goed laat corrigeren. Idd ontzettend lief, aanhalig en ontzettend open, echt een fijn paard.
Ik ben benieuwd ook naar het veulen straks.

Yvet_90Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 18:04

Hoi allemaal, ik was blij verrast dat er weer wat berichten waren gepost in dit topic! Erg leuk. En ook vooral erg leuk om wat over de nakomelingen van Viceroy T te horen. Ik heb inmiddels de hengst ook in real life aan het werk gezien en ondanks dat het helemaal geen 'vaderdier' is om te zien, vind ik het wel een heel gaaf dier!

Bij mij ging alles ontzettend voorspoedig.. Demi had echt een superkarakter, heel fijngevoelig, maar wel op een prettige manier, ze had ongelovelijk veel looplust, maar was goudeerlijk en altijd vrolijk en wilde echt alles wel voor je doen. Zadelmak maken was perfect verlopen en het enige waar ik tegenaan liep was haar erg gevoelige mond. Ook dat ging na verloop van tijd steeds beter. Helaas is het echter bij mij 2 september helemaal fout gegaan en is mijn topper komen te overlijden aan de gevolgen van koliek.. |( Zelfs een 'geslaagde(!)' operatie heeft haar niet meer gered van dit lot. Het is inmiddels ruim 4 maanden geleden en ik heb dit gemis werkelijk nog nooit meegemaakt. Ze was echt mijn topper en mijn maatje. De andere paarden die ik heb gehad, heb ik wel gemist, maar toch heel anders. Demi was perfect. Afgelopen zomer heeft ze meegelopen op de stamboekkeuring en werd op een paar punten na net geen ster. Helaas, maar met Ibop had het makkelijk moeten lukken, ze had namelijk een heel slechte dag door extreme hengstigheid. Ik had haar een week voor de keuring naar een andere stal gebracht, iets wat ik beter niet had kunnen doen, want waarschijnlijk daardoor was ze zo van slag. Ze liet zich goed zien, behalve op de oxers. Daarbij sprong ze net teveel naar voren ipv de lucht in en dat heeft haar net genekt. Jury was verder wel over haar te spreken.

Maar om alles kort samen te vatten, als iemand mij vraagt: hoe zijn de nakomelingen van Viceroy T? Dan zeg ik: Die ik had, was het fijnste paard wat ik ooit had gehad.

Overigens wel heel fijn te horen dat die van jullie allemaal ook goed gaan!! :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:00

Jeetje Yvet, wat heftig! Dat is echt ontzettend balen als je zo afscheid moet nemen van je paard.

Ik had al een eerder gereageerd in dit Topic. Ik heb Cesar nog steeds op stal staan. Inmiddels M1 dressuur en de winstpunten lopen gestaag binnen. Zijn al druk aan het oefenen voor de M2. Laatst nog mee gedaan aan de Overijsselse, had er totaal niks van verwacht. Cesar had echt een top dag en liep geweldig. Alles klopte, alles wat we geoefend hadden ging goed en ik was gewoon 4e geworden! Zo super trots... :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:03

Ik rijd sinds Oktober ook een toen 3-jarige merrie van Viceroy x Haarlem. Toen ik daar kwam was ze voor de 5e keer ohz, maar buiten een paar bokjes was ze heel braaf. Ze is echt heel lief, maar wel met een eigen karakter. Laatst ging ik haar bijvoorbeeld voor het eerst afspuiten. De hele tijd weglopen voor het water, maar vervolgens wel bij mij komen schuilen :P Terwijl ze normaal water echt heel leuk vindt, als het in een plasje op de grond ligt.

[SPR-ITP] Meet Ebke - Losspringen
Daar staat een losspring filmpje van haar :)

nicole869

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 01:28

Hallo

Ik heb nu sinds mei 2013 een nakomeling van viceroy t x ahorn z
Het is een ruin van 165 en sind 6 maanden onder het zadel
Het is een super braaf paard zit geen kwaad in, een kind van 5 kan hem zo de stapmolen inzetten (onder begeleiding)
Hij is ook heel erg nuchter hij schrikt nergens van. Met rijden is hrt ook een fijn paard
Makkelijk re bewerken en heel leergierig, hij moet wel even wakker geschud worden (duurt2 sec) en dan is hij goed looplustig. Hij heeft een hele goeie ruime stap en goeie tactvolle ruime draf en een goeie krachtige galop dus hele fijne gangen. Hij last goeie sprong zien los en heeft nu 2 keer onder zadel gesprongen en daar laat hij ook een goeie sprong zien. Het is een heel erg fijn paard met een super goed en eerlijk karakter
Ik zal proberen om er fotos bij te doen

Gr nicole

nicole869

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:40