Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
itsmi schreef:Ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dan iets te groot bent voor de shet om te rijden.
Verschil tussen een shet en een C pony kan net te groot zijn voor jou. Daarbij passen jouw billen misschien niet in het (te) kleine zadel, waardoor je ook de shet nog is in de weg zit en het jouw houding niet ten goede zal komen.
Misschien moet je dan naar een andere (grotere) pony op zoek gaan om te rijden, en met deze shet alleen andere leuke dingen doen? Je kunt zoveel meer dan rijden! Een shetje is ook erg geschikt om te mennen, en dan kun je ook lekker met 'm op pad. Of vrijheidsdressuren, grondwerken, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het doen met een shetje! Maar misschien ben je wel iets te groot om hem te rijden...
Happie schreef:Wel heel makkelijk met het je bent te groot. Het gaat hier wel om een shet he die zijn eigenwijs genoeg om het zelf te laten merken wanneer je te zwaar of te groot bent. Zolang je shet er nog plezier in heeft kan je best af en toe een ritje doen. Ik zou zeggen probeer het eens zonder zadel?
Celiien schreef:Happie schreef:Wel heel makkelijk met het je bent te groot. Het gaat hier wel om een shet he die zijn eigenwijs genoeg om het zelf te laten merken wanneer je te zwaar of te groot bent. Zolang je shet er nog plezier in heeft kan je best af en toe een ritje doen. Ik zou zeggen probeer het eens zonder zadel?
Dat denk jij!
Totdat het paard opeens rugklachten krijgt door de overbelasting!
daantjuh96 schreef:Ik zie heel vaak te grote mensen op shetjes rijden :S
(op youtube bijv.)
Ik kan op mijn shet rijden, shet is in balans en kan makkelijk draven en galloperen.
vroeger ging hij ervandoor (schrok van voorbij rijdende motor) bij mij dus ook heb ik een stukje met hem gecrosst.
Als dit allemaal goed gaat, maakt gewicht en lengte dan nog wat uit?