[H] Hengst voor merrie Faust Z x Zeoliet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

[H] Hengst voor merrie Faust Z x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:26

Voor mijn 17 jarige ster merrie ben ik wat aan het rond kijken naar een passende, niet te dure hengst.

Heb deze merrie nog niet zo heel lang en weet dat ze in het verleden in ieder geval 2 veulens heeft gehad, 2003 de laatst wat ik kon traceren. Aangezien ze erg springgericht is gefokt zoek ik nu echt dressuurbloed. Ben zelf wel geschameerd van o.a. Holsteiners en Hanoveranen. En ben ook van de hengst Axtrix, maar 1250,- vind ik op dit moment wat veel. Zeker om dat de merrie al een tijd geen veulen heeft gehad. (En ik zit niet te wachten op reactie's zoals; waarom een goedkopere hengst, hoe wil je dat gaan doen met overige kosten e.d.)

Wat ik graag verbeter zie is de stap (ze stapt erg kort) Ik ben van plan om het veulen zelf te houden en wil graag in de toekomst met dit veulen gaan starten, maar ben zelf zeker geen topdressuurruiter.

Hoop op leuke suggesties en dus niet evt. discussies.

Dit is de merrie:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 19-05-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

newt

Re: Hengst voor merrie Faust Z x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:00

Ik zou niet gelijk aan alleen een dressuur lijn denken, maar aan en springhengst met toevoeging aan dressuur of aan een dressuur hengst met toevoeging tot springen. Daarbij zou Riverman nog niet eens zo gek zijn, fokt wel een ruime stap na, en heeft aanleg naar beide, zo ook Oscar waar je eventueel ook maat mee fokt.

Maar om nou te zeggen dat is een goedkopere hengst weet nee, ze zitten allemaal tegen de 1000 aan, dan moet je kiezen voor een minder bekende hengst of een hengst die nog maar net goedgekeurd is. Daarnaast wil je eventueel ook een netjes papier voor eventuele latere verkoop of is het echt alleen een paard wat je puur voor jezelf wilt fokken.

Ik kan me wel inzien hoor waarom je niet duur wilt dekken ;) wil ik ook niet. ik heb dan dit jaar ook voor Zhivago en Metall gekozen

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:03

Gaat het trouwens om de merrie Melitta?
zie net dat riverman niet meer vie vers sperma beschikbaar is ivm verkoop ;).

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 09:35

Ja gaat om Melitta hoezo?

En heel toevallig heb ik v/d week ook eens naar Metall gekeken, mooie donkere hengst. En ik wil in eerste instantie het veulen voor mezelf houden. (en evt. over een jaar of 6 m'n dochter erop laten rijden)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:29

Nou zat te zoeken welke merrie het eventueel zou zijn, zit een bijzonder papier bij uit een oude stam, daar kun je heel wat aan toevoegen, en daarbij zou ik ook een hengst kiezen die daar ook aan zou toevoegen en de predicaten hoog houd. Metall geeft in alles mee, in model in ruimte in beweging en daarbij zou zowel je stap als draf ruim worden en je galop sterk blijven, tevens niet duur, 650,-. Zelf ben ik niet zo van het gekruist fokken, daarbij het zeggen dressuur met springen. Dit zou je in de verkoop iets belemmeren, maar wanneer het voor je zelf word zal het heel veel toevoegen.

Bonnelover

Re: [H] Hengst voor merrie Faust Z x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 18:48

Ook ik ben best wel weg van Metall en las hij bij een hengstenhouder hier in het noorden € 600,- kost en bij niet drachtig ook geen dekgeld betaald. Zeker omdat mijn merrie al wat jaren geen veulen heeft gehad lijkt me dat wel gunstig.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:14

Ja precies, zo heb ik het ook bedacht met mijn merrie, die mag voor de eerste keer drachtig worden en dat ik ook altijd spannend, niet geschoten altijd mis toch?. Kwaliteit hengst voor weinig geld.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:17

En met Metall help je niet direkt je springkwaliteit om zeep.