leeftijd welsh?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vke

leeftijd welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 20:27

Hallo Iedereen,

Ik ben aan het overwegen om voor m'n dochtertje een ervaren welshje aan te kopen.
Maar hoe oud kan een welshje eigenlijk worden? Aangezien de pony al 18jaar oud is, goed geleerd enz....zou ik toch nog graag hebben dat m'n dochtertje hier nog lang plezier van zal hebben.
Maar eerder gewoon wat recreatief, wandelen....draven.....galopperen enz....

vele groetjes en bedankt

Martijntje1

Re: leeftijd welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:29

Ik denk dat je dat nooit kan zeggen hoe oud hij word.
Ene mens word 20 terwijl de andere 100 word.
Als je hem leuk vind en hij is braaf zou ik het wel overwegen hem te nemen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:05

Het zijn in ieder geval wel pony's die oud kunnen worden. 18 is een nette leeftijd, veel pony's halen de 30 wel als ze in de tussentijd niets overkomt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:27

Wij hebben een wels K van 24 jaar oud en de planning is dat hij jaar 2x mee gaat op vakantie.
Indien hij dagelijks gereden word moet de leeftijd geen probleem zijn.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:53

TAO => WCP

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:55

18 is niet oud voor een pony, gewoon een nette leeftijd waar je dochter nog lang mee door kan, de meeste pony's halen de 30 indd. wel. het ligt er ook maar net aan wat de conditie van de pony is.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:56

Mijn welsh A is 20 en sinds vorig jaar zadelmak (enkel voor stapritjes 1 x in de 2 weken) En ze ziet er niet uit als een 20jarige

ellentje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:38

hoe oud is je dochtertje en hoeveel rijervaring heeft ze, ik heb vorige maand voor mijn dochter een hele leuke onervaren 5 jarige welsh b merrie gekocht.
Ik heb de mogelijkheid om haar les te laten nemen op haar pony, haar doel is wedstrijden rijden, dressur en springen.

Afbeelding

maar als je dochter verder weing ambitie heeft zou ik voor een oudere pony gaan, je moet wel bedenken dat ouderdom ook met gebreken komt.
ik weet dat er altijd iets kan gebeuren maar de ouderdomskwaaltjes hou je niet tegen ;)

ik ben heel blij met de pony, ze is superbraaf en heeft nog geen stap verkeerd gezet dus een oudere pony is geen garantie dat hij braaf is.

ik hoop dat je er wat aan hebt en als je vragen hebt hoor ik het wel :D

Afbeelding

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:00

hoi,
wij hebben hier een net 20 jaar oude valk merrie welsh k, en energie genoeg, haar oma staat hier ook en die is 29 geworden.
helaas gisteren in moeten laten slapen door een stom ongeluk ( vergif) anders had ze makkelijk de 30 gepasseerd.
staat er verderop in de straat 1 van 32 en word nog bereden.
hier en daar wat aan de schrale kant maar dat mag wel met zo'n leeftijd.
welshjes zijn sterke paardjes!

Vke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 12:21

dank jullie wel....kreeg geen mailtjes binnen...dus wist niet of er iemand had gereageerd of niet.
De pony is jammer genoeg al weg. Onze dochter wordt volgende maand 9 en heeft wat rijervaring....ma niet om te zeggen dat ze dus al foutloos kan rijden. Ik wil ergens wel een jonge pony.....maar heb zelf gewoon te weinig ervaring met paarden en weet dus niet goed of dit idd goed idee is om te doen. Ze wil idd ook heel graag leren springen....en ze is gewoon gek van alles wat met paarden te maken heeft (veulen, pony of paard....maakt niet uit) ;) Dus ervaringen en tips zijn zeker welkom.

grtz

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:32

Volgens mij kunnen ze inderdaad makkelijk de 30 halen!

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:02

Onze welsh-pony is 32 en loopt nog regelmatig met mijn dochter in de les op de manege. Ook een buitenrit vindt ze nog steeds geweldig. Mijn man heeft haar als veulen gekregen en ze is dus al haar hele leven op de zelfde plek. Tuurlijk is het een oudje, en iedere dag is er een, maar zolang als de pony het leuk blijft vinden om gereden te worden, is het prima.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:27