fiona1 schreef:In jouw geval ging ik voor de garage, ze heeft vaker op stal gestaan, en de belangrijkste rede zou voor mij zijn dat de weide verder weg is. Je kunt onmogelijk goed waken, het is voor jouw de eerste keer met deze merrie en waarschijnlijk voor de merrie ook de 1e keer, je weet dus niet met welke voor tekenen de bevalling zich aandient.
TS zegt dat de pony vaker op stal heeft gestaan, maar nog niet eerder op die stal. Een vreemde stal kan flink wat stress geven en dat is niet goed bij een hoogdrachtige merrie. Ik zou het met mijn eigen merrie ook niet doen. Die staat wel op stal, maar is alleen rustig in haar eigen stal of die van de buurvrouw. Zodra die in een vreemde stal komt breekt ze de tent af en is ze zelfs dagen later nog niet rustig. Alleen als de pony echt rustig zou zijn op een vreemde stal dan is het iets voor de TS om te overwegen, anders niet. Mocht de TS besluiten om de pony toch op stal zetten dan moet ze dat nu iig 's avonds al gaan doen, anders dan heeft het geen zin meer in verband met opbouwen immuniteit.