Hoi allemaal, ik was blij verrast dat er weer wat berichten waren gepost in dit topic! Erg leuk. En ook vooral erg leuk om wat over de nakomelingen van Viceroy T te horen. Ik heb inmiddels de hengst ook in real life aan het werk gezien en ondanks dat het helemaal geen 'vaderdier' is om te zien, vind ik het wel een heel gaaf dier!
Bij mij ging alles ontzettend voorspoedig.. Demi had echt een superkarakter, heel fijngevoelig, maar wel op een prettige manier, ze had ongelovelijk veel looplust, maar was goudeerlijk en altijd vrolijk en wilde echt alles wel voor je doen. Zadelmak maken was perfect verlopen en het enige waar ik tegenaan liep was haar erg gevoelige mond. Ook dat ging na verloop van tijd steeds beter. Helaas is het echter bij mij 2 september helemaal fout gegaan en is mijn topper komen te overlijden aan de gevolgen van koliek..
Zelfs een 'geslaagde(!)' operatie heeft haar niet meer gered van dit lot. Het is inmiddels ruim 4 maanden geleden en ik heb dit gemis werkelijk nog nooit meegemaakt. Ze was echt mijn topper en mijn maatje. De andere paarden die ik heb gehad, heb ik wel gemist, maar toch heel anders. Demi was perfect. Afgelopen zomer heeft ze meegelopen op de stamboekkeuring en werd op een paar punten na net geen ster. Helaas, maar met Ibop had het makkelijk moeten lukken, ze had namelijk een heel slechte dag door extreme hengstigheid. Ik had haar een week voor de keuring naar een andere stal gebracht, iets wat ik beter niet had kunnen doen, want waarschijnlijk daardoor was ze zo van slag. Ze liet zich goed zien, behalve op de oxers. Daarbij sprong ze net teveel naar voren ipv de lucht in en dat heeft haar net genekt. Jury was verder wel over haar te spreken.
Maar om alles kort samen te vatten, als iemand mij vraagt: hoe zijn de nakomelingen van Viceroy T? Dan zeg ik: Die ik had, was het fijnste paard wat ik ooit had gehad.
Overigens wel heel fijn te horen dat die van jullie allemaal ook goed gaan!!